SMSy w branży TSL

C

21-01-2016

Komunikacja za pomocą wiadomości SMS wykorzystywana jest w wielu sektorach, także w transporcie i logistyce. Według badań IDC, 27% firm z branży TSL używa krótkich wiadomości tekstowych do kontaktu z pracownikami i klientami. Jednocześnie 75% firm zajmujących się transportem i logistyką jest przekonanych, że częsty i łatwy kontakt z klientem jest kluczowy dla tej branży, a to właśnie umożliwia SMS.     SMS jako wsparcie w branży TSL SMS-y wykorzystywane są przede wszystkim w obszarze komunikacji. Na ich popularność ma wpływ wiele czynników, ale najważniejsze z nich to: niski koszt, krótki czas dotarcia do odbiorcy i możliwość automatyzacji generowania oraz wysyłki komunikatów. Nic dziwnego zatem, że branża TSL chętnie wykorzystuje SMS-y do usprawnienia procesów logistycznych, do wspomagania zarządzania pracą kierowców i doręczycieli, a także we wszystkich tych obszarach, które wymagają szybkiego przepływu informacji. Krótkie wiadomości tekstowe używane są powszechnie do komunikacji wewnętrznej z centrami dystrybucji i kierowcami. Zautomatyzowane systemy wysyłają SMS-y, które mogą dotyczyć konieczności zmiany trasy, zawierają ostrzeżenia o złych warunkach atmosferycznych, ale także o korkach i wypadkach. SMS to łatwy i szybki sposób, żeby poinformować kierowcę o zmianach odnośnie aktualnie realizowanych zleceń, takich jak nowy adres dostawy czy konieczność wykonania dodatkowego kursu. Możliwe jest również wysyłanie SMS-em wskazówek zawierających współrzędne dostawy, które następnie można wprowadzić do nawigacji. Nowoczesne systemy kontroli umożliwiają przypominanie kierowcom o przekroczeniu czasu pracy i zasugerowanie przerwy w prowadzeniu pojazdu. Za pomocą SMS-ów mogą być więc przekazywane kluczowe informacje, włącznie z nowymi rozporządzeniami pracodawcy. Krótkie wiadomości tekstowe mają również tę zaletę, że komunikacja za ich pomocą może być prowadzona dwukierunkowo. Oznacza to, że kierowcy mogą przesyłać komunikaty do centrali firmy i informować osoby odpowiedzialne za logistykę o różnych nieprzewidzianych sytuacjach np.: opóźnieniach w dotarciu do celu, awariach samochodu, konieczności dostarczenia środków na eurowiniety itp. Dzięki zautomatyzowanej wysyłce SMS-ów można usprawnić komunikację pomiędzy pracownikami w terenie a centralą, co przekłada się na poprawienie procesów logistycznych i optymalizowanie tras dojazdu w zależności od aktualnych warunków na drogach. SMS a relacje z klientem Niewątpliwie priorytetem w każdym biznesie jest nawiązywanie i podtrzymywanie jak najlepszych relacji z klientem lub z kontrahentem. Obszary, które zostały tu wcześniej opisane, przekładają się na to, jak firmę postrzega klient i czy jest zadowolony z jej usług. Nie należy jednak zapominać, że krótkie wiadomości tekstowe można również wykorzystać do przekazywania klientom istotnych komunikatów - SMS-y to idealny sposób na szybki kontakt z klientem lub nawet z wieloma klientami jednocześnie. Nie bez znaczenia jest to, że można taki kontakt zautomatyzować – zauważa Andrzej Ogonowski, Marketing & PR Director w SMSApi.pl, platformie do masowej wysyłki SMS. – Krótkie wiadomości tekstowe odczytywane są przez odbiorców najczęściej zaraz po otrzymaniu, a ich wskaźnik otwarcia to ponad 95 procent. Dzięki temu można nie tylko usprawnić komunikację z klientami, ale również reagować błyskawicznie na ich uwagi i sugestie. Taka postawa niewątpliwie pozwala budować dobre relacje. Wykorzystanie SMS-ów do kontaktu z klientami w transporcie i logistyce staje się coraz popularniejsze. Za przykład może posłużyć sieć delikatesów Alma, która za pomocą krótkich wiadomości tekstowych informuje klientów o dostarczeniu zamówionych produktów spożywczych do terminali chłodniczych (Coolomatów). Podobne rozwiązanie stosuje InPost ze swoimi Paczkomatami. Awizacji SMS używa Automotive Coordination Centre TNT Express, dostarczając z Polski podzespoły samochodowe do montowni w różnych miastach Europy. Przed dostawą technicy otrzymują w SMS-ach listę komponentów, jakie zostaną następnego dnia dostarczone i w ten sposób mogą wcześniej przygotować montaż. Poza tym przewoźnicy coraz powszechniej informują za pomocą SMS-ów swoich pasażerów o opóźnieniach i zmianach tras, a operatorzy pocztowi i firmy kurierskie wysyłają w krótkich wiadomościach komunikaty o stanie realizacji przesyłki. SMS ma już 24 lata, a w branży TSL jest z powodzeniem wykorzystywany w celu automatyzowania usług, zmniejszania kosztów, poprawiania bezpieczeństa czy budowania lepszych relacji z klientami. Platformy do masowej wysyłki SMS z roku na rok wprowadzają nowe funkcjonalności umożliwiające odpowiednie targetowanie, personalizację treści, przeprowadzanie ankiet, przesyłanie skróconych linków, a nawet plików do potencjalnych odbiorców. Szerokie spektrum możliwości tego efektywnego narzędzia komunikacji sprawia, że może ono być zastosowane w jeszcze niezagospodarowanych obszarach działalności firm zajmujących się transportem i logistyką. Wdrożenie nowych procesów przy użyciu SMS-a może dać przewagę nad konkurencją i przyspieszyć rozwój biznesu.  

