Spadek wartości wskaźnika cen i możliwości przewozowych

C

18-11-2016

Z dwudziestego dziewiątego wydania Transport Market Monitor (TMM) wydawanego przez Capgemini Consulting oraz Transporeon wynika, że wskaźnik cen transportu zmalał o 1,3 % w III kwartale 2016 w porównaniu z II kwartałem 2016.   Główne punkty raportu to: •    Wskaźnik cen zmalał o 1,3 % w III kwartale 2016 (wskaźnik 95,1). W porównaniu z poziomem wskaźnika w ubiegłym roku, w III kwartale 2015 roku, widzimy, że wskaźnik cen jest niższy o 5,5%. •    W III kwartale 2016 wskaźnik możliwości przewozowych spadł do poziomu 84,9 (-3,4%). W porównaniu z III kwartałem 2015, wszystkie misiące III kwartału 2016 wykazały wzrost wskaźnika możliwości przewozowych.•    Wskaźnik cen oleju napędowego odnotował wzrost drugi kwartał z rzędu i ma wartość 69,9. Wskaźnik ten jest o 2% wyższy niż w II kwartale 2016 roku.   Erik van Dort, Dyrektor ds. Łańcucha Dostaw w Capgemini zauważa: „ 2016 rok pozostaje trudnym rokiem dla firm transportowych. Podobnie jak w II kwartale, ceny transportu w III kwartale są wyjątkowo niskie. Tylko podczas kryzysu w 2009 roku ceny były nieco niższe, ale olej napędowy był znacznie tańszy, na tej podstawie można zatem stwierdzić, że, wygląda na to, III kwartał jest najgorszym kwartałem dla przewoźników od momentu rozpoczęcia monitorowania rynku transportowego.”   Peter Förster, Managing Director Transporeon, dodaje: „Jednoczesny spadek wartości wskaźnika możliwości przewozowych i wskaźnika cen jest zjawiskiem dość niezwykłym. Kiedy brak pojemności przewozowych nie prowadzi do wzrostu cen, jest to coś nowego, przede wszystkim dla dostawców usług transportowych, w szczególności, gdy cena oleju napędowego ponownie wzrasta. Jednak już od IV kwartału, kiedy to zazwyczaj ceny ponownie idą w górę, będzie bardzo ciekawie obserwować, co się wydarzy w najbliższych miesiącach."

Transportmarket Monitor 03Z dwudziestego dziewiątego wydania Transport Market Monitor (TMM) wydawanego przez Capgemini Consulting oraz Transporeon wynika, że wskaźnik cen transportu zmalał o 1,3 % w III kwartale 2016 w porównaniu z II kwartałem 2016.

 

Główne punkty raportu to:

•    Wskaźnik cen zmalał o 1,3 % w III kwartale 2016 (wskaźnik 95,1). W porównaniu z poziomem wskaźnika w ubiegłym roku, w III kwartale 2015 roku, widzimy, że wskaźnik cen jest niższy o 5,5%.
•    W III kwartale 2016 wskaźnik możliwości przewozowych spadł do poziomu 84,9 (-3,4%). W porównaniu z III kwartałem 2015, wszystkie misiące III kwartału 2016 wykazały wzrost wskaźnika możliwości przewozowych.
•    Wskaźnik cen oleju napędowego odnotował wzrost drugi kwartał z rzędu i ma wartość 69,9. Wskaźnik ten jest o 2% wyższy niż w II kwartale 2016 roku.

 

Erik van Dort, Dyrektor ds. Łańcucha Dostaw w Capgemini zauważa: „ 2016 rok pozostaje trudnym rokiem dla firm transportowych. Podobnie jak w II kwartale, ceny transportu w III kwartale są wyjątkowo niskie. Tylko podczas kryzysu w 2009 roku ceny były nieco niższe, ale olej napędowy był znacznie tańszy, na tej podstawie można zatem stwierdzić, że, wygląda na to, III kwartał jest najgorszym kwartałem dla przewoźników od momentu rozpoczęcia monitorowania rynku transportowego.”

 

Peter Förster, Managing Director Transporeon, dodaje: „Jednoczesny spadek wartości wskaźnika możliwości przewozowych i wskaźnika cen jest zjawiskiem dość niezwykłym. Kiedy brak pojemności przewozowych nie prowadzi do wzrostu cen, jest to coś nowego, przede wszystkim dla dostawców usług transportowych, w szczególności, gdy cena oleju napędowego ponownie wzrasta. Jednak już od IV kwartału, kiedy to zazwyczaj ceny ponownie idą w górę, będzie bardzo ciekawie obserwować, co się wydarzy w najbliższych miesiącach.”

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C