Firma UPS ogłosiła, że z powodzeniem przetestowano dostawy za pomocą drona, który startuje z górnej części samochodu kurierskiego UPS. Dron autonomicznie dostarcza przesyłkę pod adres domowy, a następnie wraca do pojazdu, podczas gdy kurier cały czas kontynuuje wyznaczoną trasę, by dostarczyć inną przesyłkę.
Firma UPS przeprowadziła test w poniedziałek w Tampa na Florydzie, we współpracy z Workhorse Group (NASDAQ: WKHS), firmą z siedzibą w Ohio, konstruującą zasilane akumulatorowo ciężarówki i drony. Firma Workhorse zbudowała drona i elektryczny samochód UPS użyty w teście.
„Ten test nie przypomina przeprowadzanych przez nas do tej pory testów z dronami. Ma on jednak ogromne znaczenie w kontekście przyszłego świadczenia usług szczególnie na obszarach wiejskich, gdzie nasze pojazdy muszą często przejechać wiele mil, by dostarczyć jedną przesyłkę” powiedział Mark Wallace, starszy wiceprezes UPS ds. globalnej inżynierii i zrównoważonego rozwoju. „Wystarczy wyobrazić sobie trójkątną trasę doręczeń, w której punkty docelowe są oddalone od siebie o wiele mil drogi. Wysłanie drona z samochodu, by ten doręczył jedną z takich przesyłek może ograniczyć liczbę przejechanych mil i obniżyć koszty. To wielki krok w kierunku poprawienia efektywności w naszej sieci i jednoczesnego ograniczenia emisji”.
Dzięki zastosowaniu zintegrowanego Systemu Optymalizacji i Nawigacji Drogowej (ORION) skrócenie dziennej trasy jednego kuriera UPS o jedną milę pozwala firmie zaoszczędzić 50 milionów dolarów w skali roku. Każdego dnia 102 000 kurierów UPS dostarcza przesyłki. Obsługa dostaw na terenach wiejskich należy do najdroższych ze względu na czas i koszty eksploatacyjne pojazdów. W tym teście dron wykonał jedno doręczenie, podczas gdy kurier kontynuował jazdę by doręczyć kolejną przesyłkę. UPS dostrzega możliwość takiego zastosowania dronów w przyszłości.
„Kurierzy stanowią o sile naszej firmy i to się nie zmieni” powiedział Wallace. „Ekscytujący jest jednak potencjał dronów w zakresie pomocy kurierom na różnych punktach ich trasy. Ich zastosowanie pozwala oszczędzić czas i sprostać rosnącym potrzebom klientów wynikających z rozwoju sektora e-commerce”.
Workhorse HorseFly to dron dostawczy zastosowany w poniedziałkowym teście. Oktokopter jest w pełni zintegrowany z serią elektrycznych/hybrydowych ciężarówek dostawczych firmy Workhorse. Drony dokują na dachu ciężarówki dostawczej, a klatka zawieszona pod nim sięga przez luk do wnętrza ciężarówki. Kurier UPS ładuje paczkę do klatki i naciska przycisk na ekranie dotykowym, wysyłając drona pod zaprogramowany adres. Zasilany akumulatorowo dron HorseFly ładuje akumulatory przy dokowaniu. Może on pokonać 30-minutową trasę i przetransportować paczkę ważącą do 3 kilogramów.
„To wspaniałe zobaczyć w praktyce jak funkcjonuje ta technologia” — powiedział Stephen Burns, założyciel i prezes firmy Workhorse. „Dron jest całkowicie samodzielny i nie wymaga użycia pilota. Dzięki temu kurier może doręczać inne przesyłki, podczas gdy dron jest w trasie”.
We wrześniu zeszłego roku firma przeprowadziła próbną dostawę pilnie potrzebnych leków z Beverly w Massachusetts na położoną trzy mile od brzegu wyspę na Atlantyku. Ponad to, UPS używa dronów do pomocy humanitarnej. We współpracy z innymi organizacjami dostarczano ratujące życie krew i szczepionki do trudno dostępnych lokalizacji w Rwandzie. UPS wykorzystuje drony również do sprawdzania zapasów na wysoko zlokalizowanych półkach w swoich magazynach.
W przeciwieństwie do wszystkich wcześniejszych testów, ostatni test dronów w UPS dowodzi, że mogą one wspomagać doręczenie przesyłek do domów jednorodzinnych w ramach codziennych operacji.
W ostatnim roku Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) w USA wprowadziła przepisy dotyczące małych, bezzałogowych statków powietrznych, które umożliwiają komercyjne wykorzystanie dronów i wytyczają drogę do ich przyszłych, szerokich zastosowań. Firma UPS jest jedną z 35 firm wybranych spośród głównych interesariuszy do uczestnictwa w pracach komitetu doradczego FAA w sprawie dronów. Zadaniem komitetu jest opracowanie rekomendacji dla FAA dotyczących kluczowych problemów w zakresie bezpiecznego włączania dronów do, krajowego systemu przestrzeni powietrznej.