Transport zbiornika próżniowego

C

21-11-2018

4000 kilometrów, ładunek o wadze 84 ton, 5 różnych środków transportu, 50 dni na realizację dostawy. AsstrA zrealizowała kolejny projekt międzynarodowego transportu sprzętu ponadgabarytowego.

4000 kilometrów, ładunek o wadze 84 ton, 5 różnych środków transportu, 50 dni na realizację dostawy. AsstrA zrealizowała kolejny projekt międzynarodowego transportu sprzętu ponadgabarytowego.

We wrześniu b.r. roku Dział AsstrA Heavy Lift z międzynarodowej transportowo-logistycznej grupy kapitałowej AsstrA-Associated Traffic AG zrealizował transport zbiornika do przechowywania skroplonych produktów separacji gazów z Włoch do Rosji na zlecenie kluczowego Klienta, firmy Praxair, jednego z największych producentów i dostawców gazu przemysłowego.

Przygotowania do transportu trwały dwa miesiące. Specjaliści AsstrA przeprowadzili wstępną wizję miejsca wysyłki i dostawy, wybrali nabrzeża do przeładunku we Włoszech, Rostowie nad Donem i Wołgogradzie. W realizację projektu zaangażowano sześciu różnych dostawców, wykonano trzy przeładunki z użyciem dźwigów oraz wyładunek z barki metodą ro-ro. Przed wjazdem na terytorium fabryki odbiorcy ładunek został przeładowany z wykorzystaniem hydraulicznego systemu naczepy. Termin dostawy wyniósł 50 dni.

„Trudność w realizacji projektu polegała głównie na ograniczonej lub niewystarczającej infrastrukturze wzdłuż trasy, jaka nie odpowiadała wymaganiom ponadgabarytowego ładunku. W trakcie transportu pojawiła się konieczność uzyskania, w bardzo krótkim czasie, licznych zezwoleń ze strony wielu służb miejskich i podmiotów gospodarczych obu krajów w celu przeprowadzenia napraw, poszerzania i wzmocnienie dróg, podniesienia linii energetycznych, organizacji przejazdu przez tory kolejowe, a także zmiany w istniejącej infrastrukturze, w tym przygotowanie miejsc postojowych i budowa dróg dojazdowych do miasta Wołgograd” – zaznacza Egor Lokhovinin, Specjalista z Działu AsstrA Heavy Lift.

„Wymienione czynności znacznie zwiększyły ryzyko przestojów produkcyjnych kosztownych urządzeń. W związku z tym jedną z najważniejszych operacji było przeładowanie ładunku w porcie Rostów nad Donem, gdzie w ciągu jednego dnia roboczego konieczne było zorganizowanie dodatkowego dźwigu, zapewnienie rozładunku ze statku morskiego, zorganizowanie importowej odprawy celnej, podstawienie pojazdu do załadunku oraz umieszczenie na nim towaru. Dzięki dobrze skoordynowanej pracy operacja przebiegła bez opóźnień i przestojów. Podobnych sytuacji udało się również uniknąć podczas operacji przeładunkowych w porcie wyjścia i na nabrzeżu w Wołgogradzie” – kontynuuje Egor Lokhovinin.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C