Firma Jungheinrich oferuje portfolio regałów magazynowych, systemów logistycznych i wózków widłowych – obok nowych modeli producent proponuje klientom używane pojazdy JUNGSTARS, spełniające wysokie standardy jakości. Urządzenia wyglądają, a co ważniejsze pracują jak nowe wózki widłowe. Swoją wydajność, bezpieczeństwo i niezawodność zawdzięczają procesowi remanufacturingu, który w dobie konsumpcjonizmu staje się wymogiem naszych czasów – zarówno ze względów ekonomicznych, jak i ekologicznych. A przy tym wpisuje się w ideę circular economy, czyli gospodarki o obiegu zamkniętym, gdzie zasoby są zużywane w sposób bardziej zrównoważony.
JUNGSTARS to wózki widłowe, które powstają na bazie używanych urządzeń Jungheinrich, zregenerowanych zgodnie z 5 – gwiazdkową zasadą jakości. Uwzględnia ona bezpieczeństwo, najnowszą technologię, niezawodność, wygląd oraz zrównoważony rozwój. Cały proces przebiega liniowo, jak w tradycyjnej fabryce – pod nadzorem ekspertów Jungheinrich oraz przy wykorzystaniu oryginalnych części. Dzięki temu wózki widłowe JUNGSTARS otrzymują drugie życie i trafiają ponownie na rynek, gdzie mogą pracować przez długie lata.
Jungheinrich rozpoczął remanufacturing wózków widłowych, czyli fabryczną regenerację zużytego sprzętu. Umożliwia ona przywrócenie go do stanu zbliżonego do pierwotnego, by mógł zostać ponownie sprzedany. Usługa jest nieodzownym elementem koncepcji circural economy, która zakłada, że produkt projektuje się z myślą o jego powtórnym wykorzystaniu. Efektem takiego podejścia jest ograniczenie wytwarzania odpadów do minimum, co pozytywnie wpływa na środowisko naturalne.
Jak zaznacza Anna Witkowska – dyrektor ds. wózków używanych w Jungheinrich Polska: „Od 12 lat dostarczamy na rynek pojazdy JUNGSTARS, a koncepcja zrównoważonego rozwoju stanowi integralną część strategii naszej firmy. Wskazana usługa remanufacturingu to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy poszukują używanych urządzeń, ale ze sprawdzoną historią użytkowania i gwarancją wysokiej jakości. Warto też podkreślić, że wózki poddawane temu procesowi znajdowały się wcześniej pod opieką serwisu Jungheinrich co sprawia, że pierwotnie są w dobrym stanie technicznym.”
JUNGSTARS – jak to jest zrobione?
Odnowa wózków używanych Jungheinrich obejmuje kilka etapów, a każdy z nich podlega kontroli jakości. W pierwszej kolejności ocenia się realną kondycję maszyny, a następnie rozbiera pojazd niemal na części pierwsze – wówczas każdy z uszkodzonych lub zużytych komponentów zostaje naprawiony, zregenerowany lub wymieniony na nowy. Co ważniejsze, całkowitej wymianie podlegają podzespoły odpowiedzialne lub współodpowiedzialne za bezpieczeństwo operatora i pojazdu. Na koniec wózki widłowe są składane i lakierowane. Pojazdy poddane procesowi remanufacturingu podlegają 12 – miesięcznej gwarancji (także na akumulator). Dostępna jest również opcja pełnego serwisu z wysokością stawek jak dla nowych wózków widłowych. Anna Witkowska wskazuje „Przed rozpoczęciem kompleksowej regeneracji musimy mieć pełną wiedzę na temat każdego z urządzeń – gdzie i w jakich warunkach dany pojazd pracował oraz co trzeba naprawić, a co działa bez zarzutu. Posiadając wskazane informacje możemy dopiero przystąpić do procesu remanufacturingu. Chcąc zachować wysoką wydajność i niezawodność wózków widłowych JUNGSTARS, oprócz kontroli jakości na poszczególnych etapach produkcji, testom poddajemy również gotowe urządzenia np. pod kątem sprawdzenia pracy masztu.”
Orędownicy JUNGSTARS
Z urządzeń tego typu korzysta przykładowo firma GARO Polska – producent osprzętu elektroinstalacyjnego i stacji do ładowania samochodów elektrycznych. Przedsiębiorstwo zdecydowało się na cztery rodzaje pojazdów z oferty dostawcy. Jednym z nich jest akumulatorowy wózek widłowy wysokiego składowania ETV 214 z wysuwnym masztem. Pojazd usprawnił przemieszczanie towarów między regałami i podnoszenie ładunków w korytarzach roboczych, zwiększając tym samym wydajność pracy. Kolejne rozwiązanie wybrane przez firmę GARO to wózek ERE 120, który również zwiększył efektywność przepływu towarów w magazynie. Operator kieruje pojazdem stojąc na specjalnej platformie, co umożliwia sprawny przeładunek, kompletację towarów oraz szybki transport na długich trasach przejazdowych.
„Zregenerowane wózki widłowe Jungheinrich całkowicie spełniają nasze oczekiwania w zakresie niezawodności i ergonomii pracy. Akumulatory urządzeń wytrzymują ponad jedną zamianę, a wartością dodaną jest skuteczny i szybki serwis zapewniający obsługę na najwyższym poziomie” wskazuje Marek Samborski, Prezes Zarządu GARO Polska i dodaje „Używane wózki widłowe Jungheinrich w pełni odpowiadają na potrzeby naszego przedsiębiorstwa, dlatego zdecydowane mogę polecić produkty tej marki.”
Przedsiębiorstwo zakupiło również wózek widłowy ECE 220, który wsparł transport towarów między częścią produkcyjną a magazynową. Niewielki rozmiar urządzenia pozwala mu zmieścić się w windzie i swobodnie poruszać po dalszej części strefy produkcyjnej, zlokalizowanej na piętrze. Ostatnim z wdrożonych rozwiązań jest podnośnikowy wózek widłowy ERD 220 z dyszlem, który umożliwia równoczesny transport dwóch palet. Pojazd znacznie uprościł załadunek i rozładunek naczep samochodowych w przypadku towarów ułożonych na dwóch poziomach, co zapewnia maksymalne wykorzystanie powierzchni. Obecnie w GARO pracuje sześć używanych wózków widłowych producenta.
Zarówno zregenerowane urządzenia JUNGSTARS jak i nowe pojazdy pojawią się na Dniach Otwartych Jungheinrich, odbywających się między 19 a 20 września we wrocławskim oddziale firmy (ul. Logistyczna 1, Bielany Wrocławskie). To już czwarta edycja wydarzenia. Podczas tegorocznej imprezy odwiedzający będą mogli zakupić używane wózki widłowe w atrakcyjnych cenach, poznać bliżej technologię li-ion czy dowiedzieć się więcej na temat rozwiązań automatycznych.