Panasonic prześcignął konkurencję pod względem sprzedaży wzmocnionych urządzeń mobilnych – wynika z tegorocznego raportu VDC Research. Według danych za rok 2015 firma uzyskała 66-procentowy udział na europejskim rynku wzmocnionych notebooków i 59-procentowy udział na rynku wzmocnionych tabletów. To oznacza, że w ubiegłym roku sprzedano w Europie więcej modeli Toughbook i Toughpad niż wzmocnionych urządzeń innych marek.
Według danych zaprezentowanych przez VDC Research, firmę zajmującą się analizą i doradztwem w branży technologicznej, Panasonic po raz 14 z rzędu osiągnął najwyższą sprzedaż wzmocnionych urządzeń mobilnych w Europie. Na rynku tabletów klasy rugged firma ma 59 proc. udziału w sprzedaży. Dla porównania, w 2012 roku, pierwszym roku sprzedaży urządzeń z linii Toughpad udział Panasonic w tym sektorze był dwukrotnie niższy i wynosił jedynie 29 proc.
Oprócz klasycznych notebooków i tabletów, linia Toughpad została w ciągu dwóch ostatnich lat wzbogacona o niewielkie urządzenia handheld z ekranem do 5 cali (FZ-X1, FZ-E1, FZ-N1, FZ-F1). Ich sprzedaż w ubiegłym roku wzrosła o 55 proc. w porównaniu do 2014 r.
„W wyniku postępującej digitalizacji niemal w każdym sektorze, poczynając od handlu, a na obronności i logistyce kończąc, potrzeba profesjonalnych tabletów i notebooków. Jednocześnie coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z korzyści, jakie dają urządzenia wzmocnione, które są znacznie mniej podatne na awarie i uszkodzenia niż modele konsumenckie. Nie narażają one firm na przestoje w pracy czy kosztowne naprawy, co przekłada się nie tylko na wyższą efektywność, ale też niższy całkowity koszt poosiadania sprzętu, nawet w porównaniu do – dużo tańszych na etapie zakupu – urządzeń konsumenckich” mówi Jacek Wielgus, Partner Account Manager – CEE Region w Panasonic Computer Product Solutions.