Specjaliści TSL w mediach społecznościowych

C

11-07-2010

  {modal href="/images/stories/internet_big.jpg"} {/modal} 85% profesjonalistów z branży transportowej i logistycznej to aktywni użytkownicy portali społecznościowych; 65% dostrzega wyraźną potrzebę utworzenia tego typu portali branżowych. To najważniejsze wnioski wynikające z badania* przeprowadzonego przez serwis społecznościowy branży transportowej i logistycznej TransportPlaza we współpracy z Vlerick Business School. Badanie miało miejsce podczas targów branży transportowej i logistycznej SITL w Paryżu.   Obecnie około 85% profesjonalistów branży transportowej i logistycznej korzysta regularnie z serwisów społecznościowych. Najczęściej są członkami dwóch lub trzech społeczności, gdyż zarządzanie profilami zajmuje całkiem sporo czasu. Średnio sprawdzają swoje konta trzy razy w tygodniu, oddzielając działalność prywatną od zawodowej. Intensywność użytkowania serwisów społecznościowych jest największa w grupie 21-30 lat i spada wraz z wiekiem respondentów. LinkedIn jest najczęściej wybieranym serwisem społecznościowym wykorzystywanym do kontaktów zawodowych, podczas gdy Facebook jest ulubioną społecznością prywatną.   {modal href="/images/stories/tsl11.jpg"} {/modal} Głównych powodów, dla jakich profesjonaliści branży transportowej korzystają z mediów społecznościowych należy szukać w sferze zawodowej, przy czym czołową pozycję na liście zajmuje bycie na bieżąco z wiadomościami i wydarzeniami branżowymi (50,2% respondentów). Często wskazywano też na wyszukiwanie informacji (46,4%) oraz kontakty z partnerami (44,1%), potencjalnymi klientami (21%) i potencjalnymi pracodawcami (19,4%). W przypadku wykorzystania społeczności do celów prywatnych, najważniejsze jest utrzymanie kontaktów z przyjaciółmi i znajomymi (49,5%).   Chociaż profesjonaliści branży transportowej i logistycznej chcą ograniczyć liczbę używanych przez siebie portali społecznościowych oraz czas spędzany na zarządzaniu nimi, istnieje wyraźne zainteresowanie utworzeniem branżowej społeczności internetowej. 65% respondentów byłoby zainteresowanych posiadaniem profilu w serwisie o charakterze niszowym, zapewniającym specjalistyczne informacje na temat branży, firm i ludzi ją reprezentujących. Chcieliby znajdować tam również informacje o możliwościach współpracy, ciekawych wydarzeniach, a nawet o wolnych posadach.   {modal href="/images/stories/tsl22.jpg"}  {/modal} Społeczność branży transportowej i logistycznej przede wszystkim musi być źródłem informacji. Miejscem, gdzie profesjonaliści mogą znaleźć najnowsze wiadomości dotyczące przemysłu transportowego i logistycznego (58,8%), opinie ekspertów na wybrane tematy (57,5%); katalog firm (43%) oraz profile innych osób w przemyśle transportowym i logistycznym (32,5%).   Branżowe serwisy społecznościowe to także sposób nawiązania kontaktu z innymi ludźmi, łączenia się z nimi, dzielenia się informacjami i możliwościami. 32,7% respondentów uważa sieć branżową za miejsce, gdzie można uzyskać odpowiedzi na różne pytania (32,7%), szukać ofert pracy (32%) lub nawiązywać kontakty (31,5%).   Badanie TransportPlaza pokazuje, że penetracja mediów społecznościowych w branży sięga 85%, ale mimo tego na rynku jest zapotrzebowanie na nowe rozwiązanie dostosowane do potrzeb profesjonalistów branży transportowej i logistycznej. Serwis społecznościowy oferujący wsparcie zawodowe, jakiego potrzebują przy jednoczesnym zapewnieniu możliwości interakcji z obecnymi i przyszłymi partnerami biznesowymi, potencjalnymi pracodawcami, pracownikami i znajomymi.   - Serwis TransportPlaza został zainicjowany przez Teleroute, Randstad i UTA, aby odpowiedzieć na potrzeby niszowej społeczności przemysłu transportowego i logistycznego. Początkowo miał być źródłem informacji specjalistycznych i medialnych, a także oferować profesjonalistom możliwość interakcji z innymi oraz prowadzenia dyskusji na tematy związane z rynkiem - mówi Ingrid Willems, jedna z założycielek TransportPlaza. - Wyniki tego badania wyraźnie podkreślają potrzebę utworzenia specjalistycznego forum, a to zachęca nas do dalszego inwestowania w udoskonalanie naszej platformy, a także rozbudowę dostępnych narzędzi sieciowych. To pomoże rozwinąć się TransportPlaza w prawdziwie interaktywną społeczność, która oferuje wyjątkową wartość dodaną dla profesjonalistów branży transportowej i logistycznej.   * Badanie przeprowadzono na grupie 311 osób aktywnych w branży transportowej i logistycznej, głównie kadry zarządzającej, podczas jednych z najważniejszych branżowych targów w Europie - SITL w Paryżu w dniach 23, 24 i 25 marca 2010. Sprawdzono użytkowanie sieci społecznościowych przez profesjonalistów branży transportowej i logistycznej oraz ich szczególne potrzeby dotyczące wykorzystania tych sieci do celów zawodowych.   photo: sxc        

 

{modal href=”/images/stories/internet_big.jpg”}

PROMOCJA

PROMOCJA

{/modal}

85% profesjonalistów z branży transportowej i logistycznej to aktywni użytkownicy portali społecznościowych; 65% dostrzega wyraźną potrzebę utworzenia tego typu portali branżowych. To najważniejsze wnioski wynikające z badania* przeprowadzonego przez serwis społecznościowy branży transportowej i logistycznej TransportPlaza we współpracy z Vlerick Business School. Badanie miało miejsce podczas targów branży transportowej i logistycznej SITL w Paryżu.

