Transport Week 2013 i Triple-E w Gdańsku

C

08-03-2013

  Największy i najnowocześniejszy kontenerowiec Triple-E należący do duńskiego armatora Maersk Line już w sierpniu wpłynie do gdańskiego portu DCT. Informację oficjalnie potwierdził Karsten Kildahl, Dyrektor Generalny Maersk na Europę Północną, podczas międzynarodowego wydarzenia Transport Week 2013, które odbyło się w Gdańsku.   W dniach 5-7 marca odbyła się już trzecia edycja konferencji Transport Week, w której wzięli udział przedstawiciele m.in. takich firm jak: DCT, Goodman, Maersk, ABB, PKN Orlen; reprezentanci europejskich portów morskich, państwowych instytucji oraz międzynarodowych organizacji ESPO, BPO, CLECAT oraz EMSA.Wydarzenie skupiało się  w wokół szeroko pojętej branży transportowej regionu Środkowo- Wschodniej Europy oraz było podzielone tematycznie. Pierwszego dnia miała miejsce LNG Conference, podczas której goście rozmawiali o możliwościach, szansach i barierach we wprowadzeniu gazu LNG. Baltic Container Conference, odbyła się drugiego dnia Transport Week 2013, podczas której uczestnicy mogli zobaczyć jak obecnie kształtuje się rynek kontenerowy, jakie są jego wyzwania oraz co przyniesie przyszłość. Steve'a Wraya, starszy konsultant z Ocean Shipping Consultants przedstawił trendy w branży kontenerowej w Skandynawii oraz w regionie Morza Bałtyckiego. - Prognozowany łączny popyt na ten rodzaj transportu w 2015 roku wyniesie 7,2 mln TEU, a do 2025 wzrośnie aż do  16,3 mln TEU. Natomiast pojemność portów wzrośnie z 13,8 mln TEU w 2015 do 29 mln TEU w 2025 roku. Profesor Witold Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC, przedstawił wpływ transportu kontenerowego na gospodarkę polski, na przykładzie działalności terminalu DCT Gdańsk. Karsten Kildahl z Maersk podczas swojej prezentacji oficjalnie potwierdził informację o zawinięciu największego i zarazem najnowocześniejszego statku na świecie do portu w Gdańsku w drugiej połowie sierpnia bieżącego roku. Triple-E, bo tak nazywają się te jednostki, zostaną włączone do siatki połączeń Mearsk Line.   Mykhaylo Vlasov, zastępca dyrektora ds. logistyki i marketingu z S.C. USCTS ?Liski? oraz  specjaliści z branży transportowej widzą duży potencjał we współpracy z Ukrainą. Dzięki jej zawiązaniu Polska może stać się bramą do Europy Wschodniej. Aby tak się stało państwo powinno zainwestować w rozwój infrastruktury kolejowej, wówczas znacznie wzrosną przepływy kontenerowe przez Gdańsk do Rosji czy Ukrainy. "Integracja łańcucha logistycznego - rola operatorów"  to temat Intermodal Conference, która odbywała się trzeciego dnia wydarzenia. Gert-Jan Nieuwenhuizen, koordynator transportu intermodalnego w Porcie Amsterdam przekonywał jak ważnym elementem jest współpraca wszystkich uczestników transportu, zaczynając od władz portów, przez operatorów transportowych po linie żeglugowe. Natomiast Marco Zollia, menedżer ds. marketingu i sprzedaży w Morskim Terminalu Triest, podczas prezentacji przedstawił działalność portu oraz potencjał planowanego Korytarza Bałtyk-Adriatyk. Ważną rolę w rozwijaniu transportu multimodalnego mają również centra logistyczne.   Ostatniego dnia konferencji Transport Week 2013 trwał jednocześnie Offshore Wind Energy Panel, który przede wszystkim dotyczył szans oraz barier dla stawiania farm wiatrowych, a także omówienie projektów, konstrukcji czy instalacji tego typu obiektów. Współorganizatorem spotkania było Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowe (PTMEW).  

