Wykorzystanie telemetrii w nawigacji dla flot pozwala zmniejszyć liczbę wypadków o 87 procent i ograniczyć konieczność konserwacji o 30 procent
Sygic, producent nawigacji GPS cieszącej się zaufaniem ponad miliona zawodowych kierowców na całym świecie, pokazał nowy pakiet SDK Driver Scoring dla flot. Ten nowy produkt działa offline i można go łatwo zintegrować z istniejącymi rozwiązaniami, w tym aplikacjami mobilnymi i systemami do zarządzania flotą, bez ponoszenia dodatkowych kosztów na sprzęt.
Dzięki obecnym w smartfonach czujnikom, m.in. GPS i akcelerometrowi, nowa technologia Sygic osiąga doskonałą precyzję. Na podstawie tych danych algorytm na bieżąco analizuje zachowane kierowcy prowadzącego pojazd, co znajduje odzwierciedlenie w punktacji kierowcy. Każda podróż jest rejestrowana automatycznie, bez jakiegokolwiek dodatkowego działania ze strony kierowcy.
„Nasza technologia wyróżnia się tym, że udziela rady kierowcy w chwili, gdy ten popełni błąd. Ponadto wynik zostaje zapisany do późniejszej analizy przez firmę w celu przyznania nagród i sporządzenia miesięcznej tabeli najlepszych kierowców” – mówi VP dla Enterprise Solutions w Sygic Jozef Klinovsky. „Uważamy, że pozytywnie zmotywowany kierowca popełnia mniej błędów, co przekłada się na mniejszą liczbę wypadków i wydłużenie żywotności pojazdu” – dodaje.
Ocena kierowcy jest obliczana na podstawie pięciu parametrów – szybkości, przyspieszenia, hamowania, pokonywania zakrętów oraz poziomu skupienia. Każde zdarzenie jest zapisywane w raporcie z trasy i przekazywane bezpośrednio do kierowcy.
Redukcja kosztów napraw
Firma Sygic, dostrzegając fakt, że coraz więcej rozwiązań do zarządzania flotami i siłą roboczą polega na aplikacjach mobilnych, oferuje wysokiej klasy rozwiązanie zoptymalizowane pod kątem działania w smartfonach. Implementacja aplikacji, w porównaniu z kosztownymi rozwiązaniami sprzętowymi do monitorowania zachowań kierowcy, stanowi bardzo atrakcyjny wybór wśród dostępnych na rynku ofert.
„Bardzo blisko współpracowaliśmy z wieloma kierowcami i firmami posiadającymi floty. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że system oceniania kierowców powinien być elastyczny, łatwy do integracji z aplikacjami bez dodatkowych nakładów inwestycyjnych i konieczności zakupu nowego sprzętu, takiego jak czarne skrzynki i inne urządzenia” – mówi Klinovsky.
Ze studium przypadku Dojazd do pracy wynika, że wdrożenie systemu telemetrycznego we flotach zwraca się w ciągu ośmiu miesięcy. Firmy, w których zaczęto stosować system oceniania kierowców, odnotowały 87-procentowy spadek wypadków i 30-procentową redukcję kosztów napraw.