Scania stawia na rozwój w Słupsku

C

22-09-2010

{modal href="/images/stories/scania2_big.jpg"}  {/modal} Zakłady Scania, po zakrojonej na szeroką skalę przebudowie i rozbudowie, stały się najbardziej nowoczesną i efektywną w Europie fabryką autobusów. Stanowiska pracy i logistykę produkcji zorganizowano tak, by uzyskać efektywną, wysokiej jakości produkcję, realizowaną zgodnie z metodą, która nosi nazwę "systemu produkcji Scania" (SPS).         - W tym systemie stawiamy na ludzi, technikę i środowisko. Zaowocowało to efektywniejszą produkcją i wyższą jakością. Jesteśmy gotowi zwiększać produkcję w miarę wzrostu sprzedaży autobusów dla komunikacji publicznej - mówi Gert Flodkvist, szef Scania Production Słupsk S.A.   W dniu 14 września 2010 r. w obecności prezesa koncernu Leifa Östlinga, dyrektora generalnego fabryki Gerta Flodkvista, wojewody pomorskiego Romana Zaborowskiego oraz ambasadora Szwecji Daga Harteliusa nastąpiło oficjalnie otwarcie nowego systemu produkcyjnego w fabryce Scania w Słupsku.   Scania Production Słupsk S.A., zatrudniająca 700 pracowników, jest centrum europejskiej produkcji kompletnych autobusów miejskich i dalekobieżnych Scania.  W zakładach montuje się karoserie autobusów modeli Scania OmniCity i OmniLink (niskopodłogowe i z przyklękiem boku). W Słupsku montuje się też podwozia do Scania OmniCity. Ze Słupska podwozia te są wysyłane do innych, niezależnych montowni w Europie, Afryce i Azji. W ten sposób Słupsk pełni rolę ośrodka europejskiej produkcji autobusów Scania.   Firma Scania rozpoczęła działalność przemysłową w Słupsku w październiku 1992 r., kiedy to utworzyła wraz z Kapena S.A. spółkę joint venture o nazwie Scania Kapena S.A., w której głównym udziałowcem była Scania. W maju 1993 r. Scania Kapena S.A. rozpoczęła montaż ciągników siodłowych Scania, a w następnym roku zbudowany został pierwszy autobus.   Od roku 2002 działalność w Słupsku koncentruje się na produkcji autobusów. Wspólną działalność z Kapena zakończono w roku 2002, kiedy to Scania zakupiła wszystkie akcje, a w roku 2003 nazwę spółki zmieniono na Scania Production Słupsk S.A.   - Zaangażowanie regionu pomorskiego we wspieranie i rozwijanie życia gospodarczego już od rozpoczęcia działalności w 1992 roku ma wielkie znaczenie dla planów firmy Scania, dotyczących produkcji przemysłowej w Polsce - konkluduje Gert Floskvist.  

{modal href=”/images/stories/scania2_big.jpg”} 

{/modal}

Zakłady Scania, po zakrojonej na szeroką skalę przebudowie i rozbudowie, stały się najbardziej nowoczesną i efektywną w Europie fabryką autobusów. Stanowiska pracy i logistykę produkcji zorganizowano tak, by uzyskać efektywną, wysokiej jakości produkcję, realizowaną zgodnie z metodą, która nosi nazwę “systemu produkcji Scania” (SPS).

 

   

 

W tym systemie stawiamy na ludzi, technikę i środowisko. Zaowocowało to efektywniejszą produkcją i wyższą jakością. Jesteśmy gotowi zwiększać produkcję w miarę wzrostu sprzedaży autobusów dla komunikacji publicznej – mówi Gert Flodkvist, szef Scania Production Słupsk S.A.

 

W dniu 14 września 2010 r. w obecności prezesa koncernu Leifa Östlinga, dyrektora generalnego fabryki Gerta Flodkvista, wojewody pomorskiego Romana Zaborowskiego oraz ambasadora Szwecji Daga Harteliusa nastąpiło oficjalnie otwarcie nowego systemu produkcyjnego w fabryce Scania w Słupsku.

 

Scania Production Słupsk S.A., zatrudniająca 700 pracowników, jest centrum europejskiej produkcji kompletnych autobusów miejskich i dalekobieżnych Scania.  W zakładach montuje się karoserie autobusów modeli Scania OmniCity i OmniLink (niskopodłogowe i z przyklękiem boku). W Słupsku montuje się też podwozia do Scania OmniCity. Ze Słupska podwozia te są wysyłane do innych, niezależnych montowni w Europie, Afryce i Azji. W ten sposób Słupsk pełni rolę ośrodka europejskiej produkcji autobusów Scania.

 

Firma Scania rozpoczęła działalność przemysłową w Słupsku w październiku 1992 r., kiedy to utworzyła wraz z Kapena S.A. spółkę joint venture o nazwie Scania Kapena S.A., w której głównym udziałowcem była Scania. W maju 1993 r. Scania Kapena S.A. rozpoczęła montaż ciągników siodłowych Scania, a w następnym roku zbudowany został pierwszy autobus.

 

Od roku 2002 działalność w Słupsku koncentruje się na produkcji autobusów. Wspólną działalność z Kapena zakończono w roku 2002, kiedy to Scania zakupiła wszystkie akcje, a w roku 2003 nazwę spółki zmieniono na Scania Production Słupsk S.A.

 

Zaangażowanie regionu pomorskiego we wspieranie i rozwijanie życia gospodarczego już od rozpoczęcia działalności w 1992 roku ma wielkie znaczenie dla planów firmy Scania, dotyczących produkcji przemysłowej w Polsce – konkluduje Gert Floskvist.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C