6 października we Frankfurcie nad Menem odbyła się ósma edycja WConnecta, najważniejszego w Europie eventu networking. 150 firm z 19 europejskich krajów i 300 akredytowanych uczestników wykorzystali możliwość nawiązania nowych kontaktów na pierwszej międzynarodowej edycji eventu. Hiszpania, Polska i Włochy były najliczniej prezentowanymi krajami, z 20% udziałem każdego z tych krajów.
Kolejne kraje to Niemcy (13%), Portugalia (8%) i Francja (8%). Jeśli weźmiemy pod uwagę profil firm, w zasadzie po równo były podzielone między spedycjami i firmami transportowymi, i wśród nich 66% firm pracujących na plandekach i 34% operujących w transporcie chłodniczym. Osią, wokół której obracała się ta edycja WConnecta była ponownie ta z rundami speed networking, podczas której odbyto 2.550 szybkich rozmów. Przy rejestracji uczestnicy dostarczali swoiste ADN swojej firmy, czego szukają i co oferują, aby mieć zawsze naprzeciw rozmówcę o dużym potencjale do współpracy. Na Cargo Area, strefie, na której operatorzy logistyczni z całej Europy posiadali swoje stoiska do przeprowadzania indywidualnych rozmów z przewoźnikami zainteresowanymi z nimi współpracą, odbyło się 625 spotkań.
To był nasz pierwszy WConnecta i gotowość wszystkich uczestników, ich wola znalezienia i zaoferowania nowych możliwości współpracy była więcej niż zadowalająca. To spotkanie pokazuje, że można robić nowe rzeczy i realizować innowacyjne pomysły poprzez bezpośredni osobisty kontakt, rzecz, która w inny sposób byłaby trudna do wprowadzenia. WConnecta oferuje swoim uczestnikom wiele możliwości: połączenie koncepcji szybkich rozmów z tymi bardziej indywidualnymi na Cargo Area było dla nas wielkim sukcesem – deklaruje Ina Lünstroth, Development Manager Spain & Portugal z Hellmann Worldwide Logistics.
Thomas Henry, Purchasing Manager w JF Hillebrand Germany GmbH, skomentował po swoim pierwszym udziale w WConnecta: Jesteśmy klientami Wtransnet od 3 miesięcy i byliśmy bardzo ciekawi co wydarzy się i jak będzie przebiegało to spotkanie. Nawiązanie kontaktów z nowymi partnerami biznesowymi było jednym z głównych powodów naszego uczestnictwa we Frankfurcie. Przyjechaliśmy w trójkę z naszej firmy, aby wykorzystać maksymalnie wszystkie możliwości networking i ten dzień przekroczył nasze oczekiwania. Jestem ogromnie ciekawy rozwoju zdobytych kontaktów. Decyzja organizatora o przeniesieniu WConnecta do Niemiec miała na celu przyciągnięcie operatorów logistycznych z Europy Środkowej, jak i przewoźników z różnych krajów europejskich. W ten sposób firmy zrzeszone na Wtransnet zobaczyły bezpośrednio, że dzięki naszej platformie można nawiązać współpracę biznesową w całej Europie, a nie tylko na Półwyspie Iberyjskim.
Organizujemy WConnecta co roku od ośmiu lat i ta edycja była dla nas dużym wyzwaniem. Wyjść z Hiszpanii oznaczało zaczynanie prawie od zera. Ale Wtransnet jest co raz bardziej obecny w Europie i było koniecznym stworzenie możliwości do poznania się firmom o bardziej międzynarodowym profilu. Wiele uczestników zadebiutowało na tegorocznym spotkaniu, co potwierdza, że model WConnecta wciąż zyskuje na znaczeniu – deklaruje José María Sallés, Dyrektor Zarządzający Fundacją Wtransnet. Po networking, i już podczas popołudniowej sesji Cargo Area, odbyły się workshops, gdzie eksperci w transporcie i logistyce prezentowali tematy jak między innymi intermodalność i certyfikaty. Nasz format jest jasno skierowany na tworzenie kontaktów. Dzień pracy, który chcieliśmy uzupełnić o informacje i wymianę opinii na interesujących tematów z sektora – dodaje Sallés.