 

twek133Największy i najnowocześniejszy kontenerowiec Triple-E należący do duńskiego armatora Maersk Line już w sierpniu wpłynie do gdańskiego portu DCT. Informację oficjalnie potwierdził Karsten Kildahl, Dyrektor Generalny Maersk na Europę Północną, podczas międzynarodowego wydarzenia Transport Week 2013, które odbyło się w Gdańsku.


 


W dniach 5-7 marca odbyła się już trzecia edycja konferencji Transport Week, w której wzięli udział przedstawiciele m.in. takich firm jak: DCT, Goodman, Maersk, ABB, PKN Orlen; reprezentanci europejskich portów morskich, państwowych instytucji oraz międzynarodowych organizacji ESPO, BPO, CLECAT oraz EMSA.Wydarzenie skupiało się  w wokół szeroko pojętej branży transportowej regionu Środkowo- Wschodniej Europy oraz było podzielone tematycznie.


Pierwszego dnia miała miejsce LNG Conference, podczas której goście rozmawiali o możliwościach, szansach i barierach we wprowadzeniu gazu LNG.


Baltic Container Conference, odbyła się drugiego dnia Transport Week 2013, podczas której uczestnicy mogli zobaczyć jak obecnie kształtuje się rynek kontenerowy, jakie są jego wyzwania oraz co przyniesie przyszłość. Steve’a Wraya, starszy konsultant z Ocean Shipping Consultants przedstawił trendy w branży kontenerowej w Skandynawii oraz w regionie Morza Bałtyckiego.

tweek1333

– Prognozowany łączny popyt na ten rodzaj transportu w 2015 roku wyniesie 7,2 mln TEU, a do 2025 wzrośnie aż do  16,3 mln TEU. Natomiast pojemność portów wzrośnie z 13,8 mln TEU w 2015 do 29 mln TEU w 2025 roku. Profesor Witold Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC, przedstawił wpływ transportu kontenerowego na gospodarkę polski, na przykładzie działalności terminalu DCT Gdańsk.


Karsten Kildahl z Maersk podczas swojej prezentacji oficjalnie potwierdził informację o zawinięciu największego i zarazem najnowocześniejszego statku na świecie do portu w Gdańsku w drugiej połowie sierpnia bieżącego roku. Triple-E, bo tak nazywają się te jednostki, zostaną włączone do siatki połączeń Mearsk Line.

 

Mykhaylo Vlasov, zastępca dyrektora ds. logistyki i marketingu z S.C. USCTS ?Liski? oraz  specjaliści z branży transportowej widzą duży potencjał we współpracy z Ukrainą. Dzięki jej zawiązaniu Polska może stać się bramą do Europy Wschodniej. Aby tak się stało państwo powinno zainwestować w rozwój infrastruktury kolejowej, wówczas znacznie wzrosną przepływy kontenerowe przez Gdańsk do Rosji czy Ukrainy.


Integracja łańcucha logistycznego – rola operatorów”  to temat Intermodal Conference, która odbywała się trzeciego dnia wydarzenia. Gert-Jan Nieuwenhuizen, koordynator transportu intermodalnego w Porcie Amsterdam przekonywał jak ważnym elementem jest współpraca wszystkich uczestników transportu, zaczynając od władz portów, przez operatorów transportowych po linie żeglugowe. Natomiast Marco Zollia, menedżer ds. marketingu i sprzedaży w Morskim Terminalu Triest, podczas prezentacji przedstawił działalność portu oraz potencjał planowanego Korytarza Bałtyk-Adriatyk. Ważną rolę w rozwijaniu transportu multimodalnego mają również centra logistyczne.

 

Ostatniego dnia konferencji Transport Week 2013 trwał jednocześnie Offshore Wind Energy Panel, który przede wszystkim dotyczył szans oraz barier dla stawiania farm wiatrowych, a także omówienie projektów, konstrukcji czy instalacji tego typu obiektów. Współorganizatorem spotkania było Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowe (PTMEW).

 

fb_like

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C