Przygotuj magazyn. Zima nadchodzi.

C

29-11-2018

Po nadzwyczajnie ciepłej pierwszej połowie listopada, pierwsze mrozy i opady śniegu przypomniały o zbliżającej się zimie. To najwyższy czas, żeby przygotować do jej nadejścia flotę transportu wewnętrznego.

Po nadzwyczajnie ciepłej pierwszej połowie listopada, pierwsze mrozy i opady śniegu przypomniały o zbliżającej się zimie. To najwyższy czas, żeby przygotować do jej nadejścia flotę transportu wewnętrznego.

Jesień tego roku była tak ciepła, że można już było mieć nadzieję, że zimy nie będzie. Spadki temperatury w ostatnich dniach nie pozostawiają jednak wątpliwości, że mimo efektu cieplarnianego wciąż może być zimno. A że niskie temperatury mogą dać się we znaki zarówno pojazdom transportu wewnętrznego, jak i ich operatorom, radzimy, na jakie zagrożenia zwrócić szczególną uwagę oraz jak im zapobiegać.

Lwia część problemów występujących zimą problemów operatorów wynika z fizycznych oddziaływań niskich temperatur na wodę, paliwo i inne płynne środki, z którymi styczność mają wózki.

Kondensacja wywołana zmianami temperatury podczas przejazdów między wnętrzem i zewnętrzem magazynu zimą, kiedy amplituda jest szczególnie duża, może wywoływać korozję na niezabezpieczonych odpowiednio elementach wózka. W pojazdach narażonych na tego typu oddziaływania warto pokryć newralgiczne miejsca farbą antykorozyjną – mówi Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu Still Polska. – Usterkom można przeciwdziałać także dzięki strefie buforowej przy wjeździe do budynku. Pojazd, który przebywał na mrozie, powinien odstać około 30 minut w pomieszczeniu przejściowym o temperaturze zbliżonej do 0 st. C. Pozwoli to na ograniczenie skraplania pary wodnej, nie dopuszczając do potencjalnie niebezpiecznego ponownego zamarznięcia – dodaje.

Przed okresem roku, kiedy jest najzimniej warto zaopatrzyć się także w oleje przekładniowe, hydrauliczne i środki smarne przeznaczone do pracy w takich warunkach, a jeśli wózki są parkowane w chłodnym otoczeniu, warto upewnić się, że płyny mają odpowiednią temperaturę.

Przed rozpoczęciem pracy na mrozie ważne jest rozgrzanie wózka. Polega ono na wielokrotnym wykonywaniu przez około 5 minut jałowych ruchów roboczych jak jazda, podnoszenia wideł, przechył masztu itp. – radzi Grzegorz Kurkowski.

Czynności te są ważne z uwagi na uzyskanie właściwej temperatury oleju hydraulicznego, co zapewnia prawidłową pracę zaworów hydraulicznych, skuteczność działania uszczelnień i właściwą temperaturę akumulatorów. W związku z tym należy również unikać długich postojów w niskich temperaturach – dodaje specjalista ds. produktu Still Polska.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C