Usługa została uruchomiona dwa lata temu, Scania do końca 2018 roku podpisała ponad 70 000 umów na przeglądy dynamiczne, co stanowi 68-procentowy wzrost w porównaniu do roku 2017. Całodobowe wsparcie zwiększa dyspozycyjność użytkowników systemu przekładając się na rentowność ich działalności.
”To jedna z oznak świadczących, że łączność przekształca ciężki transport. Z punktu widzenia klientów systemy wprowadzone przez Scanię w 2011 roku przynoszą im coraz więcej korzyści z roku na rok. Dłuższy czas pracy bez przestojów oraz inteligentniejsze planowanie oznaczają poprawę wyników finansowych i bardziej zrównoważony transport” – wyjaśnia Karin Rådström, wiceprezes i dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Scania AB.
Do końca 2018 roku po drogach jeździło ponad 360 000 ciężarówek i autobusów produkowanych przez szwedzkiego giganta i korzystających z usługi. Około 90 procent maszyn pracujących w europejskich flotach jest połączonych z systemem.
Każdego miesiąca ciężarówki Scania jeżdżące we flotach pokonują łącznie 2,9 miliarda kilometrów. W 2011 roku wartość ta wynosiła zaledwie 62 miliony kilometrów. Maszyny połączone z systemem dostarczają ogromną ilość danych. Informacje te pozwalają idealnie dopasować usługi, takie jak przeglądy dynamiczne, elastyczne plany Scania czy serwisowanie pojazdów w oparciu o dane operacyjne uzyskane w czasie rzeczywistym i bazujące na realnym użytkowaniu pojazdu.
Dane operacyjne każdej maszyny są monitorowane przy podejmowaniu decyzji o działaniach konserwacyjnych. Przykładowo w ten sposób można dokonywać zmian oleju i filtrów w najlepszym możliwym czasie. Skraca to przestoje w warsztacie a tym samym poprawia efektywność klienta oraz czyni proces zmiany części tak zrównoważonym, jak to tylko możliwe.
”Łączność jest nieoceniona w badaniach i rozwoju. Ilość danych operacyjnych uzyskiwanych z ciężarówek Scania podwaja się co 20 miesięcy. Inżynierowie korzystają ze wszystkich tych informacji podczas projektowania nowych funkcji lub ulepszania już istniejących. Mogą następnie zagłębić się we wszystkie wcześniejsze dane, aby określić, między innymi zużycie i trwałość części jako punkt wyjściowy dla optymalnego projektu” – wyjaśnia Claes Erixon wicedyrektor wykonawczy i szef działu badawczo-rozwojowego Scania.