Security project Van V4 – nowe oblicze bezpieczeństwa dostaw

C

05-08-2020

W związku z rozwojem branży logistycznej powstają nowe wizje zarządzania łańcuchami dostaw. Zapewnienie bezpieczeństwa transportu jest kluczowe dla zwiększania satysfakcji klienta, a odpowiednie zabezpieczenie pojazdu pozwala uniknąć przykrych sytuacji.

W związku z rozwojem branży logistycznej powstają nowe wizje zarządzania łańcuchami dostaw. Zapewnienie bezpieczeństwa transportu jest kluczowe dla zwiększania satysfakcji klienta, a odpowiednie zabezpieczenie pojazdu pozwala uniknąć przykrych sytuacji.

 

Podążając za zmieniającymi się trendami oraz zapotrzebowaniem na usługi logistyczne zespół AsstrA postanowił opracować projekt dla firm produkujących towary wysokiej wartości takie jak elektronika, sprzęt specjalnego przeznaczenia, wyroby tytoniowe, prototypy urządzeń, metale szlachetne czy preparaty medyczne.

Daniel Hajduk

Projekt polegał na dostosowaniu pojazdów do ekspresowego przewozu towarów o podwyższonej wartości po terytorium Unii Europejskiej. Przewidywany czas dostawy miałby wynosić od 24 do 48 godzin. Do zorganizowania transportu wykorzystano auta produkowane na bazie standardowych pojazdów fabrycznych ze zmienioną specyfikacją zgodnie z security standards, do których zaliczamy 5 klas: V1, V2, V3, V4 i V5. Różnią się one między sobą rodzajem zabezpieczenia, przestrzeni ładunkowej, a także samego towaru.

Oprócz dodatkowych zabezpieczeń dostawa jest kontrolowana przez firmę zewnętrzną na każdym etapie transportu. Monitoring 24/7 umożliwia szybką reakcję na sytuacje kryzysowe niezależnie od kraju, w którym aktualnie znajduje się kierowca.

Osobami odpowiedzialnymi za koordynowanie całego procesu był Christian Eckstein, kierownik działu AsstrA Express Delivery i Daniel Hajduk, specjalista ds. ładunków drobnicowych.

– Projekt pilotażowy realizowaliśmy wspólnie z klientem korporacyjnym, który był zainteresowany w takim rozwiązaniu oraz wyraził chęć uczestnictwa w projekcie jako odbiorca usługi. Po dłuższym researchu rozpoczęliśmy proces przygotowania i wdrażania koncepcji. Wybraliśmy lokalnego partnera transportowego, który podzielał nasze poglądy oraz plany na przyszłość. Wspólnie stworzyliśmy bazę dla inwestycji – mówi Daniel Hajduk.

Kristian Eckstein

– Kolejnym krokiem było uzyskanie wsparcia oraz nawiązanie współpracy z firmą zajmującą się wdrożeniem systemów zabezpieczających oraz firmą ochroniarską działającą na terenie całej Europy – dodaje Christian Eckstein.

Zespół AsstrA wraz z firmą holenderską specjalizującą się w wąskim spektrum zabezpieczeń aut dostawczych oraz ciężarówek opracował unikalną koncepcję systemów zabezpieczeniowych. Istotnym elementem było sprawdzenie każdego z uczestników, zarówno pracowników AsstrA, kierowców, jak i właściciela firmy transportowej pod względem prawnym, aby uniknąć sytuacji problemowych. Po pozytywnym przeprowadzeniu czynności sprawdzających systemy zabezpieczeniowe zostały zainstalowane. Do realizacji projektu wykorzystano 3 furgony o masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i ładowności do 1 t.

– W ramach projektu wraz z Christianem Ecksteinem oraz wszystkimi uczestnikami zostaliśmy zaproszeni na dwudniowe szkolenie do Holandii. Szkolenie obejmowało część teoretyczną oraz praktyczną, gdzie zostaliśmy przeszkoleni z zakresu pracy systemu. To była świetna okazja, żeby wymienić się wiedzą z firmą holenderską, która odpowiadała za montaż i prace serwisowe. Na zakończenie organizatorzy przeprowadzili test ze znajomości systemu oraz reagowania w sytuacjach kryzysowych. Oczywiście z tak dobraną ekipą uzyskaliśmy pozytywny wynik i zostaliśmy certyfikowanymi uczestnikami procesu. Z kolei firma ochroniarska, z którą rozpoczęliśmy współpracę zorganizowała szkolenie z procesów transportowych. Otrzymaliśmy zastrzyk wiedzy na temat prawidłowych zachowań kierowców podczas realizacji takich zleceń oraz radzenia sobie w niespodziewanych, a nawet niebezpiecznych sytuacjach. Ten test również zaliczyliśmy celująco – kontynuuje Daniel.

W ciągu miesiąca na terytorium Europy, po pozytywnie zakończonych szkoleniach, pojazdy zostały poddane testom poprawności działania systemów monitorujących. Po kontroli i akceptacji ze strony przedstawiciela partnera z działu bezpieczeństwa zespół AsstrA zajął się wdrożeniem projektu. Specjaliści zaprezentowali nowe rozwiązania transportowe oraz możliwości pojazdów. Po długotrwałym i czasochłonnym procesie grupa AsstrA regularnie realizuje bezpieczne dostawy ekspresowe jako autoryzowany przewoźnik Security carrier V4.

 

 

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C