Transport elektryczną ciężarówką

C

01-01-1970

Dachser, operator logistyczny, jest jednym z pierwszych klientów, do których trafiły FUSO eCanter – w pełni elektryczne, lekkie samochody dostawcze Daimlera. Dachser będzie dostarczał przesyłki w centrum Berlina i Stuttgartu za pomocą nowych pojazdów od wiosny 2018 r. W Polsce operator również przygotowuje się na zmiany technologiczne. W nowo budowanym oddziale w Strykowie Dachser zaplanował […]

Dachser, operator logistyczny, jest jednym z pierwszych klientów, do których trafiły FUSO eCanter – w pełni elektryczne, lekkie samochody dostawcze Daimlera. Dachser będzie dostarczał przesyłki w centrum Berlina i Stuttgartu za pomocą nowych pojazdów od wiosny 2018 r. W Polsce operator również przygotowuje się na zmiany technologiczne. W nowo budowanym oddziale w Strykowie Dachser zaplanował miejsce na stacje do ładowania aut elektrycznych.

Zdecydowaliśmy się na FUSO eCanter, ponieważ jest to pierwsza w pełni elektryczna ciężarówka, wprowadzona do produkcji seryjnej, a co za tym idzie, nadająca rozmach całej klasie pojazdów użytkowych. Ciężarówki te będą częścią prowadzonego przez nas projektu miejskiej dystrybucji, a także przyczynią się do rozwoju naszej innowacyjnej i zrównoważonej koncepcji dostaw w centrach miast – mówi Stefan Hohm dyrektor działu rozwiązań korporacyjnych, badań i rozwoju w Dachser.

W zależności od ograniczeń dla ruchu samochodowego w danym mieście, lokalny oddział Dachser może zastosować adekwatne do swoich potrzeb rozwiązanie. To wiąże się z wybraniem odpowiedniego zestawu pojazdów do dostarczania towarów w centrach miast. Wdrożenie projektu miejskiej dystrybucji umożliwi firmie Dachser połączenie sprawdzonych modeli logistycznych z nowymi rozwiązaniami. W Berlinie i Stuttgarcie ciężarówki FUSO eCanter zostaną wykorzystane do przewozów przesyłek drobnicowych. Ich zadaniem będzie dostarczanie palet z towarami do tzw. microhubów lub bezpośrednio do klientów. Posłużą również do odbioru towarów i przewiezienia ich do oddziałów Dachser w podberlińskim Schonefeld i Kornwestheim koło Stuttgartu. W zależności od modelu i przeznaczenia, ciężarówka FUSO eCanter może przejechać na jednym ładowaniu do 100 km, a jej maksymalna ładowność wynosi 3,5 tony. Elektryczny układ napędowy pojazdu składa się z sześciu akumulatorów litowo-jonowych, każdy o napięciu 420 V i pojemności 13,8 kWh.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C