Firma UPS ogłosiła rozszerzenie usługi UPS Economy w Europie. Usługa, która została wprowadzona w ubiegłym roku, jest teraz dostępna dla klientów w Polsce, Belgii, Hiszpanii, i we Włoszech, a wkrótce także i w innych krajach. Usługa zapewnia przedsiębiorstwom korzystną cenowo i efektywną opcję dostawy towarów do klientów spoza Unii Europejskiej (UE).
„Przewiduje się, że w 2022 roku transgraniczna sprzedaż internetowa będzie stanowić 20% rynku e-commerce, a nasze badania pokazują, że już 68% klientów online robi zakupy w sklepach zagranicznych” — powiedział Abhijit Saha, wiceprezes ds. marketingu UPS Europe. „Nasza usługa UPS Economy jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na lekkie i małogabarytowe wysyłki za granicę. Jest to rozwiązanie przystępne cenowo dla firm chcących świadczyć swoje usługi e-commerce na nowych rynkach na całym świecie, co więcej, usługa pomoże naszym mniejszym klientom rzucić wyzwanie wielkim międzynarodowym graczom”.
Według Komisji Europejskiej kraje UE wyeksportowały do reszty świata towary o wartości prawie 2 bilionów euro w 2018 r. Eksport pozwala przedsiębiorstwom dotrzeć do nowych klientów oraz zdywersyfikować przychody, by móc poradzić sobie z wahaniami koniunktury. Usługa UPS Economy przynosi korzyści firmom z segmentu B2C, które chcą eksportować towary do najważniejszych lokalizacji na całym świecie, ale czekały na bardziej opłacalną opcję wysyłki za granicę.
„Dzięki połączeniu konkurencyjnych stawek, tej samej usługi odbioru oraz inteligentnej globalnej sieci logistycznej, UPS ułatwia wysyłkę towarów za granicę i czyni ją bardziej opłacalną. Rozszerzenie usługi UPS Economy na niektóre spośród największych rynków e-commerce w Europie wpisuje się w nasze długofalowe działania mające na celu zapewnienie małym przedsiębiorstwom dostępu do niezawodnych usług o tej samej jakości, jaką oferujemy naszym dużym klientom” — dodał Saha.
Usługa UPS Economy została wprowadzona w lipcu 2019 roku i zapewnia klientom elastyczność, widoczność przesyłek oraz możliwość ich śledzenia w serwisie UPS.com, jak również wygodę i niezawodny dostęp do globalnej sieci logistycznej UPS.
Firma UPS ogłosiła ostatnio istotne uaktualnienie strony internetowej ułatwiające przygotowywanie przesyłek międzynarodowych dla klientów małych i średnich przedsiębiorstw w 116 krajach. Zmiany na stronie będą realizowane etapami w ciągu bieżącego roku – pozwolą one uprościć prowadzenie działalności eksportowej dzięki wsparciu klientów podczas całego procesu i udostępnieniu informacji o ostatecznych kosztach, łącznie z opłatami za cło i podatkami. Usprawnienie pomoże nadawcom przekazywać klientom informacje o wszystkich dodatkowych kosztach przed nadaniem przesyłki i zapewni bardziej intuicyjny proces tworzenia przesyłek międzynarodowych wraz ze wskazówkami dotyczącymi dokumentacji i handlu transgranicznego.