Jednym z celów DHL Express jest upraszczanie handlu międzynarodowego. Dlatego też firma wdrożyła kolejną innowację dla wszystkich importerów. Celem nowego systemu jest usprawnienie i przyspieszenie procesu rozliczania opłat za należności celno-podatkowe. Po wystawieniu faktury celnej klient otrzyma link do strony internetowej, gdzie będzie można natychmiastowo dokonać płatności. Informacja o opłaceniu należności trafi zarówno do kuriera, jak i do systemów finansowych, co umożliwi automatyczne rozliczenie faktury. W przypadku braku płatności za fakturę, system w ciągu kolejnych dwóch dni wyśle klientowi powiadomienia z przypomnieniem.
Wprowadzenie nowego systemu opłacania faktur celnych jest częścią prowadzonej przez nas strategii, która ma na celu uprościć i skrócić cały proces dostawy tak bardzo, jak tylko to możliwe – mówi Konrad Trywiański, Dyrektor Finansów DHL Express Poland – Dla klientów korzystających z oferty zagranicznych sklepów online skuteczna i szybka przesyłka jest jednym z głównych czynników wpływających na zadowolenie. Wiedząc o tym, nie tylko nieustannie szkolimy pracowników, ale również dążymy do automatyzacji części procesów.
Po dokonaniu płatności klient zyska dodatkowo automatycznie możliwość zarządzania dostawą z poziomu aplikacji On Demand Delivery, z którą jest zintegrowany nowy system. ODD to innowacyjne i globalne narzędzie służące do zarządzania dostawami przesyłek, które znacznie zwiększa skuteczność pierwszego doręczenia. Warto podkreślić, że DHL Express jako jedyna firma oferuje takie rozwiązanie bezpłatnie w 165 krajach na świecie.
Daje ono klientom w Polsce elastyczność przy wyborze dogodnego terminu oraz miejsca odbioru paczki – może być to na przykład jeden z ponad 700 punktów DHL Service Point, znajdujących się między innymi na dworcach czy w sklepach lub jeden ze stacjonujących w sieciach Biedronka i Carrefour automatów SwipBox.