Druga odsłona seminarium dla klientów, które wspólnie zorganizowały Maersk Line i Raiffeisen Polbank, przy współpracy frimy Balticon i Izby Celnej w Gdyni, okazała się dużym sukcesem.
Większa niż spodziewana liczba klientów, pozytywne reakcje uczestników i klimat sprzyjający rozmowom biznesowym po raz kolejny potwierdziły, że w transporcie morskim podstawą jest współpraca wszystkich zaangazowanych podmiotów.
Pomysłodawcą seminariów jest firma Maersk Line, która w ramach swojej koncepcji obsługi klienta stawia na budowanie relacji i edukowanie swoich klientów z najważniejszych zagadnień związanych z transportem morskim. Po sukcesie pierwszej edycji specjalistycznego szkolenia armator zdecydował się zorganizować jej drugą odsłonę w Czeladzi na Śląsku, aby umożliwić liczniejszy udział klientów z południa kraju. Odbyły się też dwie osobne sesje ? 8 kwietnia dla eksporterów i 9 dla importerów, każda z cyklem wykładów dostosowanych do potrzeb danego segmentu klientów.
Po raz kolejny w roli wykładowców wystąpli przedstawiciele współorganizatorów. Inicjatorka spotkania Katarzyna Mickiewicz z Maersk Line omówiła podstawowe zagadnienia związane z transportem morskim, zaś Michał Andruszkiewicz (szef działu operacyjnego armatora) przybliżył tematykę związaną z transportem lądowym kontenera. O akredytywach bez tajemnic opowiedziały Zyta Junczyk, Agata Dybiec i Monika Pliszkiewicz z Raiffeisen Polbank. Techniczne aspekty kontenerów przedstawił Tomasz Szmid z Balticonu, operatora depotów kontenerowych w Polsce, natomiast wybrane aspekty celne omówili Ryszard Szwedow, Maciej Firlej i Maciej Lisowski z Izby Celnej w Gdyni.
Zarówno formuła seminarium, jak i możliwość prowadzenia rozmów biznesowych w luźniejszej atmosferze były docenione przez uczetników. Waldemar Rozmiej z firmy Sharp chwalił przydatne informacje przedstawione przez praktyków w przystępnej formie. Przedstawiciele Volvo Polska docenili kompleksowość szkolenia, zaś Jacek Kołodziejczak z firmy Toya podkreślił, że nawet dla bardziej doświadczonych klientów była to doskonałe okazja do pogłębienia wiedzy na temat procesów transportowych.
Opinie uczestników szkolenia mają dla Maersk Line dużą wartość, ponieważ pozwalają lepiej przygotować podobne inicjatywy w przyszłości i dostosować się do oczekiwań klientów. Jedną z takich sugestii było zorganizowanie w przyszłości osobnego warsztatu poświęconego korzyściom płynących z korzystania ze strony My Maersk Line, samoobsługowej platformy pozwalającej m.in. na samodzielne dokonywanie przez klientów e-bukingów, monitorowanie własnych wysyłek i kontrolowanie faktur. Maersk Line podkoniec ubiegłego roku uruchomił nową odsłonę swoje strony internetowej, która jest krokiem w kierunku jeszcze prostszej obsługi klienta i przejrzystości transakcji.