W planach City Logistics Łodź II

C

07-10-2019

Panattoni Europe, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, rozbudowuje sieć magazynów w ramach logistyki miejskiej. City Logistics Łódź II o powierzchni 38 000 m kw. powstanie we wschodniej części Łodzi. Powierzchnia dostosowana do najemców poszukujących niewielkich modułów będzie dostępna już od lutego 2020 roku. Tym samym polskie realizacje Panattoni w ramach parków miejskich zwiększą się do blisko 160 000 m kw. Deweloper ruszył też z tą ideą na podbój zagranicy – na pierwszy ogień Berlin.

Panattoni Europe, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, rozbudowuje sieć magazynów w ramach logistyki miejskiej. City Logistics Łódź II o powierzchni 38 000 m kw. powstanie we wschodniej części Łodzi. Powierzchnia dostosowana do najemców poszukujących niewielkich modułów będzie dostępna już od lutego 2020 roku. Tym samym polskie realizacje Panattoni w ramach parków miejskich zwiększą się do blisko 160 000 m kw. Deweloper ruszył też z tą ideą na podbój zagranicy – na pierwszy ogień Berlin.

Magazyny wchodzą do miast. Najnowszy projekt Panattoni Europe, City Logistics Łódź II, będzie miał 38 000 m kw. powierzchni dostosowanej do szybkiego przeładunku (cross-dock), magazynowania i lekkiej produkcji oraz pod przestronne przestrzenie biurowe. Minimalny moduł to 1 800 m kw. a nowoczesna powierzchnia klasy A spełniać będzie wymogi certyfikatu BREEM. Budowa ruszy w tym kwartale br., a pierwsi najemcy będą mogli wprowadzić się już w lutym 2020 roku.

City Logistics Łódź II to przede wszystkim doskonała lokalizacja w granicach samego miasta. Park powstanie przy ulicy Olechowskiej we wschodniej części Łodzi, zaledwie 5 km? od jej centrum. Umożliwi to przyszłym pracownikom parku korzystanie ze środków publicznego transportu (tramwaj, autobusy), a najemcom zagwarantuje łatwy dostęp do wykwalifikowanej kadry. Jednocześnie obiekt znajdzie się w odległości 4 km? od węzła autostrady A1 Łódź Wschód i ok. 30 km od węzła Łódź Północ, gdzie A1 (łącząca północ Polski z południem) krzyżuje się z autostradą z A2 (wschód-zachód).

Atrakcyjna lokalizacja parków miejskich, ich dobre skomunikowanie tak z centrum miasta jak i trasami wylotowymi oraz oferowane minimalne moduły szczególnie przyciągają mniejszych najemców. Powierzchnie te, ze względu na komponent biurowy i ceny najmu tańsze niż w sercu aglomeracji, zaczynają też często pełnić funkcje siedzib reprezentacyjnych firm.

Konsument na wyciągnięcie ręki. Koncept typu Panattoni City Logistics Park jest odpowiedzią na potrzeby logistyki ostatniej mili i logistyki wewnątrzmiejskiej. “Rosnącemu zainteresowaniu tego typu powierzchnią sprzyja dynamiczny rozwój sektora e-commerce. Sprzedaż internetowa szybko rośnie, a z nią zapotrzebowanie chociażby na operatorów logistycznych, platformy przeładunkowe czy punkty sprzedaży blisko klientów. Pozwala to nie tylko dostarczać im towar szybciej i taniej, ale także sprawniej zarządzać zwrotami. Stąd posiadanie czy wynajmowanie magazynów w granicach miast przez firmy z branży e-commerce staje się powoli koniecznością” – wyjaśnia Marek Dobrzycki, Managing Director Panattoni Europe.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C