Rozpoczęła się zapowiadana rozbudowa zakładu Volkswagen Poznań w Antoninku po wschodniej części od ulicy Smołdzinowskiej. Inwestycja obejmuje budowę hali spawalni z zapleczem logistycznym. Cały zakład zostanie wyposażony w nowoczesne rozwiązania technologiczne. Inwestycje związane z rozbudową zakładu w ciągu najbliższych lat pochłoną ponad 400 milionów euro. Dziś, w obecności zarządu i pracowników Volkswagen Poznań, a także przedstawicieli władz samorządowych oraz lokalnych, wmurowano kamień węgielny pod nowe budynki.
Rozbudowa ta pozwoli, żeby w 2020 roku fabryka Volkswagen Poznań była gotowa na produkcję kolejnych generacji samochodów. Bardzo się cieszę, że możemy realizować swoje plany i przygotowywać w ten sposób fabrykę pod nowe wyzwania i oczekiwania rynku – mówi Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań. Ta rozbudowa podkreśla również znaczenie zakładów Volkswagen Poznań w koncernie Volkswagen. Możemy z nadzieją patrzeć w przyszłość.
Inwestycja w Antoninku obejmuje budowę nowej hali spawalni z zapleczem logistycznym, która zostanie wyposażona w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. W ramach prac przygotowawczych uporządkowano i zniwelowano 8 hektarów terenu, a dodatkowo nawieziono 60 000 ton ziemi. Taka inwestycja to dla nas ogromne wyzwanie. Przed nami dużo pracy, związanej nie tylko z przebudową zakładu, ale również ze szkoleniami pracowników. Już rozwijamy kwalifikacje naszej załogi z uwzględnieniem nadchodzących zmian technologicznych – zapowiada Dietmar Mnich, dyrektor zakładu w Antoninku.
Nowe inwestycje są zawsze wyrazem zaufania Koncernu i podkreśleniem, że na pracownikach Volkswagen Poznań można polegać. Dla mnie, jako przedstawiciela pracowników, jest to przede wszystkim gwarancja stabilnych i dobrych miejsc pracy, co jest szczególnie ważne w okresie dynamicznych zmian na rynku motoryzacyjnym. Rozwój poznańskiej fabryki Volkswagena pokazuje nam, że już dziś przygotowujemy się do tych zmian – zaznacza Piotr Olbryś, szef zakładowej Solidarności.
W zakładzie powstanie łącznie około 60 tysięcy metrów kwadratowych nowych powierzchni produkcyjnych i magazynowych. Ulica Smołdzinowska jesienią tego roku, po zakończeniu i odbiorze układu drogowego na Zielińcu, będzie mogła stać się wewnętrzną drogą zakładową. Umożliwi to następnie scalenie terenów należących do spółki, a tym samym optymalne wykorzystanie potencjału i zasobów Volkswagen Poznań. Pierwsze dostawy części trafią do nowej hali logistycznej w marcu 2019 roku. Każdego dnia przyjeżdżać będzie do niej 140 samochodów ciężarowych, czyli prawie 6 aut na godzinę. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań logistycznych ruch samochodów ciężarowych zmniejszy się w porównaniu do stanu obecnego.