W tym miesiącu minął rok od wbicia pierwszej łopaty na placu budowy Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju w Zakroczymiu.
W ciągu ostatniego roku, 15-hektarowy teren zakupiony przez Inter Cars w 2013 roku w Zakroczymiu zmienił się nie do poznania. To właśnie tu powstaje największe w Europie Środkowo-Wschodniej centrum logistyczne branży motoryzacyjnej. Obecnie zaawansowanie wszystkich robót budowlanych można ocenić na 90 – 95%. W związku z tym rozpoczęto już odbiory: głównego budynku biurowo–socjalnego, dyspozytorni i budynków technicznych (wartowni, portierni i stacji uzdatniania wody). Zakończone są roboty drogowe. Przed budynkiem biurowym oraz halami magazynowymi powstał ogromny parking osobowy, a także rozbudowano parkingi dla dostawców (na ok. 60 samochodów ciężarowych). Ponadto, wykonano drogi dojazdowe, chodniki i zagospodarowano tereny zielone.
Na przełomie roku 2015 i 2016 ukończone zostały również prace związane z budową głównej hali, czyli najważniejszego obiektu centrum. Ma ona powierzchnię 30 tys. m2. Zakończenie budowy umożliwiło rozpoczęcie robót, związanych z zagospodarowaniem wnętrza. W ok. 50% wykonano już zabudowę regałową. Docelowo ma ona liczyć 4 piętra, po 14 tys. m2 każde. To da łącznie 56 tys. m2 regałów. Dodatkowo powstaje dwupoziomowa platforma stalowa o powierzchni po 1,4 tys. m2 na każdym poziomie. W zabudowie regałowej znajdzie się system tryskaczowy, dzięki czemu magazyn będzie chroniony na wypadek zagrożenia pożarowego.
Oprócz budowy nowej hali, na terenie Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju zajęto się dostosowaniem istniejących już dwóch budynków. W pierwszej hali magazynowej, na powierzchni 5000 m2, będzie możliwe składowanie do 80 tys. sztuk opon. W drugiej hali, takiej samej wielkości, magazynowane będą towary łatwopalne i części karoseryjne. Ponadto od października trwa instalacja składowych innowacyjnego systemu do sortowania towarów. Obecnie jest ona gotowa w ok. 60%. Wykonano już najważniejsze elementy: crossbelt sorter (dzielący towar na klientów) i shoe–sorter (dzielący opakowania wysyłkowe na kierunki). Do zrobienia została część taśmociągu – ok. 3 km z 11 km.
Otwarcie Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju planowane jest na styczeń 2017 roku. Jego budowa ma kosztować ponad 155 mln zł.