ROHLIG SUUS dla Media Expert

C

23-02-2016

ROHLIG SUUS Logistics zapewnia kompleksową obsługę dostaw e-commerce dla Media Expert, która posiada blisko 400-sta punktów sprzedaży na terenie całego kraju. Współpraca obejmuje obsługę dostaw e-commerce z pakietem usług dodatkowych, takich jak: pobranie, wniesienie zakupionego towaru, zwrot dokumentów, awizacja czy podwójna obsada specjalnie przeszkolonych kierowców.     Firmy z sektora RTV, AGD, Multimedia należą do bardzo wymagających partnerów w zakresie obsługi technologicznej, dlatego ważnym elementem wyboru dostawcy były m.in. odpowiednie rozwiązania systemowe. Jak podkreśla Teresa Bukalska, kierownik wdrożenia po stronie ROHLIG SUUS Logistics – Rozpoczynając współpracę z Media Expert byliśmy w pełni świadomi, że Klient należy do bardzo wymagających partnerów w zakresie obsługi technologicznej. To jednak naturalna kolej rzeczy, ponieważ porusza się on w branży supernowoczesnej, wymagając tym samym od operatora logistycznego dostarczenia innowacyjnych rozwiązań technologicznych i bycia równorzędnym partnerem na tej płaszczyźnie - Dlatego we współpracy Media Expert z operatorem, kluczową kwestię odegrała budowa komunikacji między systemami Sieci a ROHLIG SUUS Logistics i uruchomienie tzw. webservisów, przekazujących automatycznie zlecenie operatorowi logistycznemu, co znacznie skraca czas realizacji zamówienia. O ostatecznym wyborze polskiej firmy jako dostawcy usług logistycznych zadecydowały również elastyczne i indywidualne podejście do projektu, doświadczenie w wysoko wolumenowych kontraktach oraz obsługa czołowych brandów branży AGD. Główną przewagą ROHLIG SUUS jest znajomość tego segmentu, specjalizacja w przesyłkach o dużych gabarytach, także tych niespaletyzowanych, wykraczających poza możliwości kurierów (ponad 30 kg, ponad 0,5 m3), jak również towary o dużej wrażliwości na uszkodzenia np. sprzęt elektroniczny.   Dostawy e-commerce wymagają szczególnej opieki firmy logistycznej, ponieważ klienci e-sklepów są bardzo wymagający i przywiązują uwagę nie tylko do kosztów wysyłki towaru, ale także do jakości całego procesu obsługi zlecenia. Zdaniem Teresy Bukalskiej – Sklepy internetowe wykorzystują coraz częściej tzw. customer experience - strategię budującą lojalność klientów, dbając o ich pozytywne doświadczenia na każdym etapie dostawy zamówionego towaru: począwszy od jego zakupu, a skończywszy na odbiorze przesyłki - To ważny sygnał dla operatorów logistycznych, którzy przecież reprezentują klienta u finalnego odbiorcy.Wspomniane wcześniej indywidualne podejście do projektów zakłada przeprowadzenie we wstępnej analizie biznesowej z klientem warsztatu omawiającego i planującego cały proces docelowej dystrybucji wraz z wariantami przejściowej współpracy. Tak wypracowane rozwiązania są podstawą do przygotowania instrukcji i szkoleń dla działów operacyjnych i kierowców. Usługi dodatkowe świadczone przez ROHLIG SUUS w projektach e-commerce m.in. dla Media Expert, zakładają możliwości: pobrania, wniesienia zakupionego towaru, zwrotu dokumentów, podwójnej obsady kierowców, czy awizacji, dzięki której klient otrzymuje mailowo i telefonicznie powiadomienie o nadchodzącej przesyłce, tuż po jej załadowaniu na samochód dystrybucyjny. Co więcej, zamawiający może uzgodnić z kierowcą dogodną godzinę odbioru towaru podczas telefonicznego ustalania terminu dostawy. Nie bez znaczenia pozostają też wysokie oczekiwania klienta, dotyczące norm jakościowych w zakresie terminowości oraz szybkości przepływu gotówki. Jak podaje Bukalska – nasza firma sprostała tym wymaganiom w sposób przekraczający początkowe oczekiwania klienta.     

