Na rynek wszedł zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów CeMAT 2018 system AFC, który przez kompensację nierówności podłoża wspiera jazdę wózków przeznaczonych do pracy w bardzo wąskich alejkach.
System Aktywnej Kompensacji Podłoża (ang. Active Floor Compensation, AFC) jest od niedawna opcjonalnie dostępny jako wyposażenie wózków systemowych STILL MX-X. Wszystko wskazuje na to, że system może odmienić sposób myślenia o wydajności pracy w wąskich alejkach i wkrótce stać się punktem odniesienia dla innych rozwiązań.
Innowacyjność AFC polega na tym, że zamiast tłumić drgania masztu ograniczające efektywność kompletacji na najwyższych kondygnacjach regałów, u podstaw eliminuje on przyczynę ich powstawania. Jego czujniki rejestrują względną wysokość kół na osiach nośnych. Ich położenie jest natychmiast wyrównywane w odpowiedzi na różniące się odczyty. Dzięki szybkim procesorom wykorzystanym w systemie, reaguje on bez najmniejszych opóźnień nawet przy maksymalnej prędkości jazdy. W związku z tym rama pojazdu jest przez cały czas wypoziomowana, a maszt – w efekcie – utrzymany w idealnym pionie. Pozwala to do minimum ograniczyć jego drgania, umożliwiając tym samym sprawniejsze wykonywanie zadań przeładunkowych. W przypadku powstania najdrobniejszych nawet nierówności w wąskich alejkach, by zachować efektywność procesów transportowych konieczne było dotychczas wyrównywanie podłoża. Dzięki nowemu systemowi STILL niedoskonałości powierzchni są kompensowane i pozostają bez wpływu na jakość i tempo pracy wózka i operatora.
„Dumą napawały już uzyskane przez pojazdy wyposażone w system Aktywnej Stabilizacji Ładunku ogólne zwyżki wydajności na poziomie 5% . Układ AFC idzie jednak o krok dalej. Zamiast tłumić drgania, eliminuje przyczynę ich powstawania. Na rynku dotychczas nie było niczego podobnego” –mówi Thomas A. Fischer CSO STILL GmbH.