SchenLog Holmes rozwiązuje tajemnicę DB Schenker

C

20-06-2010

  {modal href="/images/stories/db_schenker_big.jpg"} {/modal} Dobre relacje z klientami to klucz do rozwoju biznesu. W teorii istnieje wiele wskazówek w jaki sposób je budować. Czasem trzeba jednak wyjść ponad przyjęte standardy i pójść krok do przodu. Dlaczego? Bo praktyka pokazuje, że coraz częściej sukces jest synonimem pomysłu.   Jaki pomysł na budowę relacji z klientami ma  DB Schenker - globalny operator logistyczny? Zdradza go wyjątkowa kampania marketingowa, zrealizowana pod hasłem "Great Business with Great Britain"      Istnieje wiele sposobów na przekazanie klientom informacji o firmie i jej usługach. Można komunikować je za pośrednictwem reklamy, strony internetowej, broszur, lub podczas indywidualnego kontaktu z klientem. Można także zorganizować tematyczne spotkania dla klientów z danego regionu. Taką właśnie formułę wybrał DB Schenker, który w ramach kampanii marketingowej "Great Business with Great Britain" zaprosił swoich partnerów biznesowych na spotkania w "brytyjskim klimacie". Tytułową tajemnicę oraz znaczenie hasła "SchenLog Holmes i tajemnica Premier League" podczas kilku spotkań odkryło z SchenLogiem Holmesem blisko 700 gości. Wśród zaproszonych byli zarówno klienci, przedstawiciele lokalnych mediów, jak i pracownicy. Spotkania odbyły się w marcu br. w siedmiu polskich miastach: Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Łodzi, Bydgoszczy, Poznaniu i Warszawie. W postać SchenLoga Holmesa wcielił się znany satyryk - Tomasz Jachimek. Co dla klientów DB Schenker mogło oznaczać hasło "SchenLog Holmes i tajemnica Premier League"? Odpowiedź brzmi - pakiet korzyści związanych z wymianą handlową na kierunku Polska - Wielka Brytania. Dlaczego kampania dotyczyła rynku brytyjskiego? Ponieważ współpraca handlowa polskich przedsiębiorstw z Wielką Brytania dynamicznie rośnie, w dużej mierze z powodu większej obecności Polaków na Wyspach.   - Rozwój wymiany towarowej z Wielką Brytanią obserwujemy już od pierwszych miesięcy wstąpienia Polski do Unii Europejskiej, czyli rozpoczęcia masowych wyjazdów naszych rodaków na Wysypy. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się towary spożywcze - wyjaśnia Tomasz Cegielski, Dyrektor Międzynarodowego Biznesu Lądowego Schenker Sp. z o.o. - Przez ostatnie lata zoptymalizowaliśmy serwis i obecnie oferujemy 4 połączenia w tygodniu  z Polski i dwa w tygodniu z Wielkiej Brytanii. W tym roku dodatkowo przygotowaliśmy dla naszych klientów specjalną promocję. Jeśli wyślą oni z nami jedną przesyłkę do Wielkiej Brytanii drugą, składającą się z jednej palety, na tej samej relacji, dostarczamy za złotówkę. Promocja trwa do końca czerwca.   Spotkania, którym towarzyszyły specjały brytyjskiej kuchni oraz muzyczne angielskie hity były okazją do przekazania informacji o firmie i jej usługach. Pierwsza część wydarzenia była poświecona prezentacji atutów, jakie zyskują klienci korzystając z pakietu rozwiązań logistycznych oferowanych przez DB Schenker, a szczególnie promocji na kierunku Polska - Wielka Brytania. Forma prezentacji, która polegała na żywym i pełnym humoru dialogu SchenLoga Holmesa z przedstawicielami firmy DB Schenker oraz zaproszonymi gośćmi pozwoliła płynnie przejść do drugiej, mniej oficjalnej części wieczoru. Podczas niej uczestnicy wysłuchali autorskich skeczy Tomasza Jachimka oraz wzięli udział w konkursach, w których rozpoznawali postacie brytyjskiej sceny muzycznej i gwiazdy filmowe. Spotkania oprócz rozmów o biznesie były też pełne sportowych emocji, które wyzwoliły mecze w tzw. piłkarzyki.   Wsparcie dla kampanii "Great Business with Great Britain" stanowiły działania promocyjne w Internecie. W komunikacji wykorzystano m.in. banery umieszczone na kluczowych dla operatora logistycznego portalach oraz linki sponsorowane w wyszukiwarce Google. Ponadto na stronie internetowej www.dbschenker.com/pl została przygotowana zakładka poświęcona kampanii oraz specjalny formularz umożliwiający klientom skorzystanie z promocji. Spójność z hasłem kampanii stanowiły także prezenty, które otrzymali uczestnicy "brytyjskich spotkań" - piłki futbolowe, nawiązujące do Premier League oraz parasole w szkocką kratę kojarzone z pogodą na Wyspach.    - Dbałość o dobre relacje z klientami jest jednym z wyznaczników sukcesu firmy. Zależy nam, aby tak optymalizować ofertę, by klienci odczuwali wymierne korzyści. Jest to możliwe tylko wtedy gdy pomiędzy klientem a firmą nie ma barier komunikacyjnych. Jak pokazuje praktyka, projekty takie jak "SchenLog Holmes i tajemnica Premier League" skracają dystans i ułatwiają współpracę -  mówi Beata Konecka, Marketing Manager w Schenker Sp. z o.o.   Przy organizacji imprezy firma DB Schenker współpracowała z Agencją Event Partners. Obsługa PR zrealizowana została przez Multi Communications Sp. z o.o., agencję od pięciu lat współpracującą z operatorem logistycznym.