ROHLIG SUUS Logistics Distribution truckROHLIG SUUS Logistics zapewnia kompleksową obsługę dostaw e-commerce dla Media Expert, która posiada blisko 400-sta punktów sprzedaży na terenie całego kraju. Współpraca obejmuje obsługę dostaw e-commerce z pakietem usług dodatkowych, takich jak: pobranie, wniesienie zakupionego towaru, zwrot dokumentów, awizacja czy podwójna obsada specjalnie przeszkolonych kierowców.

 

 

Firmy z sektora RTV, AGD, Multimedia należą do bardzo wymagających partnerów w zakresie obsługi technologicznej, dlatego ważnym elementem wyboru dostawcy były m.in. odpowiednie rozwiązania systemowe. Jak podkreśla Teresa Bukalska, kierownik wdrożenia po stronie ROHLIG SUUS Logistics – Rozpoczynając współpracę z Media Expert byliśmy w pełni świadomi, że Klient należy do bardzo wymagających partnerów w zakresie obsługi technologicznej. To jednak naturalna kolej rzeczy, ponieważ porusza się on w branży supernowoczesnej, wymagając tym samym od operatora logistycznego dostarczenia innowacyjnych rozwiązań technologicznych i bycia równorzędnym partnerem na tej płaszczyźnie – Dlatego we współpracy Media Expert z operatorem, kluczową kwestię odegrała budowa komunikacji między systemami Sieci a ROHLIG SUUS Logistics i uruchomienie tzw. webservisów, przekazujących automatycznie zlecenie operatorowi logistycznemu, co znacznie skraca czas realizacji zamówienia.

O ostatecznym wyborze polskiej firmy jako dostawcy usług logistycznych zadecydowały również elastyczne i indywidualne podejście do projektu, doświadczenie w wysoko wolumenowych kontraktach oraz obsługa czołowych brandów branży AGD. Główną przewagą ROHLIG SUUS jest znajomość tego segmentu, specjalizacja w przesyłkach o dużych gabarytach, także tych niespaletyzowanych, wykraczających poza możliwości kurierów (ponad 30 kg, ponad 0,5 m3), jak również towary o dużej wrażliwości na uszkodzenia np. sprzęt elektroniczny.  

Dostawy e-commerce wymagają szczególnej opieki firmy logistycznej, ponieważ klienci e-sklepów są bardzo wymagający i przywiązują uwagę nie tylko do kosztów wysyłki towaru, ale także do jakości całego procesu obsługi zlecenia. Zdaniem Teresy Bukalskiej – Sklepy internetowe wykorzystują coraz częściej tzw. customer experience – strategię budującą lojalność klientów, dbając o ich pozytywne doświadczenia na każdym etapie dostawy zamówionego towaru: począwszy od jego zakupu, a skończywszy na odbiorze przesyłki – To ważny sygnał dla operatorów logistycznych, którzy przecież reprezentują klienta u finalnego odbiorcy.
Wspomniane wcześniej indywidualne podejście do projektów zakłada przeprowadzenie we wstępnej analizie biznesowej z klientem warsztatu omawiającego i planującego cały proces docelowej dystrybucji wraz z wariantami przejściowej współpracy. Tak wypracowane rozwiązania są podstawą do przygotowania instrukcji i szkoleń dla działów operacyjnych i kierowców.

Usługi dodatkowe świadczone przez ROHLIG SUUS w projektach e-commerce m.in. dla Media Expert, zakładają możliwości: pobrania, wniesienia zakupionego towaru, zwrotu dokumentów, podwójnej obsady kierowców, czy awizacji, dzięki której klient otrzymuje mailowo i telefonicznie powiadomienie o nadchodzącej przesyłce, tuż po jej załadowaniu na samochód dystrybucyjny. Co więcej, zamawiający może uzgodnić z kierowcą dogodną godzinę odbioru towaru podczas telefonicznego ustalania terminu dostawy.

Nie bez znaczenia pozostają też wysokie oczekiwania klienta, dotyczące norm jakościowych w zakresie terminowości oraz szybkości przepływu gotówki. Jak podaje Bukalska – nasza firma sprostała tym wymaganiom w sposób przekraczający początkowe oczekiwania klienta.   

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C