Ruszyła budowa wiaduktu w Rogowie

C

28-04-2014

Polskie Linie Kolejowe ruszyły z budową dwupoziomowego skrzyżowania w Rogowie, przy drodze krajowej nr 72 Rawa Mazowiecka ? Łódź.Wszystko po to, aby usprawnić ruch kolejowy i drogowy oraz podnieść jego bezpieczeństwo.       ? Za sobą mamy wykonanie objazdu awaryjnego i tymczasowego przejazdu kolejowego oraz przeniesienie ruchu kołowego na objazd ? mówi Paweł Pisarczyk, kierownik robót mostowych i dodaje, że następny etap to przystąpienie do wykonania zadania głównego, czyli budowa wiaduktu drogowego wraz z dojazdami. ? Ten etap już się rozpoczął, teraz pracujemy nad wzmocnieniem podłoża w rejonie przyszłego wiaduktu oraz budową nasypów na dojazdach ? wyjaśnia kierownik robót.   Specjaliści pracują z wykorzystaniem nowoczesnej technologii kolumn DSM, czyli wgłębnego mieszania na mokro. Technologia polega na  formowaniu w gruncie pionowych kolumn powstałych przez mechaniczne zmieszanie materiału gruntowego i zaczynu cementowego, tłoczonego w kontrolowany sposób za pomocą pompy.   ? Do wykonania kolumn DSM służy specjalna, ważąca ponad 100 ton maszyna wiertnicza, tzw. palownica. Jej maszt roboczy ma wysokość 28 metrów.  wiertło ma długość 4 metrów i średnicę 1 metra? podkreśla Paweł Pisarczyk.   Prace budowlane w Rogowie są wykonywane w ramach projektu ?Modernizacja linii kolejowej Warszawa ? Łódź, etap II, Lot C ? pozostałe roboty?? (POIiŚ 7.1-24.3).  

pkp-plk-logoPolskie Linie Kolejowe ruszyły z budową dwupoziomowego skrzyżowania w Rogowie, przy drodze krajowej nr 72 Rawa Mazowiecka ? Łódź.Wszystko po to, aby usprawnić ruch kolejowy i drogowy oraz podnieść jego bezpieczeństwo.

 

 

 

? Za sobą mamy wykonanie objazdu awaryjnego i tymczasowego przejazdu kolejowego oraz przeniesienie ruchu kołowego na objazd ? mówi Paweł Pisarczyk, kierownik robót mostowych i dodaje, że następny etap to przystąpienie do wykonania zadania głównego, czyli budowa wiaduktu drogowego wraz z dojazdami. ? Ten etap już się rozpoczął, teraz pracujemy nad wzmocnieniem podłoża w rejonie przyszłego wiaduktu oraz budową nasypów na dojazdach ? wyjaśnia kierownik robót.

 

Specjaliści pracują z wykorzystaniem nowoczesnej technologii kolumn DSM, czyli wgłębnego mieszania na mokro. Technologia polega na  formowaniu w gruncie pionowych kolumn powstałych przez mechaniczne zmieszanie materiału gruntowego i zaczynu cementowego, tłoczonego w kontrolowany sposób za pomocą pompy.

 

? Do wykonania kolumn DSM służy specjalna, ważąca ponad 100 ton maszyna wiertnicza, tzw. palownica. Jej maszt roboczy ma wysokość 28 metrów.  wiertło ma długość 4 metrów i średnicę 1 metra? podkreśla Paweł Pisarczyk.

 

Prace budowlane w Rogowie są wykonywane w ramach projektu ?Modernizacja linii kolejowej Warszawa ? Łódź, etap II, Lot C ? pozostałe roboty?? (POIiŚ 7.1-24.3).

 

rogow-wiadukt-otwarcie

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C