 

Obecnie około 85% profesjonalistów branży transportowej i logistycznej korzysta regularnie z serwisów społecznościowych. Najczęściej są członkami dwóch lub trzech społeczności, gdyż zarządzanie profilami zajmuje całkiem sporo czasu. Średnio sprawdzają swoje konta trzy razy w tygodniu, oddzielając działalność prywatną od zawodowej. Intensywność użytkowania serwisów społecznościowych jest największa w grupie 21-30 lat i spada wraz z wiekiem respondentów. LinkedIn jest najczęściej wybieranym serwisem społecznościowym wykorzystywanym do kontaktów zawodowych, podczas gdy Facebook jest ulubioną społecznością prywatną.

 

{modal href=”/images/stories/tsl11.jpg”}

{/modal}


Głównych powodów, dla jakich profesjonaliści branży transportowej korzystają z mediów społecznościowych należy szukać w sferze zawodowej, przy czym czołową pozycję na liście zajmuje bycie na bieżąco z wiadomościami i wydarzeniami branżowymi (50,2% respondentów). Często wskazywano też na wyszukiwanie informacji (46,4%) oraz kontakty z partnerami (44,1%), potencjalnymi klientami (21%) i potencjalnymi pracodawcami (19,4%). W przypadku wykorzystania społeczności do celów prywatnych, najważniejsze jest utrzymanie kontaktów z przyjaciółmi i znajomymi (49,5%).

 

Chociaż profesjonaliści branży transportowej i logistycznej chcą ograniczyć liczbę używanych przez siebie portali społecznościowych oraz czas spędzany na zarządzaniu nimi, istnieje wyraźne zainteresowanie utworzeniem branżowej społeczności internetowej. 65% respondentów byłoby zainteresowanych posiadaniem profilu w serwisie o charakterze niszowym, zapewniającym specjalistyczne informacje na temat branży, firm i ludzi ją reprezentujących. Chcieliby znajdować tam również informacje o możliwościach współpracy, ciekawych wydarzeniach, a nawet o wolnych posadach.

 

{modal href=”/images/stories/tsl22.jpg”} 

{/modal}


Społeczność branży transportowej i logistycznej przede wszystkim musi być źródłem informacji. Miejscem, gdzie profesjonaliści mogą znaleźć najnowsze wiadomości dotyczące przemysłu transportowego i logistycznego (58,8%), opinie ekspertów na wybrane tematy (57,5%); katalog firm (43%) oraz profile innych osób w przemyśle transportowym i logistycznym (32,5%).

 

Branżowe serwisy społecznościowe to także sposób nawiązania kontaktu z innymi ludźmi, łączenia się z nimi, dzielenia się informacjami i możliwościami. 32,7% respondentów uważa sieć branżową za miejsce, gdzie można uzyskać odpowiedzi na różne pytania (32,7%), szukać ofert pracy (32%) lub nawiązywać kontakty (31,5%).

 

Badanie TransportPlaza pokazuje, że penetracja mediów społecznościowych w branży sięga 85%, ale mimo tego na rynku jest zapotrzebowanie na nowe rozwiązanie dostosowane do potrzeb profesjonalistów branży transportowej i logistycznej. Serwis społecznościowy oferujący wsparcie zawodowe, jakiego potrzebują przy jednoczesnym zapewnieniu możliwości interakcji z obecnymi i przyszłymi partnerami biznesowymi, potencjalnymi pracodawcami, pracownikami i znajomymi.

 

– Serwis TransportPlaza został zainicjowany przez Teleroute, Randstad i UTA, aby odpowiedzieć na potrzeby niszowej społeczności przemysłu transportowego i logistycznego. Początkowo miał być źródłem informacji specjalistycznych i medialnych, a także oferować profesjonalistom możliwość interakcji z innymi oraz prowadzenia dyskusji na tematy związane z rynkiem – mówi Ingrid Willems, jedna z założycielek TransportPlaza. – Wyniki tego badania wyraźnie podkreślają potrzebę utworzenia specjalistycznego forum, a to zachęca nas do dalszego inwestowania w udoskonalanie naszej platformy, a także rozbudowę dostępnych narzędzi sieciowych. To pomoże rozwinąć się TransportPlaza w prawdziwie interaktywną społeczność, która oferuje wyjątkową wartość dodaną dla profesjonalistów branży transportowej i logistycznej.

 

* Badanie przeprowadzono na grupie 311 osób aktywnych w branży transportowej i logistycznej, głównie kadry zarządzającej, podczas jednych z najważniejszych branżowych targów w Europie – SITL w Paryżu w dniach 23, 24 i 25 marca 2010. Sprawdzono użytkowanie sieci społecznościowych przez profesjonalistów branży transportowej i logistycznej oraz ich szczególne potrzeby dotyczące wykorzystania tych sieci do celów zawodowych.

 

photo: sxc

 

 

 

 

PROMOCJA

PROMOCJA

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C