Stena Nordica wraca na linię Gdynia – Karlskrona

C

09-10-2020

Pod koniec października br. statek Stena Nordica wraca na linię promową Stena Line między Gdynią a Karlskroną, położoną w południowej Szwecji.

Pod koniec października br. statek Stena Nordica wraca na linię promową Stena Line między Gdynią a Karlskroną, położoną w południowej Szwecji.

 

Stena Nordica zastąpi jednostkę bardziej ukierunkowaną na fracht, statek Stena Baltica, dzięki czemu przewoźnik zaoferuje szerszy wybór usług zarówno pasażerskich, jak i frachtowych. Stena Nordica będzie kursować pięć razy w tygodniu w każdym kierunku i przewozić ładunki, samochody osobowe oraz pasażerów.

 

Trzy promy

Obecnie na linii Gdynia-Karlskrona kursują 3 promy, w tym dwie bliźniacze jednostki o szerokiej ofercie dla pasażerów: Stena Vision i Stena Spirit oraz ropax Stena Baltica, nastawiony bardziej na transport frachtu. Pod koniec października 2020 roku Stena Nordica powróci na trasę i zastąpi Stena Baltica.

– Żegnamy Stena Baltica i witamy z powrotem Stena Nordica. Ten prom pływał już wcześniej na linii Gdynia-Karlskrona i jest najlepszym uzupełnieniem dla pozostałych statków w naszej flocie, czyli Stena Vision i Stena Spirit. Dzięki tej zmianie będziemy w stanie zapewnić bardziej zunifikowany serwis, zarówno dla pasażerów jak i klientów frachtowych. – mówi dyrektor linii Gdynia-Karlskrona, Marek Kiersnowski.

 

Więcej możliwości

Stena Nordica to wygodny i nowocześnie wyposażony prom typu ropax przewożący ładunki, samochody osobowe i pasażerów. Ma 170 metrów długości i może zabrać jednocześnie około 450 pasażerów i 100 ciężarówek lub 300 samochodów osobowych. Będzie pływać regularnie na trasie promowej Gdynia-Karlskrona, a podróż w jedną stronę trwa przeciętnie 10,5 godziny. Oferta pokładowa jest znacznie szersza niż na Stena Baltica i obejmuje restaurację oraz bar z widokiem na morze, sklep, pokój zabaw dla dzieci, większy wybór kabin oraz fotele lotnicze. Ma również dwukrotnie większą pojemność pasażerską, co oznacza większy wybór godzin i dat odpłynięć z Gdyni i Karlskrony dla pasażerów.

Statek Stena Nordica już wcześniej pływał na trasie Gdynia-Karlskrona, w tym stale w latach 2004-2008. W 2018 roku wrócił na linię, ale w ciągu ostatniego roku ten nowoczesny i wszechstronny statek asystował na innych trasach Stena Line, na Morzu Irlandzkim i Morzu Północnym.

 

Stena Nordica

Rok budowy: 2000

Stocznia: Mitsubishi Heavy Industries, Japonia

Długość: 170.5 m

Szerokość: 25,8 m

Pasażerowie: 450

Samochody osobowe: 300

Pojemność frachtowa: 1950 m

 

Stena Line jest szwedzkim koncernem promowym, który operuje 38 promami na 18 trasach łączących 9 krajów. W Polsce Stena Line jest obecna od ćwierć wieku. Promy z charakterystycznym czerwonym kominem łączą Gdynię z Karlskroną w południowej Szwecji. Flotę linii od października 2020 tworzą 3 statki: dwie bliźniacze jednostki o szerokiej ofercie dla pasażerów: Stena Vision i Stena Spirit oraz Stena Nordica, która również zabiera pasażerów i samochody osobowe, lecz jest przeznaczona głównie do przewozu ładunków.

 

 

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C