ROHLIG SUUS Logistics z obsługą e-commerce dla Media Markt i Saturn

C

02-11-2016

ROHLIG SUUS Logistics realizuje dla holdingu Media-Saturn, europejskiego lidera sieci handlowych w branży elektroniki użytkowej, obsługę dostaw towarów zakupionych przez Internet oraz towarów nabytych w sklepach stacjonarnych, dostarczanych pod adres kupującego.     Operator realizuje dostawy do klientów indywidualnych, towarów wysyłanych z magazynu centralnego, zlokalizowanego w okolicach Warszawy. Obejmują one przesyłki niespaletyzowane, wykraczające poza możliwości obsługi firm kurierskich (ponad 30 kg, ponad 0,15 m3), które dodatkowo charakteryzują się znaczną wrażliwością na uszkodzenia.   Dostawy e-commerce wymagają szczególnej opieki firmy logistycznej, ponieważ klienci e-sklepów należą do bardzo wymagających konsumentów, przywiązujących znaczną uwagę do jakości całego procesu obsługi zamówienia. Z tego tytułu, zakres współpracy dotyczy również pakietu usług dodatkowych, takich jak: wniesienie i rozpakowanie zakupionego towaru, utylizacja zużytego sprzętu czy płatność za pobraniem.    Zdaniem Krzysztofa Gąsiewskiego, Dyrektora Oddziału Warszawa w ROHLIG SUUS Logistics: „Usługa wniesienia i rozpakowania towaru jest bardzo ważna z punktu widzenia klienta ostatecznego, ponieważ dzięki niej może on ocenić dokładnie stan zakupionego sprzętu. Równie istotna jest także płatność za pobraniem, gdyż przy tego typu przesyłkach w grę wchodzą o wiele wyższe sumy, wynikające zazwyczaj z zakupu kilku urządzeń jednocześnie lub zakupu sprzętu wysokiej klasy np. typu  side by side".   ROHLIG SUUS Logistics zapewnia również dedykowany customer service na etapie nadania oraz doręczenia przesyłki, bowiem dostawa towarów o ponadstandardowych gabarytach w porównaniu do dostaw kurierskich, stawia nie tylko wysokie wymagania przed operatorem logistycznym, ale stanowi również pewne wyzwanie dla samego klienta.   „Takiej przesyłki nie można swobodnie zostawić u sąsiada, bądź co jest obecnie modne i możliwe w przypadku przesyłek kurierskich, dostarczyć odbiorcy do miejsca pracy. Ustalenie dogodnego czasu dostawy jest zatem bardzo istotne, ponieważ determinuje możliwość wykonania usługi przez operatora logistycznego. Pamiętajmy również, że mówimy o przesyłkach wrażliwych, których kilkukrotna próba doręczenia mogłaby doprowadzić do uszkodzenia towaru. W przypadku przesyłek kurierskich tę próbę można  bez podobnego ryzyka wielokrotnie ponawiać" wskazuje Gąsiewski.   Operator realizuje usługę awizacji, dzięki której zamawiający otrzymuje mailowo i telefonicznie powiadomienie o nadchodzącej przesyłce w momencie załadowania jej na samochód dystrybucyjny, a także zapewnia możliwość uzgodnienia z kierowcą dogodnej godziny odbioru towaru przed jego dostarczeniem. Firma wysyła również do klientów smsowe komunikaty dotyczące dostawy. Pierwszą wiadomość klient otrzymuje w momencie przygotowania towaru do wysyłki, a kolejną przed jego planowanym doręczeniem.   Firmy z sektora RTV, AGD, Multimedia należą do wymagających partnerów w zakresie obsługi technologicznej, dlatego oprócz szerokiego pakietu usług dodatkowych, ważnym elementem wyboru operatora były m.in. odpowiednie rozwiązania systemowe. Objęły one komunikację elektroniczną, umożliwiającą przepływ danych online i zawierającą informacje nie tylko o nadaniu przesyłki, ale również o jej poszczególnych statusach na każdym etapie realizacji zlecenia. Tak opracowane narzędzie umożliwiło zapewnienie klientowi optymalnego poziomu obsługi, od momentu rozpoczęcia współpracy. W niedalekiej przyszłości, operator obsłuży również dostawy w modelu biznesowym, który zoptymalizuje stany magazynowe holdingu, poprzez nadanie znacznie szerszego asortymentu towaru z magazynu centralnego firmy, bezpośrednio do odbiorcy w kanale e-commerce.  