 

{modal href=”/images/stories/db_schenker_big.jpg”}

PROMOCJA

PROMOCJA

{/modal}

Dobre relacje z klientami to klucz do rozwoju biznesu. W teorii istnieje wiele wskazówek w jaki sposób je budować. Czasem trzeba jednak wyjść ponad przyjęte standardy i pójść krok do przodu. Dlaczego? Bo praktyka pokazuje, że coraz częściej sukces jest synonimem pomysłu.

 

Jaki pomysł na budowę relacji z klientami ma  DB Schenker – globalny operator logistyczny? Zdradza go wyjątkowa kampania marketingowa, zrealizowana pod hasłem “Great Business with Great Britain” 

 

 

Istnieje wiele sposobów na przekazanie klientom informacji o firmie i jej usługach. Można komunikować je za pośrednictwem reklamy, strony internetowej, broszur, lub podczas indywidualnego kontaktu z klientem. Można także zorganizować tematyczne spotkania dla klientów z danego regionu. Taką właśnie formułę wybrał DB Schenker, który w ramach kampanii marketingowej “Great Business with Great Britain” zaprosił swoich partnerów biznesowych na spotkania w “brytyjskim klimacie”. Tytułową tajemnicę oraz znaczenie hasła “SchenLog Holmes i tajemnica Premier League” podczas kilku spotkań odkryło z SchenLogiem Holmesem blisko 700 gości. Wśród zaproszonych byli zarówno klienci, przedstawiciele lokalnych mediów, jak i pracownicy. Spotkania odbyły się w marcu br. w siedmiu polskich miastach: Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Łodzi, Bydgoszczy, Poznaniu i Warszawie. W postać SchenLoga Holmesa wcielił się znany satyryk – Tomasz Jachimek.

Co dla klientów DB Schenker mogło oznaczać hasło “SchenLog Holmes i tajemnica Premier League”? Odpowiedź brzmi – pakiet korzyści związanych z wymianą handlową na kierunku Polska – Wielka Brytania. Dlaczego kampania dotyczyła rynku brytyjskiego? Ponieważ współpraca handlowa polskich przedsiębiorstw z Wielką Brytania dynamicznie rośnie, w dużej mierze z powodu większej obecności Polaków na Wyspach.

 

Rozwój wymiany towarowej z Wielką Brytanią obserwujemy już od pierwszych miesięcy wstąpienia Polski do Unii Europejskiej, czyli rozpoczęcia masowych wyjazdów naszych rodaków na Wysypy. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się towary spożywcze – wyjaśnia Tomasz Cegielski, Dyrektor Międzynarodowego Biznesu Lądowego Schenker Sp. z o.o. – Przez ostatnie lata zoptymalizowaliśmy serwis i obecnie oferujemy 4 połączenia w tygodniu  z Polski i dwa w tygodniu z Wielkiej Brytanii. W tym roku dodatkowo przygotowaliśmy dla naszych klientów specjalną promocję. Jeśli wyślą oni z nami jedną przesyłkę do Wielkiej Brytanii drugą, składającą się z jednej palety, na tej samej relacji, dostarczamy za złotówkę. Promocja trwa do końca czerwca.

 

Spotkania, którym towarzyszyły specjały brytyjskiej kuchni oraz muzyczne angielskie hity były okazją do przekazania informacji o firmie i jej usługach. Pierwsza część wydarzenia była poświecona prezentacji atutów, jakie zyskują klienci korzystając z pakietu rozwiązań logistycznych oferowanych przez DB Schenker, a szczególnie promocji na kierunku Polska – Wielka Brytania. Forma prezentacji, która polegała na żywym i pełnym humoru dialogu SchenLoga Holmesa z przedstawicielami firmy DB Schenker oraz zaproszonymi gośćmi pozwoliła płynnie przejść do drugiej, mniej oficjalnej części wieczoru. Podczas niej uczestnicy wysłuchali autorskich skeczy Tomasza Jachimka oraz wzięli udział w konkursach, w których rozpoznawali postacie brytyjskiej sceny muzycznej i gwiazdy filmowe. Spotkania oprócz rozmów o biznesie były też pełne sportowych emocji, które wyzwoliły mecze w tzw. piłkarzyki.

 

Wsparcie dla kampanii “Great Business with Great Britain” stanowiły działania promocyjne w Internecie. W komunikacji wykorzystano m.in. banery umieszczone na kluczowych dla operatora logistycznego portalach oraz linki sponsorowane w wyszukiwarce Google. Ponadto na stronie internetowej www.dbschenker.com/pl została przygotowana zakładka poświęcona kampanii oraz specjalny formularz umożliwiający klientom skorzystanie z promocji. Spójność z hasłem kampanii stanowiły także prezenty, które otrzymali uczestnicy “brytyjskich spotkań” – piłki futbolowe, nawiązujące do Premier League oraz parasole w szkocką kratę kojarzone z pogodą na Wyspach.

  

Dbałość o dobre relacje z klientami jest jednym z wyznaczników sukcesu firmy. Zależy nam, aby tak optymalizować ofertę, by klienci odczuwali wymierne korzyści. Jest to możliwe tylko wtedy gdy pomiędzy klientem a firmą nie ma barier komunikacyjnych. Jak pokazuje praktyka, projekty takie jak “SchenLog Holmes i tajemnica Premier League” skracają dystans i ułatwiają współpracę –  mówi Beata Konecka, Marketing Manager w Schenker Sp. z o.o.

 

Przy organizacji imprezy firma DB Schenker współpracowała z Agencją Event Partners. Obsługa PR zrealizowana została przez Multi Communications Sp. z o.o., agencję od pięciu lat współpracującą z operatorem logistycznym.

PROMOCJA

PROMOCJA

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C