Produkty w Google Shopping z numerem GTIN od 14 lutego

C

03-01-2017

Polska dołącza do światowego projektu, uruchomionego przez Google, w którym firmy prezentujące swoje produkty oraz pliki produktowe w Google Shopping mają obowiązek znakowania ich numerem GTIN – Globalnym Numerem Jednostki Handlowej (ang. Global Trade Item Number), czyli unikatowym dla każdego produktu numerem kodu kreskowego.   „Od 14 lutego 2017 roku, każdy sklep reklamujący swoje produkty w usłudze Zakupy Google (Google Shopping)  będzie zobowiązany do umieszczania numerów GTIN dla wszystkich nowych produktów, które mają numer GTIN przypisany przez producenta. Oferty, w których numery GTIN nie będą zamieszczone mogę zostać odrzucone przez Google."  - mówi dr inż. Elżbiety Hałas, Członek Zarządu GS1 Polska. Międzynarodowa organizacja GS1 współpracująca z firmą Google w ramach umowy partnerskiej, opracowała standard opisu produktów na potrzeby Internetu. Algorytmy wyszukiwarki Google wykorzystują numery GTIN od ponad 4 lat, doceniając unikalność identyfikacji produktu, jaką zapewniają kody kreskowe. Numery GTIN stanowią najbardziej rozpowszechniony sposób identyfikacji produktów na świecie, a ich struktura gwarantuje unikalność na skalę światową. Zapewniają jednoznaczną identyfikację dowolnej jednostki w taki sposób, aby mogła ona zostać wyszukana w bazie danych, np. w celu ustalenia jej ceny, ewidencji sprzedaży, potwierdzenia dostawy lub zidentyfikowania jej zamówienia. Wprowadzenie produktu oznaczonego numerem GTIN umożliwia pracownikom Google Shopping dokładne poznanie cech produktu. Znając szczegółowy opis Google może przygotować obszerne informacje o produkcie. Zwiększa skuteczność reklamy, która przygotowana zostaje w taki sposób, aby trafiła ona do odpowiedniego klienta. Oznaczenie numerem GTIN produktu przyspiesza proces wyszukiwania, ułatwia kupującym jego odnalezienie, a sprzedającym poprawia widoczność ich przedmiotów w Google Shopping. Gwałtowny rozwój handlu internetowego sprawia, że prawidłowa identyfikacja produktu nabiera kluczowego znaczenia i wymaga szczególnej troski. W handlu on-line kod kreskowy ma jeszcze inne, dodatkowe zastosowanie, o którym wie nie każdy e-sprzedawca. Wymagany jest przez serwisy aukcyjne i wyszukiwarki np. eBay, Amazon, iTunes i Google, a użycie numeru GTIN premiowane jest w wynikach wyszukiwania. Sprzedawcy, którzy oznakowali już swoje produkty prawidłowym numerem GTIN, prezentując je w Google Shopping zauważyli, że współczynniki konwersji (informacja, o tym jaka część internautów odwiedzających stronę www np. zarejestrowała się, wypełniła formularz kontaktowy, dokonała zakupu itp.) wzrosły nawet o 20%. Fundacja GS1 Polska jako organizacja krajowa zarządza Systemem GS1 w Polsce oraz wspiera uczestników Systemu w efektywnym wdrażaniu standardów. Jest jedyną instytucją upoważnioną do przyjmowania firm i instytucji z Polski do Systemu GS1 i nadawania im uprawnień do stosowania kodów GS1. Opracowuje rozwiązania krajowe oraz bierze aktywny udział w rozwijaniu globalnych standardów i nowych zastosowań.   Globalny Numer Jednostki Handlowej (GTIN – ang. Global Trade Item Number) – jest jednym z podstawowych identyfikatorów Systemu GS1, służącym do jednoznacznej identyfikacji jednostek handlowych, podlegających wycenie, zamówieniu lub fakturowaniu na dowolnym etapie łańcucha dostaw. Stanowi najbardziej rozpowszechniony sposób identyfikacji produktów, a jego struktura gwarantuje unikalność na skalę światową.

kodPolska dołącza do światowego projektu, uruchomionego przez Google, w którym firmy prezentujące swoje produkty oraz pliki produktowe w Google Shopping mają obowiązek znakowania ich numerem GTIN – Globalnym Numerem Jednostki Handlowej (ang. Global Trade Item Number), czyli unikatowym dla każdego produktu numerem kodu kreskowego.

