Trzykrotne zwycięstwo transporterów Mercedenz-Benz

C

21-04-2010

_ Podczas 20 edycji Międzynarodowych Targów Samochodowych AMI 2010 w Lipsku Mercedes-Benz zaprezentował publiczności liczne atrakcje z grupy samochodów osobowych. Ponadto, uczestnicząc w wielu konkursach towarzyszących wystawie, słynna marka z gwiazdą zdobyła szerego nagród dla modeli Sprinter i Vito. Już po raz dziesiąty przeprowadzono w ubiegłą niedzielę i poniedziałek, podczas targów AMI, konkurs "KEP-Transporter Roku 2010", organizowany przez wydawnictwo ETM. _ Jury złożone z 30 ekspertów z branży przesyłek kuriersko-ekspressowo-pocztowych (tzw. KEP) dokonało oceny 18 uczestniczących w konkursie pojazdów, wybierając zwycięzców w pięciu kategoriach. Po raz pierwszy przyznano nagrodę specjalną w kategorii "Napędów Alternatywnych".   Znając doskonale wymagania stawiane poszczególnym pojazdom z własnej codziennej praktyki, eksperci poddawali modele uczestniczące w konkursie testom na różnych dystansach, w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Ocenie podlegały takie cechy, jak funkcjonalność, komfort jazdy, zachowanie się podczas jazdy, design i oczywiście ekonomiczność. Łącznie testowane pojazdy odbyły 540 jazd wokół Lipska, pokonując w sumie ponad 7.000 kilometrów.   Markę Mercedes-Benz reprezentowały w tym prestiżowym konkursie modele Sprinter oraz Vito z silnikiem Diesla. Sprinterzdołał utrzymać czołową pozycję, jaką zajmuje od czterech lat, i zdobył w klasie "samochodów dostawczych do 3,5 t" pierwsze miejsce. Również Vito sprostał wysokim oczekiwaniom jurorów i podobnie jak w latach ubiegłych, już po raz piąty znalazł się na czołowym miejscu w klasie "samochodów dostawczych do 3 ton".   Oprócz tytułów "KEP-Transporter Roku 2010" dla modeli Sprinter i Vito Mercedes-Benz w klasach samochodów dostawczych do 3,0 i 3,5 t, Sprinter w wersji NGT (Natural Gas Technology) zdobył też nagrodę w kategorii specjalnej "Napędów Alternatywnych". Nagroda ta została przyznana przez wydawnictwo ETM w roku bieżącym po raz pierwszy. Sprinter NGT z biwalentnym napędem na gaz ziemny, zaprojektowany specjalnie na potrzeby eksploatacji w zurbanizowanym terenie miejskim, zasłużył na uznanie nie tylko z uwagi na znacznie mniejszą emisję spalin i hałasu, lecz także niższe koszty utrzymania. Zbiorniki gazu zostały zamontowane w ekonomiczny sposób pod podłogą, nie ograniczając dzięki temu przestrzeni ładunkowej.

_

Podczas 20 edycji Międzynarodowych Targów Samochodowych AMI 2010 w Lipsku Mercedes-Benz zaprezentował publiczności liczne atrakcje z grupy samochodów osobowych. Ponadto, uczestnicząc w wielu konkursach towarzyszących wystawie, słynna marka z gwiazdą zdobyła szerego nagród dla modeli Sprinter i Vito.


Już po raz dziesiąty przeprowadzono w ubiegłą niedzielę i poniedziałek, podczas targów AMI, konkurs “KEP-Transporter Roku 2010″, organizowany przez wydawnictwo ETM.

_

Jury złożone z 30 ekspertów z branży przesyłek kuriersko-ekspressowo-pocztowych (tzw. KEP) dokonało oceny 18 uczestniczących w konkursie pojazdów, wybierając zwycięzców w pięciu kategoriach. Po raz pierwszy przyznano nagrodę specjalną w kategorii “Napędów Alternatywnych”.

 

Znając doskonale wymagania stawiane poszczególnym pojazdom z własnej codziennej praktyki, eksperci poddawali modele uczestniczące w konkursie testom na różnych dystansach, w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Ocenie podlegały takie cechy, jak funkcjonalność, komfort jazdy, zachowanie się podczas jazdy, design i oczywiście ekonomiczność. Łącznie testowane pojazdy odbyły 540 jazd wokół Lipska, pokonując w sumie ponad 7.000 kilometrów.

 

Markę Mercedes-Benz reprezentowały w tym prestiżowym konkursie modele Sprinter oraz Vito z silnikiem Diesla. Sprinterzdołał utrzymać czołową pozycję, jaką zajmuje od czterech lat, i zdobył w klasie “samochodów dostawczych do 3,5 t” pierwsze miejsce. Również Vito sprostał wysokim oczekiwaniom jurorów i podobnie jak w latach ubiegłych, już po raz piąty znalazł się na czołowym miejscu w klasie “samochodów dostawczych do 3 ton”.

 

Oprócz tytułów “KEP-Transporter Roku 2010” dla modeli Sprinter i Vito Mercedes-Benz w klasach samochodów dostawczych do 3,0 i 3,5 t, Sprinter w wersji NGT (Natural Gas Technology) zdobył też nagrodę w kategorii specjalnej “Napędów Alternatywnych”. Nagroda ta została przyznana przez wydawnictwo ETM w roku bieżącym po raz pierwszy. Sprinter NGT z biwalentnym napędem na gaz ziemny, zaprojektowany specjalnie na potrzeby eksploatacji w zurbanizowanym terenie miejskim, zasłużył na uznanie nie tylko z uwagi na znacznie mniejszą emisję spalin i hałasu, lecz także niższe koszty utrzymania. Zbiorniki gazu zostały zamontowane w ekonomiczny sposób pod podłogą, nie ograniczając dzięki temu przestrzeni ładunkowej.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C