Stena zamówiła dwa dodatkowe statki z serii E-Flexer

C

20-07-2018

Stena zdecydowała się skorzystać z możliwości zbudowania siódmego i ósmego statku z serii E-Flexer. Realizacja zamówienia planowana jest na 2022 rok a obie jednostki będą pływały w ramach sieci połączeń Stena Line. Ponadto Stena RoRo wykorzysta możliwość budowy kolejnych czterech statków E-Flexer w chińskiej stoczni Avic Weihai.

Stena zdecydowała się skorzystać z możliwości zbudowania siódmego i ósmego statku z serii E-Flexer. Realizacja zamówienia planowana jest na 2022 rok a obie jednostki będą pływały w ramach sieci połączeń Stena Line. Ponadto Stena RoRo wykorzysta możliwość budowy kolejnych czterech statków E-Flexer w chińskiej stoczni Avic Weihai.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że zamówiliśmy dwa dodatkowe statki z serii E-Flexer od Stena RoRo. Przewidujemy dalszy wzrost przewozów promowych w Europie Północnej, a nasze nowe statki dobrze wpisują się w oczekiwania rynku, przygotowując nas do dalszej ekspansji. Na tym etapie nie zdecydowaliśmy jeszcze, gdzie dwie nowe jednostki zostaną rozmieszczone w ramach naszej sieci połączeń. Obecnie sprawdzamy kilka możliwości. “  powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.

Nowe zamówienie, jak i opcja budowy czterech kolejnych jednostek, to ważny punkt w rozwoju Stena RoRo.

„Nowe zamówienia są wynikiem dobrej współpracy pomiędzy Stena RoRo oraz stocznią AVIC Weihai. Dzięki ich wyjątkowym zdolnościom projektowym, Stena Line będzie mogła dopasować statki do potrzeb większości tras w swojej sieci połączeń.”  powiedział Per Westling, dyrektor zarządzający Stena RoRo.

Podobnie jak w przypadku poprzednich statków z serii E-Flexer zamówionych przez Stena, efektywność energetyczna i zgodność z zasadami zrównoważonego rozwoju będą bardzo istotnymi kwestiami.

„Chcemy być liderem w rozwoju zrównoważonej żeglugi i chcemy ustanowić nowe standardy branży, jeśli chodzi o wydajność operacyjną, niskoemisyjność oraz konkurencyjność kosztową.”  dodaje Niclas Mårtensson.

Dwa nowo zamówione statki będą większe od trzech obecnie budowanych dla Stena Line jednostek z serii E-Flexer. Pierwsze trzy statki typu E-Flexer będą miały 215 metrów długości i pojemność ładunkową 3 100 m, podczas gdy kolejne dwa będą mierzyły 240 metrów przy ładowności 3 600 m.

„Bazujemy na naszej sprawdzonej koncepcji ro-pax, czyli łączeniu ruchu towarowego z pasażerskim. Poprzez standaryzację możemy zapewnić niezawodność operacyjną, a inwestując w tonaż, który jest elastyczny, możemy zagwarantować naszym klientom jeszcze lepsze usługi, zapewniając im wsparcie w ich dalszym rozwoju. “ powiedział Niclas Mårtensson.

Łącznie Stena zamówiła osiem statków w Stoczni Avic Weihai w Chinach. Pierwszy ze statków będzie obsługiwał linię Holyhead-Dublin, a dwie kolejne jednostki będą pływać na trasie Liverpool-Belfast. Trzy inne statki Stena RoRo wyczarterowane zostaną innym operatorom promowym.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C