ROHLIG SUUS LogisticsROHLIG SUUS Logistics realizuje dla holdingu Media-Saturn, europejskiego lidera sieci handlowych w branży elektroniki użytkowej, obsługę dostaw towarów zakupionych przez Internet oraz towarów nabytych w sklepach stacjonarnych, dostarczanych pod adres kupującego.

 

 

Operator realizuje dostawy do klientów indywidualnych, towarów wysyłanych z magazynu centralnego, zlokalizowanego w okolicach Warszawy. Obejmują one przesyłki niespaletyzowane, wykraczające poza możliwości obsługi firm kurierskich (ponad 30 kg, ponad 0,15 m3), które dodatkowo charakteryzują się znaczną wrażliwością na uszkodzenia.

 

Dostawy e-commerce wymagają szczególnej opieki firmy logistycznej, ponieważ klienci e-sklepów należą do bardzo wymagających konsumentów, przywiązujących znaczną uwagę do jakości całego procesu obsługi zamówienia. Z tego tytułu, zakres współpracy dotyczy również pakietu usług dodatkowych, takich jak: wniesienie i rozpakowanie zakupionego towaru, utylizacja zużytego sprzętu czy płatność za pobraniem. 

 

Zdaniem Krzysztofa Gąsiewskiego, Dyrektora Oddziału Warszawa w ROHLIG SUUS Logistics: „Usługa wniesienia i rozpakowania towaru jest bardzo ważna z punktu widzenia klienta ostatecznego, ponieważ dzięki niej może on ocenić dokładnie stan zakupionego sprzętu. Równie istotna jest także płatność za pobraniem, gdyż przy tego typu przesyłkach w grę wchodzą o wiele wyższe sumy, wynikające zazwyczaj z zakupu kilku urządzeń jednocześnie lub zakupu sprzętu wysokiej klasy np. typu  side by side”.

 

ROHLIG SUUS Logistics zapewnia również dedykowany customer service na etapie nadania oraz doręczenia przesyłki, bowiem dostawa towarów o ponadstandardowych gabarytach w porównaniu do dostaw kurierskich, stawia nie tylko wysokie wymagania przed operatorem logistycznym, ale stanowi również pewne wyzwanie dla samego klienta.

 

„Takiej przesyłki nie można swobodnie zostawić u sąsiada, bądź co jest obecnie modne i możliwe w przypadku przesyłek kurierskich, dostarczyć odbiorcy do miejsca pracy. Ustalenie dogodnego czasu dostawy jest zatem bardzo istotne, ponieważ determinuje możliwość wykonania usługi przez operatora logistycznego. Pamiętajmy również, że mówimy o przesyłkach wrażliwych, których kilkukrotna próba doręczenia mogłaby doprowadzić do uszkodzenia towaru. W przypadku przesyłek kurierskich tę próbę można  bez podobnego ryzyka wielokrotnie ponawiać” wskazuje Gąsiewski.

 

Operator realizuje usługę awizacji, dzięki której zamawiający otrzymuje mailowo i telefonicznie powiadomienie o nadchodzącej przesyłce w momencie załadowania jej na samochód dystrybucyjny, a także zapewnia możliwość uzgodnienia z kierowcą dogodnej godziny odbioru towaru przed jego dostarczeniem. Firma wysyła również do klientów smsowe komunikaty dotyczące dostawy. Pierwszą wiadomość klient otrzymuje w momencie przygotowania towaru do wysyłki, a kolejną przed jego planowanym doręczeniem.

 

Firmy z sektora RTV, AGD, Multimedia należą do wymagających partnerów w zakresie obsługi technologicznej, dlatego oprócz szerokiego pakietu usług dodatkowych, ważnym elementem wyboru operatora były m.in. odpowiednie rozwiązania systemowe. Objęły one komunikację elektroniczną, umożliwiającą przepływ danych online i zawierającą informacje nie tylko o nadaniu przesyłki, ale również o jej poszczególnych statusach na każdym etapie realizacji zlecenia. Tak opracowane narzędzie umożliwiło zapewnienie klientowi optymalnego poziomu obsługi, od momentu rozpoczęcia współpracy. W niedalekiej przyszłości, operator obsłuży również dostawy w modelu biznesowym, który zoptymalizuje stany magazynowe holdingu, poprzez nadanie znacznie szerszego asortymentu towaru z magazynu centralnego firmy, bezpośrednio do odbiorcy w kanale e-commerce.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C