Stena Line wprowadza inteligentnego chatbota dla branży przewozów promowych. Chatbot o imieniu Stina wspomoże obsługę klienta, zapewniając asystę w rezerwacji wyjazdu, a także odpowiadając na pytania przez całą dobę. Inteligentny chatbot to krok milowy dla Stena Line w dążeniu do stania się pierwszym na świecie operatorem promowym, działającym w oparciu o technologie kognitywne.
Inteligentny chatbot to uczący się, wirtualny asystent klienta. Stina może przekazywać informacje dotyczące czasu odpłynięcia czy aktualnych cen biletów oraz odpowiadać na najczęściej zadawane pytania – przez całą dobę i cały rok. Przykładowo może udzielić informacji dotyczących zabrania ze sobą zwierząt domowych na pokład, czy też może podpowiedzieć, jak zmienić rezerwację i kiedy zameldować się na terminalu przed odpłynięciem. Wyjątkowość chatbota Stina przejawia się także w tym, że nie tylko potrafi pomóc w wykonaniu rezerwacji na dane wypłynięcie, ale także śledzi możliwość jego opóźnienia.
“Podczas rozmowy chatbot Stina pomoże klientowi znaleźć miejsce i czas podróży, a następnie włączy go do naszego internetowego systemu rezerwacji, aby sfinalizować zamówienie. Jest to wyjątkowa usługa na rynku przewozów promowych i tylko jedna z kluczowych cech sprawiających, że chatbot Stina jest bardziej „smart” od innych. Do tego należy dodać unikalną zdolność śledzenia opóźnień w czasie rzeczywistym. “– mówi Anders Hellberg, szef działu Customer Acquisition & Conversion w Stena Line.
Ponieważ prace nad rozwojem chatbota Stina wciąż trwają, na początek Stena Line wprowadziła tę usługę na rynek brytyjski. W tej chwili klienci odwiedzający sekcję “Pomoc” na stronie stenaline.co.uk lub korzystający z aplikacji Stena Line TravelMate witani są przez mówiącą po angielsku Stinę. Gdy Stena Line będzie zadowolona z rozwoju chatbota, zostanie on wprowadzony na inne rynki – i stanie się wielojęzyczny.
“Docelowo chcemy, aby Stina mówiła w języku każdego z krajów, gdzie pływamy. Po angielskim następne w kolejce do wdrożenia są język szwedzki i niemiecki. Jednocześnie pracujemy nad wprowadzeniem poleceń głosowych, aby nasi klienci mogli rozmawiać ze Stiną tak, jak rozmawia się z Siri lub Google. Skupiamy się także nad tym, aby chatbot wspierał naszych klientów w całym procesie rezerwacji, od początku aż do płatności. “– dodaje Anders Hellberg.