W czasach, gdy łańcuch dostaw jest globalny, niezbędna staje się mogąca go obsłużyć sieć dystrybucji. Adrian Russell, Dyrektor Zarządzający grupy Pall-Ex oraz jej Project Director Anand Assi opowiedzieli nam o trendach, jakie dominować będą w najbliższym czasie w międzynarodowej logistyce, specyfice sieci Pall-Ex i kierunkach jej rozwoju.
W dobie globalizacji łączenie firm transportowych w większe całości wydaje się nieuchronne. Odbiorca końcowy chce otrzymać produkt w sposób szybki, wydajny i co najważniejsze, tani. Według Adriana Russella takie rozwiązanie oferują przedsiębiorstwa zrzeszone w ramach sieci Pall-Ex. – Mamy bardzo elastyczny, adaptujący się do otoczenia model biznesowy, który może być sojusznikiem dla 3PL (Third Party Logistics – przypomina Redakcja) oraz dużych grup dystrybucyjnych – podkreśla.
– Model biznesowy sieci Pall-Ex polega na współpracy. Chodzi o jednoczenie różnych Partnerów Regionalnych, oddzielnych przedsiębiorstw, aby szły razem i proponowały wspólnie najpierw krajowe, a potem międzynarodowe rozwiązanie dystrybucyjne – podkreśla Anand Assi. – Pomysł ma pomóc pojedynczym przewoźnikom, aby byli w stanie konkurować nie jako niewielkie elementy rynku, ale jako ich suma – dodaje.
Kolejnym etapem rozwoju firmy ma być stworzenie paneuropejskiego rozwiązania dystrybucyjnego. Pall-ex chce wejść ze swoją działalnością na rynki Beneluksu, Skandynawii, Niemiec, Austrii, Czech oraz Turcji.
– Spotykamy się z zainteresowaniem z Południowej Afryki, Ameryki Północnej i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Pokazuje to, jaki potencjał tkwi w naszym modelu biznesowym – podkreśla Adrian Russell.