viaTOLL zarabia coraz więcej

C

25-08-2011

  Od 3 lipca do 22 sierpnia system viaTOLL zarobił dla Skarbu Państwa ponad 78,7 mln zł. Kwota ta obejmuje korekty i uwzględnia wstępne dane z kont okresowych post-paid, czyli płatności "z dołu". Z miesiąca na miesiąc wpływy z e-myta rosną.   order zithromax with no prescription buy tamiflu online lipitor generic zovirax online where to order phenergan generic enbrel price buy cheap tetracycline consolidate payday loans Na łączną kwotę składają się przychody z elektronicznego i manualnego systemu poboru opłat, a także kary administracyjne nałożone na przewoźników i kierowców wraz z odsetkami. Nałożone kary wynoszą już ponad 1 mln zł. W kwocie przychodów zawierają się również zobowiązania użytkowników, którzy posiadają umowy z odroczoną płatnością, w kwocie 8 mln zł, którzy na uregulowanie należności mają do 21  dni od wystawienia noty obciążeniowej.. Podane kwoty nie obejmują tej części przychodu, która nie została zebrana z powodu niepełnej szczelności systemu. Wg szacunków roboczych GDDKiA, obecnie najwięcej przychodów systemu viaTOLL generowanych jest na ok. 86 % międzywęzłowych odcinków płatnych, które są najdłuższe i występuje na nich największe natężenie ruchu. Ewentualne straty przychodu kształtują się w przedziale pomiędzy 5 a 10%. Ta szacunkowa wartość musi jeszcze zostać zweryfikowana i potwierdzona w odniesieniu do faktycznych przychodów w kolejnych okresach rozliczeniowych. Zgodnie z umową i dodatkową deklaracją Wykonawcy różnica zostanie pokryta przez firmę Kapsch Telematic Services.  Przed wdrożeniem systemu viaTOLL, operator systemu - firma Kapsch Telematic Services oceniła, że będzie w nim zarejestrowanych około 450 - 470 tys. pojazdów. Te szacunki okazały się trafne: do 24 sierpnia kierowcy pobrali prawie 481 500 urządzeń pokładowych viaBOX. Najwięcej (około 3/4) urządzeń pobrali oczywiście przewoźnicy polscy, oraz firmy naszych bezpośrednich sąsiadów - niemieckie i litewskie (po około 16 tys. urządzeń), rosyjskie (ok. 13 tys.) oraz ukraińskie (12 tys.). Zdarzają się jednak również rejestracje z bardziej egzotycznych krajów, takich jak Maroko. Ponad 1/4 zarejestrowanych w systemie viaTOLL pojazdów spełnia normę emisji spalin Euro3, niewiele mniej jest pojazdów Euro2. Jednak sporą grupę stanowią też pojazdy Euro 4 - blisko 15%, a Euro 5 - blisko 20%. Aktualnie blisko 3/4 użytkowników korzysta z opcji przedpłaconej, ale liczba firm, które przechodzą na rozwiązanie post-paid rośnie z każdym dniem.

 

Od 3 lipca do 22 sierpnia system viaTOLL zarobił dla Skarbu Państwa ponad 78,7 mln zł. Kwota ta obejmuje korekty i uwzględnia wstępne dane z kont okresowych post-paid, czyli płatności “z dołu”. Z miesiąca na miesiąc wpływy z e-myta rosną.

 

PROMOCJA

PROMOCJA

Na łączną kwotę składają się przychody z elektronicznego i manualnego systemu poboru opłat, a także kary administracyjne nałożone na przewoźników i kierowców wraz z odsetkami. Nałożone kary wynoszą już ponad 1 mln zł. W kwocie przychodów zawierają się również zobowiązania użytkowników, którzy posiadają umowy z odroczoną płatnością, w kwocie 8 mln zł, którzy na uregulowanie należności mają do 21  dni od wystawienia noty obciążeniowej..


Podane kwoty nie obejmują tej części przychodu, która nie została zebrana z powodu niepełnej szczelności systemu. Wg szacunków roboczych GDDKiA, obecnie najwięcej przychodów systemu viaTOLL generowanych jest na ok. 86 % międzywęzłowych odcinków płatnych, które są najdłuższe i występuje na nich największe natężenie ruchu. Ewentualne straty przychodu kształtują się w przedziale pomiędzy 5 a 10%. Ta szacunkowa wartość musi jeszcze zostać zweryfikowana i potwierdzona w odniesieniu do faktycznych przychodów w kolejnych okresach rozliczeniowych. Zgodnie z umową i dodatkową deklaracją Wykonawcy różnica zostanie pokryta przez firmę Kapsch Telematic Services. 


Przed wdrożeniem systemu viaTOLL, operator systemu – firma Kapsch Telematic Services oceniła, że będzie w nim zarejestrowanych około 450 – 470 tys. pojazdów. Te szacunki okazały się trafne: do 24 sierpnia kierowcy pobrali prawie 481 500 urządzeń pokładowych viaBOX. Najwięcej (około 3/4) urządzeń pobrali oczywiście przewoźnicy polscy, oraz firmy naszych bezpośrednich sąsiadów – niemieckie i litewskie (po około 16 tys. urządzeń), rosyjskie (ok. 13 tys.) oraz ukraińskie (12 tys.). Zdarzają się jednak również rejestracje z bardziej egzotycznych krajów, takich jak Maroko. Ponad 1/4 zarejestrowanych w systemie viaTOLL pojazdów spełnia normę emisji spalin Euro3, niewiele mniej jest pojazdów Euro2. Jednak sporą grupę stanowią też pojazdy Euro 4 – blisko 15%, a Euro 5 – blisko 20%. Aktualnie blisko 3/4 użytkowników korzysta z opcji przedpłaconej, ale liczba firm, które przechodzą na rozwiązanie post-paid rośnie z każdym dniem.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C