SMS transport i logistykaKomunikacja za pomocą wiadomości SMS wykorzystywana jest w wielu sektorach, także w transporcie i logistyce. Według badań IDC, 27% firm z branży TSL używa krótkich wiadomości tekstowych do kontaktu z pracownikami i klientami. Jednocześnie 75% firm zajmujących się transportem i logistyką jest przekonanych, że częsty i łatwy kontakt z klientem jest kluczowy dla tej branży, a to właśnie umożliwia SMS.

 

 

PROMOCJA

PROMOCJA

SMS jako wsparcie w branży TSL

SMS-y wykorzystywane są przede wszystkim w obszarze komunikacji. Na ich popularność ma wpływ wiele czynników, ale najważniejsze z nich to: niski koszt, krótki czas dotarcia do odbiorcy i możliwość automatyzacji generowania oraz wysyłki komunikatów. Nic dziwnego zatem, że branża TSL chętnie wykorzystuje SMS-y do usprawnienia procesów logistycznych, do wspomagania zarządzania pracą kierowców i doręczycieli, a także we wszystkich tych obszarach, które wymagają szybkiego przepływu informacji.

Krótkie wiadomości tekstowe używane są powszechnie do komunikacji wewnętrznej z centrami dystrybucji i kierowcami. Zautomatyzowane systemy wysyłają SMS-y, które mogą dotyczyć konieczności zmiany trasy, zawierają ostrzeżenia o złych warunkach atmosferycznych, ale także o korkach i wypadkach. SMS to łatwy i szybki sposób, żeby poinformować kierowcę o zmianach odnośnie aktualnie realizowanych zleceń, takich jak nowy adres dostawy czy konieczność wykonania dodatkowego kursu.

