Transport paliw pod kontrolą spółki LOTOS

C

24-11-2016

Pakiet przewozowy, czyli inaczej systemem monitorowania drogowego przewozu towarów, to projekt, nad którym pracuje Ministerstwo Finansów. W spółce LOTOS Paliwa taki system działa już od blisko 4 lat. W maju tego roku został on rozbudowany o unikalny w skali całej branży paliwowej system wideomonitoringu.   System FDMS (Fuel Delivery Monitoring System, czyli system zdalnego monitoringu dostaw paliw) podnosi bezpieczeństwo dostaw, ogranicza możliwości pogorszenia jakości produktu oraz jego straty w transporcie drogowym poprzez pełną kontrolę nad pojazdem, ładunkiem i pracą kierowcy na każdym etapie przewozu.   Portal umożliwia bieżąca obserwację autocystern, w tym ich lokalizację satelitarną, plan dostaw i jego realizację, status plomb elektronicznych, rodzaje i ilości produktów w komorach, podgląd z kamer wideo. Możliwy jest także podgląd zapisów historycznych: trasy przejazdu, statusu plomb i obrazów z kamer.   Zastosowanie innowacyjnych narzędzi pozwala pracownikom nadzoru transportu w Dziale Logistyki Wtórnej, monitorującym i kontrolującym w spółce LOTOS Paliwa drogowe przewozy paliw, ograniczyć liczbę poważnych błędów ludzkich. Z roku na rok rośnie sprzedaż własna paliw oraz dla klientów zewnętrznych. LOTOS Paliwa korzystają z usług siedmiu przewoźników, dlatego niezbędne były skoordynowane działania obejmujące przewóz paliw do stacji własnych oraz na potrzeby klientów zewnętrznych.   System FDMS składa się z kilku autonomicznie działających, ale zintegrowanych elementów: systemu geolokalizacji, plomb elektronicznych, kontroli resztkowania komów i monitoringu wideo. „Mamy narzędzie, które pozwala nam dbać o jakość produktu dostarczanego na stacje w całej Polsce, ale także uszczelnia system, usprawnia raportowanie, obniża koszty audytów, umożliwia dokładniejszą i częstszą kontrolę przestrzegania procedur" – mówi Sławomir Morysiak, szef Biura Obsługi Handlu w spółce LOTOS Paliwa. I podkreśla „Poszczególne elementy FDMS są już stosowane w branży, jednak po uruchomieniu platformy internetowej integrującej dane ze wszystkich systemów i uruchomieniu wideomonitoringu na cysternach to nasza spółka ma najbardziej innowacyjny system monitorowania dostaw paliw"   W ramach monitoringu on-line można dokonać oceny pracy kierowcy (audyt). Jest to podejście do systemu oceny pracy kierowców, który do tej pory w większości firm opiera się na ocenie pracownika przez audytujących w terenie.   System FDMS można integrować z innymi systemami nadzoru w bazach magazynowych i na stacjach, co daje możliwości obserwacji całego łańcucha dostaw z jednego miejsca. System wideomonitoringu na cysternach jest dostosowany do pracy w strefach zagrożonych wybuchem i przewozu towarów niebezpiecznych. Wideomonitoring oraz platforma internetowa zostały wdrożone we współpracy ze spółką ATROM z Ostrowa Wielkopolskiego.  

MF2Pakiet przewozowy, czyli inaczej systemem monitorowania drogowego przewozu towarów, to projekt, nad którym pracuje Ministerstwo Finansów. W spółce LOTOS Paliwa taki system działa już od blisko 4 lat. W maju tego roku został on rozbudowany o unikalny w skali całej branży paliwowej system wideomonitoringu.

 

System FDMS (Fuel Delivery Monitoring System, czyli system zdalnego monitoringu dostaw paliw) podnosi bezpieczeństwo dostaw, ogranicza możliwości pogorszenia jakości produktu oraz jego straty w transporcie drogowym poprzez pełną kontrolę nad pojazdem, ładunkiem i pracą kierowcy na każdym etapie przewozu.

 

Portal umożliwia bieżąca obserwację autocystern, w tym ich lokalizację satelitarną, plan dostaw i jego realizację, status plomb elektronicznych, rodzaje i ilości produktów w komorach, podgląd z kamer wideo. Możliwy jest także podgląd zapisów historycznych: trasy przejazdu, statusu plomb i obrazów z kamer.

 

Zastosowanie innowacyjnych narzędzi pozwala pracownikom nadzoru transportu w Dziale Logistyki Wtórnej, monitorującym i kontrolującym w spółce LOTOS Paliwa drogowe przewozy paliw, ograniczyć liczbę poważnych błędów ludzkich. Z roku na rok rośnie sprzedaż własna paliw oraz dla klientów zewnętrznych. LOTOS Paliwa korzystają z usług siedmiu przewoźników, dlatego niezbędne były skoordynowane działania obejmujące przewóz paliw do stacji własnych oraz na potrzeby klientów zewnętrznych.

 

System FDMS składa się z kilku autonomicznie działających, ale zintegrowanych elementów: systemu geolokalizacji, plomb elektronicznych, kontroli resztkowania komów i monitoringu wideo. „Mamy narzędzie, które pozwala nam dbać o jakość produktu dostarczanego na stacje w całej Polsce, ale także uszczelnia system, usprawnia raportowanie, obniża koszty audytów, umożliwia dokładniejszą i częstszą kontrolę przestrzegania procedur” – mówi Sławomir Morysiak, szef Biura Obsługi Handlu w spółce LOTOS Paliwa. I podkreśla „Poszczególne elementy FDMS są już stosowane w branży, jednak po uruchomieniu platformy internetowej integrującej dane ze wszystkich systemów i uruchomieniu wideomonitoringu na cysternach to nasza spółka ma najbardziej innowacyjny system monitorowania dostaw paliw”

 

W ramach monitoringu on-line można dokonać oceny pracy kierowcy (audyt). Jest to podejście do systemu oceny pracy kierowców, który do tej pory w większości firm opiera się na ocenie pracownika przez audytujących w terenie.

 

System FDMS można integrować z innymi systemami nadzoru w bazach magazynowych i na stacjach, co daje możliwości obserwacji całego łańcucha dostaw z jednego miejsca. System wideomonitoringu na cysternach jest dostosowany do pracy w strefach zagrożonych wybuchem i przewozu towarów niebezpiecznych. Wideomonitoring oraz platforma internetowa zostały wdrożone we współpracy ze spółką ATROM z Ostrowa Wielkopolskiego.

 

MF1

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C