ALGAI, spółka joint venture GEFCO i TC Axis, znalazła się wśród 83 najlepszych dostawców wybranych przez General Motors spośród 18 500 firm na całym świecie. Samochodowy gigant z Detroit docenił ALGAI za innowacyjną technologię, wysoką jakość oraz konkurencyjne rozwiązania dla całego łańcucha dostaw.
ALGAI powstało w 2007 r. i łączy specjalistyczny “know-how” z zasobami swoich założycieli, zapewniając pełen wachlarz usług w zakresie kompleksowej Logistyki Pojazdów Gotowych (Finished Vehicle Logistics, FVL) oraz dystrybucji, w tym przewozu międzynarodowego i krajowego, spersonalizowanych rozwiązań logistycznych oraz składowania.
Centra składowania w Domodiedowie, Bykowie i Petersburgu spełniają międzynarodowe standardy, oferując jednocześnie pełen zakres usług przygotowania pojazdów przed dostawą (Pre-Delivery Inspection, PDI), ochronę 24 godziny na dobę, najnowocześniejsze systemy informatyczne oraz wykwalifikowany personel, spełniający wszystkie wymogi Klientów z sektora przemysłu motoryzacyjnego (Automotive). Dzięki swojej flocie 150 autotransporterów spółka dostarczyła w 2012 roku 328 000 pojazdów.
– Rosyjskie Ministerstwo Przemysłu i Handlu przewiduje, że do 2014 r. roczna sprzedaż nowych samochodów osiągnie poziom 3 milionów. Oznacza to, że Rosja jest na dobrej drodze do osiągnięcia statusu największego rynku nowych samochodów w Europie, co stanowi ogromny potencjał dla działalności w zakresie logistyki FVL – powiedział Emmanuel Arnaud, dyrektor ds. obsługi klientów globalnych Grupy GEFCO. – Nagroda General Motors jest kolejnym dowodem potwierdzającym obszerną i wysokiej jakości ekspertyzę GEFCO, jaką możemy zaoferować Klientom z sektora przemysłu motoryzacyjnego. Będziemy w dalszym ciągu inwestować w tę działalność, otwierając nowe trasy oraz centra dystrybucji.
Nagrodę dla Najlepszego Dostawcy Roku General Motors wręczyli William Hurles, dyrektor wykonawczy łańcucha dostaw General Motors, oraz Christine Krathwohl, dyrektor wykonawcza ds. globalnej logistyki i zróżnicowania dostawców. Nagroda została przekazana na ręce Kamila Mężyńskiego, dyrektora generalnego ALGAI oraz Emmanuela Arnaud, dyrektora ds. obsługi klientów globalnych Grupy GEFCO.