 

„Od 14 lutego 2017 roku, każdy sklep reklamujący swoje produkty w usłudze Zakupy Google (Google Shopping)  będzie zobowiązany do umieszczania numerów GTIN dla wszystkich nowych produktów, które mają numer GTIN przypisany przez producenta. Oferty, w których numery GTIN nie będą zamieszczone mogę zostać odrzucone przez Google.”  – mówi dr inż. Elżbiety Hałas, Członek Zarządu GS1 Polska.

Międzynarodowa organizacja GS1 współpracująca z firmą Google w ramach umowy partnerskiej, opracowała standard opisu produktów na potrzeby Internetu. Algorytmy wyszukiwarki Google wykorzystują numery GTIN od ponad 4 lat, doceniając unikalność identyfikacji produktu, jaką zapewniają kody kreskowe. Numery GTIN stanowią najbardziej rozpowszechniony sposób identyfikacji produktów na świecie, a ich struktura gwarantuje unikalność na skalę światową. Zapewniają jednoznaczną identyfikację dowolnej jednostki w taki sposób, aby mogła ona zostać wyszukana w bazie danych, np. w celu ustalenia jej ceny, ewidencji sprzedaży, potwierdzenia dostawy lub zidentyfikowania jej zamówienia.

Wprowadzenie produktu oznaczonego numerem GTIN umożliwia pracownikom Google Shopping dokładne poznanie cech produktu. Znając szczegółowy opis Google może przygotować obszerne informacje o produkcie. Zwiększa skuteczność reklamy, która przygotowana zostaje w taki sposób, aby trafiła ona do odpowiedniego klienta. Oznaczenie numerem GTIN produktu przyspiesza proces wyszukiwania, ułatwia kupującym jego odnalezienie, a sprzedającym poprawia widoczność ich przedmiotów w Google Shopping.

Gwałtowny rozwój handlu internetowego sprawia, że prawidłowa identyfikacja produktu nabiera kluczowego znaczenia i wymaga szczególnej troski. W handlu on-line kod kreskowy ma jeszcze inne, dodatkowe zastosowanie, o którym wie nie każdy e-sprzedawca. Wymagany jest przez serwisy aukcyjne i wyszukiwarki np. eBay, Amazon, iTunes i Google, a użycie numeru GTIN premiowane jest w wynikach wyszukiwania. Sprzedawcy, którzy oznakowali już swoje produkty prawidłowym numerem GTIN, prezentując je w Google Shopping zauważyli, że współczynniki konwersji (informacja, o tym jaka część internautów odwiedzających stronę www np. zarejestrowała się, wypełniła formularz kontaktowy, dokonała zakupu itp.) wzrosły nawet o 20%.

Fundacja GS1 Polska jako organizacja krajowa zarządza Systemem GS1 w Polsce oraz wspiera uczestników Systemu w efektywnym wdrażaniu standardów. Jest jedyną instytucją upoważnioną do przyjmowania firm i instytucji z Polski do Systemu GS1 i nadawania im uprawnień do stosowania kodów GS1. Opracowuje rozwiązania krajowe oraz bierze aktywny udział w rozwijaniu globalnych standardów i nowych zastosowań.  

Globalny Numer Jednostki Handlowej (GTIN – ang. Global Trade Item Number) – jest jednym z podstawowych identyfikatorów Systemu GS1, służącym do jednoznacznej identyfikacji jednostek handlowych, podlegających wycenie, zamówieniu lub fakturowaniu na dowolnym etapie łańcucha dostaw. Stanowi najbardziej rozpowszechniony sposób identyfikacji produktów, a jego struktura gwarantuje unikalność na skalę światową.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C