Usprawniony proces obsługi klienta

C

20-02-2018

FM Logistic w porozumieniu z jednym ze swoich klientów, firmą Carrefour, realizuje projekt, którego celem jest usprawnienie procesów związanych z obsługą klienta oraz wyeliminowaniem potencjalnych strat w całym łańcuchu realizowanych dostaw. W projekcie wykorzystywane są narzędzia Lean Management, m.in. wspólne warsztaty, gry symulacyjne oraz grupy zadaniowe. To już kolejny tego typu projekt, realizowany przez FM Logistic wspólnie z klientem.

FM Logistic w porozumieniu z jednym ze swoich klientów, firmą Carrefour, realizuje projekt, którego celem jest usprawnienie procesów związanych z obsługą klienta oraz wyeliminowaniem potencjalnych strat w całym łańcuchu realizowanych dostaw. W projekcie wykorzystywane są narzędzia Lean Management, m.in. wspólne warsztaty, gry symulacyjne oraz grupy zadaniowe. To już kolejny tego typu projekt, realizowany przez FM Logistic wspólnie z klientem.

To już kolejny projekt Lean Management, zorganizowany wspólnie i na rzecz naszego klienta – mówi Jarosław Urbański, Kierownik ds. procesów w polskim oddziale FM Logistic – 6 lat temu Zarząd firmy zdecydował o wdrażaniu kultury Ciągłego Doskonalenia w całej firmie. Metodologia ta skupia się wokół potrzeb klienta, więc realizacja tego typu projektów wspólnie z klientami jest naturalnym etapem w jej wdrażaniu. Dla FM Logistic taka forma współpracy z klientami jest normalną praktyką, jednak na rynku usług logistycznych klienci rzadko spotykają się z tak otwartym podejściem. Jesteśmy więc w swoim podejściu pozytywnym wyjątkiem na rynku – dodaje.

W ramach projektu, realizowanego wspólnie z Carrefour, w drugiej połowie 2017 roku odbyły się spotkania i warsztaty podczas których 33 osoby: pracownicy obu firm na co dzień realizujący procesy dostaw towarów w magazynach, sklepach oraz w działach planowania i obsługi klienta, poddali analizie procesy pod kątem występujących strat w procesach. W ten sposób wyodrębniono 325 przypadków marnotrastw zachodzących w całym łańcuchu dostaw, zarówno po stronie operatora logistycznego jak i podczas transportu, dostaw do sklepów, aż po rozłożenie towarów na sklepowych półkach.

Kolejnym etapem była ocena procesów pod kątem powtarzalności problemów, a także selekcji przypadków marnotrastw biorąc pod uwagę ich stopień trudności oraz potencjalne korzyści jakie można osiągnąć po ich zlikwidowaniu. Na tej podstawie możliwe było przygotowanie rekomendacji dla pierwszych projektów zmian w najważniejszych procesach. Zarządy obu firm FM już zatwierdziły ich listę co pozwoli na rozpoczęcie prac drożeniowych. Ich efekty będą znane pod koniec roku.

Dzięki analizie z zastosowaniem narzędzia Lean Management możemy zoptymalizować nasz łańcuch dostaw i wszystkie procesy zachodzące na poszczególnych jego etapach. To bardzo cenne warsztaty dla wszystkich pracujących w logistyce, które pomagają w ograniczeniu marntorastwa, co jest jednym z priorytetów sieci Carrefour – powiedział Sebastian Kawecki, Dyrektor Supply Chain w Carrefour Polska.

Zajęcia Lean Management z Carrefour były już kolejnymi warsztatami, przygotowanymi i zrealizowanymi dla klientów FM Logistic. Jednym z ich podstawowych celów jest zbudowanie wspólnych zespołów pracowników, którzy wspólnie czuwają nad wdrożeniem procesów usprawniających zarówno po stronie dostawcy usług logistycznych jak i po stronie klientów. W przypadku projektu realizowanego dla Carrefour określone cele warsztatu zostały osiągnięte: zaprezentowano pracownikom klienta metodologię Lean Management, opracowano projekty usprawniające usługi od strony kosztowej i jakościowej, zbudowano zespół pracowników z obu firm, którzy wspólnie pracują nad wdrożeniem wypracowanych propozycji usprawnień.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C