Telematyka gwarancja bezpiecznego transportu

C

11-10-2019

XXI wiek to epoka informacji, dlatego też nie ma najmniejszych wątpliwości co do faktu, że ten, kto posiada informacje, posiada władzę. W branży transportowej to systemy telematyczne pomagają w zdobywaniu informacji. Dzięki nim biznes logistyczny staje się bardziej wydajny.

XXI wiek to epoka informacji, dlatego też nie ma najmniejszych wątpliwości co do faktu, że ten, kto posiada informacje, posiada władzę. W branży transportowej to systemy telematyczne pomagają w zdobywaniu informacji. Dzięki nim biznes logistyczny staje się bardziej wydajny.

Na początku XX wieku 90% produkowanych samochodów miało otwarte nadwozie. We współczesnym świecie trudno sobie wyobrazić, aby po ulicach miast poruszały się wyłącznie auta bez dachu. Podobną analogię można zauważyć również w związku z telematyką. Jeszcze nie tak dawno jedynym sposobem kontrolowania lokalizacji kierowcy i samochodu z ładunkiem były rozmowy telefoniczne. Spedytor mógł jedynie zadzwonić do kierowcy i uwierzyć mu na słowo, że auto dotarło do celu. Dzisiaj pojawiła się metoda, która daje pewność co do lokalizacji transportu – systemy telematyczne.

Zaczynając od definicji terminu, telematyka to gałęź informatyki obejmująca dziedzinę telekomunikacji. W odniesieniu do logistyki jest to system zdalnego monitorowania ruchu i stanu samochodu. Monitorowanie telematyczne pojazdów oparte jest na nawigacji satelitarnej, technologii komunikacyjnej i technologii komputerowej. Służy jako narzędzie pomocnicze logistyki transportu w zarządzaniu transportem i flotą.

Międzynarodowy dostawca usług transportowo-logistycznych AsstrA-Associated Traffic AG wdraża integrację z systemami telematycznymi w celu monitorowania przepływu i dostawy towarów w czasie rzeczywistym. Jak zauważa Natalya Shemyakina, Zastępca Dyrektora Operacyjnego ds. Transportu Drogowego w grupie kapitałowej AsstrA, dzięki zastosowaniu takich rozwiązań Klienci korporacyjni otrzymują szereg dodatkowych korzyści.

„Telematyka gwarantuje pełną kontrolę i „przejrzystość” transportu. Klienci kontrolują czas przybycia towaru, on time collection/on time delivery, a także śledzą lokalizację samochodu i parkingów online. Ponadto Klienci monitorują faktyczny czas przejazdu auta oraz długość trasy, a także przestoje w punktach załadunku i rozładunku. Jest to możliwe dzięki wizualnemu modelowi przejazdu auta na trasie transportu.

Jednak to nie wszystkie korzyści. Klienci grupy AsstrA integrują się z naszymi systemami korporacyjnymi w celu śledzenia, wymiany, rejestrowania i analizy informacji o transporcie”, podkreśla Natalya Shemyakina.

Zespół AsstrA dąży do spełnienia wymagań Klientów w zakresie bezpieczeństwa ładunków. We współpracy z międzynarodowym integratorem telematyki dostawca logistyczny realizuje wspólny projekt, AsstrA Supply Chain Visibility. Pozwala to wytyczać optymalne trasy, a także automatyzować pracę, aby zaoszczędzić czas i pieniądze.

„Wpływ telematyki na działania firm logistycznych pozostaje niezaprzeczalny. Biorąc pod uwagę rosnące wymagania Klientów w zakresie bezpieczeństwa przewożonych towarów, terminowego przybycia i szybkiej reakcji, systemy telematyczne pomagają wdrażać zintegrowane rozwiązania logistyczne i spełniają międzynarodowe standardy jakości usług”, podsumowuje Natalya Shemyakina.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C