Kompleksowa obsługa jako szansa na długoterminową współpracę między klientem a operatorem logistycznym – to temat, który stał się przedmiotem wystąpienia firm Ponetex Logistics oraz Pepco Poland na konferencji “Logistyka wokół nas”.
Konferencja “Logistyka wokół nas”, organizowana przez Studenckie Koło Naukowe Logistyki AELOGIC działające przy poznańskim Uniwersytecie Ekonomicznym, to cykl wykładów poświęconych zagadnieniom związanym z branżą logistyczną.
W czasie dwudniowego spotkania studenci zyskują możliwość poznania kulisów pracy firm logistycznych, stosowanych przez nie rozwiązań, a także problemów, z którymi zmagają się na co dzień. Konferencja to także forum wymiany poglądów, a co więcej – kontaktów pomiędzy studentami a występującymi firmami z branży.
Zbigniew Toczyński, reprezentujący Ponetex Logistics oraz Paweł Piotrowicz z Pepco Poland przedstawili zasady, na jakich powinna odbywać się współpraca pomiędzy klientem a operatorem logistycznym. Firmy te współpracują od 2005 roku, kiedy zakres obowiązków firmy Ponetex Logistics wobec holdingu Pepco opierał się na magazynowaniu, konfekcjonowaniu i dostawach towarów do dyskontów zlokalizowanych na terenie Polski. Na chwilę obecną usługi, jakie Ponetex Logistics realizuje na rzecz Pepco Poland, to: magazynowanie, konfekcjonowanie i etykietowanie, dystrybucja krajowa i kontrola wydań, transport międzynarodowy, serwis celny, zarządzanie zwrotami i rozliczanie niezgodności, komplementacja i zestawy promocyjne, uzdatnianie, inwentura i raportowanie, zarządzanie surowcami wtórnymi oraz zwrot palet i rozliczanie sklepów.
Celem prelegentów było przedstawienie, jak kompleksowa i sprawna obsługa prowadzi do utrwalenia współpracy biznesowej, a w efekcie powierzenia większego zakresu prac przez zleceniodawcę. Pierwszym krokiem współpracy pomiędzy obiema firmami jest złożenie zlecenia przewozu przez Pepco Poland, które następnie jest potwierdzane mailowo przez firmę Ponetex Logistics. – Ta forma kontaktu pozwala podjąć realizację zlecenia bez zbędnej zwłoki – mówi Zbigniew Toczyński z Ponetex Logistics. W następnej kolejności zlecenie wędruje do przewoźnika, który odbiera towar od zleceniodawcy i przewozi do magazynów firmy Ponetex Logistics. Po udokumentowanej awizacji Ponetex Logistics przyjmuje dostawę, która po komplementacji i wydaniu, zostaje dostarczona do sklepów Pepco Poland. – Te kilka, wydawałoby się oczywistych kroków, to ciężka praca całego zespołu osób odpowiadających za drogę towaru od momentu złożenia zamówienia i przybycia na magazyn, do bezpiecznego dotarcia do sklepów. W efekcie ich wysiłków firma logistyczna zdobywa renomę na rynku i może liczyć na pozyskanie tak dużych klientów, jak Pepco Poland – dodaje Zbigniew Toczyński.
Konferencja “Logistyka wokół nas” odbyła się w dniach 25-26 lutego 2010 roku w gmachu poznańskiego Uniwersytetu Ekonomicznego. Obok Ponetex Logistics i Pepco Poland wystąpili m.in.: przedstawiciele Urzędu Miasta Poznania oraz Inspekcji Transportu Drogowego.