Możliwe jest również wysyłanie SMS-em wskazówek zawierających współrzędne dostawy, które następnie można wprowadzić do nawigacji. Nowoczesne systemy kontroli umożliwiają przypominanie kierowcom o przekroczeniu czasu pracy i zasugerowanie przerwy w prowadzeniu pojazdu. Za pomocą SMS-ów mogą być więc przekazywane kluczowe informacje, włącznie z nowymi rozporządzeniami pracodawcy. Krótkie wiadomości tekstowe mają również tę zaletę, że komunikacja za ich pomocą może być prowadzona dwukierunkowo. Oznacza to, że kierowcy mogą przesyłać komunikaty do centrali firmy i informować osoby odpowiedzialne za logistykę o różnych nieprzewidzianych sytuacjach np.: opóźnieniach w dotarciu do celu, awariach samochodu, konieczności dostarczenia środków na eurowiniety itp. Dzięki zautomatyzowanej wysyłce SMS-ów można usprawnić komunikację pomiędzy pracownikami w terenie a centralą, co przekłada się na poprawienie procesów logistycznych i optymalizowanie tras dojazdu w zależności od aktualnych warunków na drogach.

SMS a relacje z klientem

Niewątpliwie priorytetem w każdym biznesie jest nawiązywanie i podtrzymywanie jak najlepszych relacji z klientem lub z kontrahentem. Obszary, które zostały tu wcześniej opisane, przekładają się na to, jak firmę postrzega klient i czy jest zadowolony z jej usług. Nie należy jednak zapominać, że krótkie wiadomości tekstowe można również wykorzystać do przekazywania klientom istotnych komunikatów – SMS-y to idealny sposób na szybki kontakt z klientem lub nawet z wieloma klientami jednocześnie. Nie bez znaczenia jest to, że można taki kontakt zautomatyzować – zauważa Andrzej Ogonowski, Marketing & PR Director w SMSApi.pl, platformie do masowej wysyłki SMS. – Krótkie wiadomości tekstowe odczytywane są przez odbiorców najczęściej zaraz po otrzymaniu, a ich wskaźnik otwarcia to ponad 95 procent. Dzięki temu można nie tylko usprawnić komunikację z klientami, ale również reagować błyskawicznie na ich uwagi i sugestie. Taka postawa niewątpliwie pozwala budować dobre relacje.

Wykorzystanie SMS-ów do kontaktu z klientami w transporcie i logistyce staje się coraz popularniejsze. Za przykład może posłużyć sieć delikatesów Alma, która za pomocą krótkich wiadomości tekstowych informuje klientów o dostarczeniu zamówionych produktów spożywczych do terminali chłodniczych (Coolomatów). Podobne rozwiązanie stosuje InPost ze swoimi Paczkomatami. Awizacji SMS używa Automotive Coordination Centre TNT Express, dostarczając z Polski podzespoły samochodowe do montowni w różnych miastach Europy. Przed dostawą technicy otrzymują w SMS-ach listę komponentów, jakie zostaną następnego dnia dostarczone i w ten sposób mogą wcześniej przygotować montaż. Poza tym przewoźnicy coraz powszechniej informują za pomocą SMS-ów swoich pasażerów o opóźnieniach i zmianach tras, a operatorzy pocztowi i firmy kurierskie wysyłają w krótkich wiadomościach komunikaty o stanie realizacji przesyłki.

SMS ma już 24 lata, a w branży TSL jest z powodzeniem wykorzystywany w celu automatyzowania usług, zmniejszania kosztów, poprawiania bezpieczeństa czy budowania lepszych relacji z klientami. Platformy do masowej wysyłki SMS z roku na rok wprowadzają nowe funkcjonalności umożliwiające odpowiednie targetowanie, personalizację treści, przeprowadzanie ankiet, przesyłanie skróconych linków, a nawet plików do potencjalnych odbiorców. Szerokie spektrum możliwości tego efektywnego narzędzia komunikacji sprawia, że może ono być zastosowane w jeszcze niezagospodarowanych obszarach działalności firm zajmujących się transportem i logistyką. Wdrożenie nowych procesów przy użyciu SMS-a może dać przewagę nad konkurencją i przyspieszyć rozwój biznesu.

 

PROMOCJA

PROMOCJA

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C