Still zaprezentował nowy wózek widłowy

C

06-02-2013

  Seria wózków RC 440, która do tej pory składała się z pięciu typoszeregów o udźwigu od 1,6 do 3 ton, rozszerzona została o model RC 40-35, który pozwala na transport ładunków o masie maksymalnej 3500 kg.     Najnowszy model firmy Still, który dołączył do rodziny RC 40, poza większym udźwigiem, różni się od poprzednich wersji silnikiem marki Kubota o mocy 36,5 kW. Poprawiono w nim także układ przeniesienia momentu obrotowego na oś przednią, dzięki czemu uzyskano jeszcze lepszą efektywność. Ze względu na większy udźwig, RC 40-35 posiada również większą przeciwwagę w celu zapewnienia stabilności i obniżenia środka ciężkości wózka wraz z załadunkiem. Model dostępny jest w dwóch wersjach - z silnikiem Diesla lub gazowym. Sprzęt jest ekologiczny w eksploatacji. Wyróżnia się niskim spalaniem i niewielką emisją dwutlenku węgla, dzięki czemu w pełni spełnia wprowadzone w Polsce normy Etapu III B. Wózek RC 40-35, tak jak i pozostałe modele, został zaprojektowany z myślą o komforcie operatora. Dlatego umożliwia regulację kąta pochylenia kolumny kierowniczej, a kokpit osadzony jest na podporach antywibracyjnych, co skutecznie tłumi wstrząsy. W wersji standardowej wyposażony jest także w praktyczny fotel z optymalną regulacją, możliwością podgrzewania siedziska i zastosowaniem podparcia zapobiegającego skrzywieniu kręgosłupa. Z kolei dwustopniowy pedał łączący funkcję pełzania i hamowania sprawia, że pojazd łatwo się obsługuje. Użytkowanie sprzętu ułatwia również dostęp do podzespołów w silniku wymagających konserwacji. Oprócz wygody operatora, ważnym aspektem serii RC 40 jest bezpieczeństwo. Dlatego wózki posiadają solidny dach, niski środek ciężkości, wahliwie zawieszoną oś kierującą, która gwarantuje stabilność pojazdu, również na zakrętach. Ich zaletą jest także zapewnienie doskonałej widoczności dzięki zastosowaniu masztu panoramicznego i szerokiej szyby.  

 

stillrc440Seria wózków RC 440, która do tej pory składała się z pięciu typoszeregów o udźwigu od 1,6 do 3 ton, rozszerzona została o model RC 40-35, który pozwala na transport ładunków o masie maksymalnej 3500 kg.

 

 


Najnowszy model firmy Still, który dołączył do rodziny RC 40, poza większym udźwigiem, różni się od poprzednich wersji silnikiem marki Kubota o mocy 36,5 kW. Poprawiono w nim także układ przeniesienia momentu obrotowego na oś przednią, dzięki czemu uzyskano jeszcze lepszą efektywność. Ze względu na większy udźwig, RC 40-35 posiada również większą przeciwwagę w celu zapewnienia stabilności i obniżenia środka ciężkości wózka wraz z załadunkiem.


Model dostępny jest w dwóch wersjach – z silnikiem Diesla lub gazowym. Sprzęt jest ekologiczny w eksploatacji. Wyróżnia się niskim spalaniem i niewielką emisją dwutlenku węgla, dzięki czemu w pełni spełnia wprowadzone w Polsce normy Etapu III B.


Wózek RC 40-35, tak jak i pozostałe modele, został zaprojektowany z myślą o komforcie operatora. Dlatego umożliwia regulację kąta pochylenia kolumny kierowniczej, a kokpit osadzony jest na podporach antywibracyjnych, co skutecznie tłumi wstrząsy. W wersji standardowej wyposażony jest także w praktyczny fotel z optymalną regulacją, możliwością podgrzewania siedziska i zastosowaniem podparcia zapobiegającego skrzywieniu kręgosłupa. Z kolei dwustopniowy pedał łączący funkcję pełzania i hamowania sprawia, że pojazd łatwo się obsługuje. Użytkowanie sprzętu ułatwia również dostęp do podzespołów w silniku wymagających konserwacji.


Oprócz wygody operatora, ważnym aspektem serii RC 40 jest bezpieczeństwo. Dlatego wózki posiadają solidny dach, niski środek ciężkości, wahliwie zawieszoną oś kierującą, która gwarantuje stabilność pojazdu, również na zakrętach. Ich zaletą jest także zapewnienie doskonałej widoczności dzięki zastosowaniu masztu panoramicznego i szerokiej szyby.

 

fb_like

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C