W jaki sposób prawidłowo spakować rower do wysyłki?

C

28-01-2019

Niewielkie towary dużo łatwiej zapakować niż większe, ciężkie przedmioty. Trzeba również dostosować się do zasad, które panują w danej firmie, aby przesyłka została przyjęta. Na pewno niejedna osoba zastanawiała się nad tym, jak spakować rower w taki sposób, aby był on odpowiednio zabezpieczony i dowieziony na czas. Warto przed rozpoczęciem pakowania jednośladu zapoznać się z instrukcją.

Niewielkie towary dużo łatwiej zapakować niż większe, ciężkie przedmioty. Trzeba również dostosować się do zasad, które panują w danej firmie, aby przesyłka została przyjęta. Na pewno niejedna osoba zastanawiała się nad tym, jak spakować rower w taki sposób, aby był on odpowiednio zabezpieczony i dowieziony na czas. Warto przed rozpoczęciem pakowania jednośladu zapoznać się z instrukcją.

Jak przygotować rower do pakowania?
Początkowo należy dokonać pomiarów roweru – długości, szerokości i wysokości (w najdłuższym, najwyższym i najszerszym miejscu). Do każdego wymiaru trzeba dodać minimum 10-15 centymetrów na warstwę opakowania. Istnieją dwa sposoby pakowania roweru. Jeżeli po uwzględnieniu opakowania długość jest większa niż 200 cm bądź jeśli suma wymiarów wynosi powyżej 300 centymetrów, należy skorzystać z pierwszego sposobu.

Przygotowanie roweru do pakowania zgodnie z pierwszym sposobem polega na:

1.zdjęciu przedniego koła,
2.skręceniu kierownicy wraz z przednim widelcem, aby tworzyły jedną oś z ramą,
3.dokręceniu kierownicy,
4.odkręceniu każdego z pedałów i przykręceniu od wewnętrznej strony,
5.maksymalnym obniżeniu siodełka.

Pakowanie roweru – I i II sposób
Do zapakowania roweru sposobem I potrzebny jest karton, folia typu stretch i taśma klejąca. Za pomocą kartonu należy zabezpieczyć wszystkie wystające, delikatne oraz ostre elementy, na przykład widelec, rączki kierownicy, tylne koło czy siodełko. Trzeba pamiętać o oddzielnym zabezpieczeniu przedniego koła. Całość musi być owinięta folią stretch.

Jeżeli najdłuższy bok z uwzględnieniem 10-15 cm na opakowanie nie przekroczy 200 cm i suma wymiarów nie jest większa niż 300 centymetrów, można skorzystać z II sposobu pakowania. Nie trzeba wówczas odkręcać przedniego koła, a wszystkie inne czynności przebiegają w taki sam sposób, jak w sposobie I. Każdy element musi być również tak samo zabezpieczony. Przednie koło należy obłożyć kartonem identycznie jak tylne. Poradnik można znaleźć na stronie internetowej epaka.pl.

Czynności końcowe
Pod koniec pracy należy ponownie dokładnie zmierzyć zapakowany rower. Ważne jest to, aby mieścił się w podanych parametrach. Najdłuższy bok nie może przekroczyć 200 cm oraz suma wymiarów nie może być większa niż 300 cm. Niedozwolone jest też, aby jakikolwiek element roweru wystawał z opakowania.

Najlepiej pozostawić zapas kilku bądź kilkunastu centymetrów na błędy w pomiarze, które mogą wystąpić przez nieuwagę. Po wykonywaniu każdej czynności zgodnie z wymaganymi procedurami można mieć pewność, że rower został prawidłowo zapakowany i jest gotowy do wysyłki.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C