Wspomaganie statków sztuczną inteligencją w celu oszczędzania paliwa, wprowadzenie napędu elektrycznego, znaczne zredukowanie liczby plastikowych opakowań, utrzymanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa pracy i żeglugi, zwiększenie liczby kobiet w kadrze zarządzającej. To niektóre z najważniejszych osiągnieć Stena Line w 2018 roku w obszarach zrównoważonego rozwoju.
Armator promowy Stena Line opublikował swój trzeci raport „A Sustainable journey” („Zrównoważona podróż”) opisujący inicjatywy, ulepszenia oraz wyzwania operacyjne dotyczące zrównoważonego rozwoju. W publikacji pokazane są także wyniki realizacji ambitnych celów, jakie firma zadeklarowała w tym obszarze oraz kluczowe osiągnięcia w 2018 roku.
– Wielkości i rozmachowi naszego biznesu nieodłącznie towarzyszy odpowiedzialność i dążenie do tego, aby zostać liderem zrównoważonej żeglugi. W ubiegłym roku wiele osiągnęliśmy łącząc potencjał sztucznej inteligencji z know-how naszych doświadczonych pracowników, a także zwiększając zakres elektryfikacji floty. Kontynuowaliśmy działania na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa pasażerom i załogom, przyłożyliśmy ogromną wagę do zwiększenia różnorodności w działalności operacyjnej. To fascynujący czas dla naszej firmy. Jestem dumny z tego, że Stena Line kształtuje branżę europejskiego transportu morskiego bliskiego zasięgu – powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
Strategia zrównoważonego rozwoju Stena Line podzielona jest na pięć głównych obszarów nawiązujących bezpośrednio do Globalnych Celów ONZ na rzecz zrównoważonego rozwoju. Dodatkowo firma założyła i realizuje ambitne cele w każdym z bloków tematycznych, takich jak: Równość i integracja, Dobre zdrowie i jakość życia, Czysta energia, Odpowiedzialna konsumpcja, Życie pod wodą.
– Zatrudniamy ponad 5500 pracowników, którzy wnoszą ogromny wkład w realizację naszych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Z dumą obserwuję, że robimy postępy w wielu obszarach, zachowując przy tym bezpieczeństwo i wydajność pracy. Ogromnym wyzwaniem dla naszej branży jest zależność od paliw kopalnianych oraz wzrost emisji dwutlenku węgla związany ze zwiększeniem wolumenu przewozów towarowych. Mamy jeszcze wiele do zrobienia w tym obszarze. Działania związane z wprowadzaniem elektryfikacji transportu morskiego są stosunkowo nowe dla naszej branży, ale niezwykle ważne, ponieważ stopniowo przechodzimy do operacji niskoemisyjnych – powiedział Erik Lewenhaupt, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Stena Line.