Rok budowy w Zakroczymiu

C

22-03-2016

W tym miesiącu minął rok od wbicia pierwszej łopaty na placu budowy Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju w Zakroczymiu.       W ciągu ostatniego roku, 15-hektarowy teren zakupiony przez Inter Cars w 2013 roku w Zakroczymiu zmienił się nie do poznania. To właśnie tu powstaje największe w Europie Środkowo-Wschodniej centrum logistyczne branży motoryzacyjnej. Obecnie zaawansowanie wszystkich robót budowlanych można ocenić na 90 – 95%. W związku z tym rozpoczęto już odbiory: głównego budynku biurowo–socjalnego, dyspozytorni i budynków technicznych (wartowni, portierni i stacji uzdatniania wody). Zakończone są roboty drogowe. Przed budynkiem biurowym oraz halami magazynowymi powstał ogromny parking osobowy, a także rozbudowano parkingi dla dostawców (na ok. 60 samochodów ciężarowych). Ponadto, wykonano drogi dojazdowe, chodniki i zagospodarowano tereny zielone. Na przełomie roku 2015 i 2016 ukończone zostały również prace związane z budową głównej hali, czyli najważniejszego obiektu centrum. Ma ona powierzchnię 30 tys. m2. Zakończenie budowy umożliwiło rozpoczęcie robót, związanych z zagospodarowaniem wnętrza. W ok. 50% wykonano już zabudowę regałową. Docelowo ma ona liczyć 4 piętra, po 14 tys. m2 każde. To da łącznie 56 tys. m2 regałów. Dodatkowo powstaje dwupoziomowa platforma stalowa o powierzchni po 1,4 tys. m2 na każdym poziomie. W zabudowie regałowej znajdzie się system tryskaczowy, dzięki czemu magazyn będzie chroniony na wypadek zagrożenia pożarowego. Oprócz budowy nowej hali, na terenie Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju zajęto się dostosowaniem istniejących już dwóch budynków. W pierwszej hali magazynowej, na powierzchni 5000 m2, będzie możliwe składowanie do 80 tys. sztuk opon. W drugiej hali, takiej samej wielkości, magazynowane będą towary łatwopalne i części karoseryjne. Ponadto od października trwa instalacja składowych innowacyjnego systemu do sortowania towarów. Obecnie jest ona gotowa w ok. 60%. Wykonano już najważniejsze elementy: crossbelt sorter (dzielący towar na klientów) i shoe–sorter (dzielący opakowania wysyłkowe na kierunki). Do zrobienia została część taśmociągu – ok. 3 km z 11 km. Otwarcie Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju planowane jest na styczeń 2017 roku. Jego budowa ma kosztować ponad 155 mln zł.   

Inter Cars Zakroczym rok budowy 1W tym miesiącu minął rok od wbicia pierwszej łopaty na placu budowy Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju w Zakroczymiu.

 

 

 

Inter Cars Zakroczym rok budowy 2W ciągu ostatniego roku, 15-hektarowy teren zakupiony przez Inter Cars w 2013 roku w Zakroczymiu zmienił się nie do poznania. To właśnie tu powstaje największe w Europie Środkowo-Wschodniej centrum logistyczne branży motoryzacyjnej. Obecnie zaawansowanie wszystkich robót budowlanych można ocenić na 90 – 95%. W związku z tym rozpoczęto już odbiory: głównego budynku biurowo–socjalnego, dyspozytorni i budynków technicznych (wartowni, portierni i stacji uzdatniania wody). Zakończone są roboty drogowe. Przed budynkiem biurowym oraz halami magazynowymi powstał ogromny parking osobowy, a także rozbudowano parkingi dla dostawców (na ok. 60 samochodów ciężarowych). Ponadto, wykonano drogi dojazdowe, chodniki i zagospodarowano tereny zielone.

Na przełomie roku 2015 i 2016 ukończone zostały również prace związane z budową głównej hali, czyli najważniejszego obiektu centrum. Ma ona powierzchnię 30 tys. m2. Zakończenie budowy umożliwiło rozpoczęcie robót, związanych z zagospodarowaniem wnętrza. W ok. 50% wykonano już zabudowę regałową. Docelowo ma ona liczyć 4 piętra, po 14 tys. m2 każde. To da łącznie 56 tys. m2 regałów. Dodatkowo powstaje dwupoziomowa platforma stalowa o powierzchni po 1,4 tys. m2 na każdym poziomie. W zabudowie regałowej znajdzie się system tryskaczowy, dzięki czemu magazyn będzie chroniony na wypadek zagrożenia pożarowego.

Inter Cars Zakroczym rok budowy 3Oprócz budowy nowej hali, na terenie Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju zajęto się dostosowaniem istniejących już dwóch budynków. W pierwszej hali magazynowej, na powierzchni 5000 m2, będzie możliwe składowanie do 80 tys. sztuk opon. W drugiej hali, takiej samej wielkości, magazynowane będą towary łatwopalne i części karoseryjne. Ponadto od października trwa instalacja składowych innowacyjnego systemu do sortowania towarów. Obecnie jest ona gotowa w ok. 60%. Wykonano już najważniejsze elementy: crossbelt sorter (dzielący towar na klientów) i shoe–sorter (dzielący opakowania wysyłkowe na kierunki). Do zrobienia została część taśmociągu – ok. 3 km z 11 km.

Otwarcie Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju planowane jest na styczeń 2017 roku. Jego budowa ma kosztować ponad 155 mln zł. 

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C