Bombardier Transportation ogłosił pozyskanie przełomowego kontraktu na pierwsze w Polsce wdrożenie systemu ERTMS (Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym) Poziom 2. Kontrakt z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. o wartości około 54 milionów PLN obejmuje dostawę, zabudowę, testy oraz uruchomienie przytorowej oraz pokładowej części systemu sterowania ruchem BOMBARDIER INTERFLO 450 ERTMS Poziom 2.
Bombardie wprowadza na polski rynek kolejowy swoją technologię sterowania ruchem systemu ERTMS Poziom 2. Ten nowy system sterowania ruchem zostanie zainstalowany na odcinku Legnica-Węgliniec-Bielawa Dolna linii magistralnej E30 w ramach programu modernizacji Paneuropejskich Korytarzy Transportowych i zapewni interoperacyjność linii kolejowych w Polsce. System ERTMS Poziom 2, który będzie opracowany i dostarczony przez zakłady Dywizji Rail Control Solutions Bombardier Transportation ze Szwecji i Polski, ma być przekazany do eksploatacji w kwietniu 2012 roku.
– Jako prekursorzy technologii ERTMS jesteśmy niezwykle zadowoleni ze zdobycia tak ważnego zamówienia, które umacnia wiodącą pozycję firmy Bombardier w dziedzinie ERTMS na rynku oraz umożliwi wdrożenie w Polsce technologii ETCS Poziom 2, przyczyniając się tym samym do rozszerzenia sieci kolejowej w Europie – powiedział Anders Lindberg, Prezes Dywizji Rail Control Solutions Bombardier Transportation.
– Już od wielu lat cztery zakłady Bombardier Transportation w Polsce czynnie uczestniczą w procesie rozwoju i modernizacji transportu szynowego w Polsce. Przez cały ten czas Bombardier zdobył bogate doświadczenie i bardzo dobrze poznał potrzeby i specyfikę polskiego rynku kolejowego – dodał Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę.
– Ten projekt ma również szczególne znaczenie dla wszystkich stron zaangażowanych w jego realizację: zarządcy infrastruktury, firm branży kolejowej, instytucji certyfikujących oraz centrów badawczych. Stwarza on polskim inżynierom i specjalistom możliwość współdziałania i zdobywania doświadczenia oraz budowania zaufania do tej nowej, najnowocześniejszej technologii. Znacząca część tego projektu będzie realizowana przy udziale pracowników polskich zakładów Bombardier Transportation, zlokalizowanych w Katowicach i Warszawie, oraz ich lokalnych podwykonawców – skomentował Sławomir Nalewajka, Prezes Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o w Katowicach i Bombardier Transportation (Rail Engineering) Sp. z o.o. w Warszawie
Dzięki rozwiązaniom INTERFLO ERTMS Poziom 1 i Poziom 2, które są już eksploatowane lub instalowane w Europie i Azji w ponad 2500 pojazdach, na 11 000 km torów i w 17 państwach, Bombardier mocno zaznaczył swój wkład w rozwój technologii ERTMS/ETCS. Oferta Dywizji Rail Control Solutions Bombardier Transportation obejmuje pełną gamę rozwiązań dla szynowej komunikacji miejskiej CITYFLO, począwszy od systemów sterowanych ręcznie do całkowicie zautomatyzowanych, poprzez systemy sterowania i prowadzenia pociągu oparte na łączności radiowej, jak również rozwiązania INTERFLO dla kolejowych linii magistralnych – od systemów konwencjonalnych do systemu ERTMS Poziom 2. Bombardier ma również w swojej ofercie pełny asortyment urządzeń przytorowych oraz urządzeń pokładowych.