Od maja br. do sieci oddziałów spółki Spedimex, dostawcy rozwiązań w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw, dołączył nowy terminal dystrybucyjny zlokalizowany w Krasnem pod Rzeszowem. Nowo powstały obiekt będzie wsparciem dla dotychczasowych 6 lokalizacji tworzących sieć połączeń drobnicowych.
Oddział Rzeszów to kolejny po Warszawie, uruchomiony w tym roku, ważny punkt na mapie dystrybucyjnej operatora.
Nowy terminal cross-dockingowy rozpoczął obsługę klientów wraz z początkiem maja br. Położony jest bezpośrednio przy drodze krajowej E4, co stwarza dogodne warunki dla potrzeb dystrybucji przesyłek. Wybór Rzeszowa, jako kolejnej lokalizacji, wynika przede wszystkim z dużego potencjału rozwojowego tego obszaru.
Głównym zadaniem oddziału jest obsługa przesyłek w rejonie województwa podkarpackiego. Będzie wspierał operacyjnie również część województwa małopolskiego oraz lubelskiego.
– Nowy serwis pozwoli dotrzeć szybciej na teren Polski południowo – wschodniej. A szybkość realizacji zamówień to dla naszych klientów czynnik o znaczeniu zasadniczym – potwierdza Tomasz Kulig, menedżer oddziału – Rzeszów ma duży potencjał, potoki kierowane dziś w ten region uzasadniają ekonomicznie jego uruchomienie, z kolei geograficzne ulokowanie zwiększa nasze możliwości operacyjne.
Projekt stworzenia krajowego systemu połączeń opiera się na rozbudowie istniejących lokalizacji spółki. Tworzą ją obiekty dystrybucyjne zlokalizowane w Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Strykowie, Warszawie oraz Sosnowcu. Jego fundamentalnym założeniem jest uzupełnienie kompetencji operatora w zakresie logistyki kontraktowej, składowania towarów oraz szerokiej oferty usług komplementarnych. Firma zapowiada dalszą ekspansję sieci drobnicowej, a także rozwiązań w obszarze infrastruktury, IT oraz zasobów ludzkich.
Rzeszowski terminal to nowoczesny obiekt klasy A. Jego całkowita powierzchnia zajmuje ponad 4 000 mkw strefy magazynowej oraz 320 mkw powierzchni biurowej. Wyposażony jest w 12 bram załadunkowych.
Docelowo w miastach objętych siecią dystrybucyjną firma planuje, poza przeładunkiem, realizowanie innych funkcji logistycznych jak składowanie oraz usługi komplementarne.