Centrum dowodzenia operacjami logistycznymi control tower, jako model zarządzania łańcuchem dostaw oparty na zaufaniu, jest rozwiązaniem w zakresie kierowania transportem oraz stanowi źródło analitycznej wiedzy pochodzącej z wysoce strategicznego sposobu zarządzania biznesem. Międzynarodowy holding transportowo-logistyczny AsstrA-Associated Traffic AG zapewnia swoim klientom B2B globalne rozwiązania oparte na control tower, oferując kompleksową koordynację wielu dostawców logistycznych i transportowych, jak również punktów magazynowych, zlokalizowaną w centrum dowodzenia operacjami logistycznymi control tower.
Firmy globalne posiadają zazwyczaj własnych wewnętrznych menedżerów logistycznych, zarządzających transportem kolejowym, lotniczym, morskim i drogowym, którzy korzystają niejednokrotnie z metod outsourcingu oraz działają we współpracy ze zdecydowaną większością innych dostawców usług logistycznych i transportowych. Jednak w przypadkach, kiedy ilość transportów wymaga zaangażowania większej liczby menedżerów logistycznych, bądź też w sytuacji, kiedy wewnętrzni menedżerowie logistyczni danej firmy są chwilowo nieobecni w pracy (urlop tymczasowy, choroba, delegacja), fakt posiadania jednego podwykonawcy, który zarządza wszystkimi aspektami logistycznymi, jest rozwiązaniem pozwalającym zaoszczędzić czas i pieniądze. Na ten przykład, AsstrA jako podwykonawca, wykorzystując centrum dowodzenia operacjami logistycznymi control tower, zrealizowała we wrześniu projekt zlecony przez jednego z największych dostawców chemikaliów przemysłowych i tworzyw sztucznych z uwagi na urlop tymczasowy specjalisty z tej firmy. Jako że klient współpracuje obecnie z największymi globalnymi korporacjami transportowymi, AsstrA uważa swoje zwycięstwo w tym przetargu za sukces oparty na rzetelności, zaufaniu oraz wysokim poziomie odpowiedzialności. AsstrA miała już okazję, aby udowodnić wspomnianemu partnerowi, że posiada te wszystkie cechy.
Nasz klient zaufał nam i zdecydował się na wykorzystanie rozwiązania opartego na centrum dowodzenia operacjami logistycznymi control tower, ponieważ mieliśmy już okazję do zapewnienia zaawansowanych rozwiązań logistycznych w odpowiedzi na potrzeby naszego partnera. Każdy z zespołu klienta był zadowolony z zaproponowanych przez nas rozwiązań logistycznych i transportowych. W 2016 roku po raz pierwszy zaczęliśmy realizować dla naszego klienta 1-2 transporty całopojazdowe tygodniowo, następnie liczba wzrosła do 20 transportów całopojazdowych i drobnicowych tygodniowo. W efekcie nasza współpraca ewaluowała, co sprawiło, że powierzono nam kompleksową koordynację logistyki firmy partnera. Obecnie realizujemy komplet zadań transportowych we współpracy ze wszystkimi dostawcami usług logistycznych naszego klienta. To dowód prawdziwej lojalności i zaufania – komentuje country manager dla regionu Hiszpanii oraz koordynator projektu Control Tower z AsstrA-Associated Traffic AG, Artur Antonin.
Głównym wymaganiem stawianym AsstrA jako dostawcy rozwiązań wykorzystujących centrum dowodzenia operacjami logistycznymi control tower jest uzyskanie pełnej informacji od działu zakupów klienta dotyczącej ruchu ładunków, objętości oraz czasu dostawy do różnych fabryk w Europie. To także wybór odpowiedniego dostawcy, kompleksowa kontrola procesu transportu aż do ostatniego kilometra oraz spełnienie wszystkich kluczowych wymogów prawnych i technicznych, warunkujących pomyślne dostarczenie przesyłki. A. Antonin stwierdza, że zazwyczaj dotyczyło to transportu całopojazdowego i drobnicowego kopolimeru fluorku. Dążąc do spełnienia wszystkich oczekiwań klienta, AsstrA stworzyła specjalną grupę operacyjną, jakiej jestem koordynatorem. Nasz globalny klient, dla którego świadczyliśmy usługi wykorzystując control tower, wierzy w ludzi pracujących w AsstrA oraz w ich kompetentność, doświadczenie i precyzyjność. Należy przyznać, że dobrze rozwinięty łańcuch dostaw zawsze sprzyja sprawniejszemu nawiązywaniu dwustronnej współpracy z klientem, bez względu na jego lokalizację – dodaje A. Antonin. Wśród krajów europejskich centrum dowodzenia operacjami logistycznymi control tower to nowoczesny model centralizacji działań transportowych. Pozwala on optymalizować siłę roboczą i osiągnąć znacznie lepszą jakość i precyzyjność w działaniu oraz w kwestiach organizacyjnych, podczas gdy logistyką nie zarządzają wewnętrzni menedżerowie, lecz cały zespół zewnętrznych menedżerów logistycznych.