Wielton i CLIP Group na rzecz transportu intermodalnego

C

25-02-2021

Wielton dostarczył CLIP Group partnerowi 100 szt. nowoczesnych pojazdów typu huckepack. Są to naczepy przeznaczone do transportu intermodalnego na wagonach kolejowych.

Wielton dostarczył CLIP Group partnerowi 100 szt. nowoczesnych pojazdów typu huckepack. Są to naczepy przeznaczone do transportu intermodalnego na wagonach kolejowych.

 

Współpraca firmy Wielton z CLIP Group, czyli jednym z największych i najnowocześniejszych centrów logistycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, to doskonały przykład działań na rzecz rozwoju transportu intermodalnego i poszukiwań rozwiązań niskoemisyjnych. W ostatnich latach można zaobserwować intensywny rozwój transportu intermodalnego.

 

Jedyny w Polsce

W Polsce pomimo korzystnej lokalizacji geograficznej i gęstej sieci połączeń kolejowych, w porównaniu z niektórymi państwami Unii Europejskiej, nie wykorzystuje się pełnego potencjału przewozów intermodalnych. Jednak na przestrzeni kilku, ostatnich lat transport kombinowany zyskuje na znaczeniu także w naszym kraju, dzięki funduszom unijnym przeznaczonym na realizację inwestycji z zakresu infrastruktury drogowej i kolejowej, rosnącemu zainteresowaniu tym rodzajem transportu ze strony władz państwa, a także modernizacji i rozbudowie infrastruktury towarzyszącej.

CLIP Group nieustannie inwestuje w modernizację swojego terminalu intermodalnego. W ostatnim czasie dokonał instalacji innowacyjnego systemu Lohr Railway, będącego nowoczesną technologią pozwalającą na poziomy załadunek standardowych naczep drogowych na wagony kolejowe. To pierwsze i jedyne tego typu rozwiązanie w Polsce, które nie wymaga użycia dźwigu. W 2020 r. CLIP Group nawiązał również współpracę z firmą Wielton w celu pozyskania nowoczesnych naczep intermodalnych.

 

Wytrzymałe i lekkie

Współpraca pomiędzy CLIP Group i Wieltonem dotyczyła dostarczenia 100 szt. nowoczesnych pojazdów typu huckepack: 50 naczep kurtynowych Mega Curtain Master i 50 furgonowych Dry Master. Pojazdy te są przeznaczone do transportu intermodalnego.

Szczególny nacisk położono w nich na wytrzymałość, szczelność i funkcjonalność użytkowania. Nowoczesna konstrukcja ramy i zabudowy zapewniają wysoką wytrzymałość pojazdu potwierdzoną licznymi testami przeprowadzonymi na stacji do całopojazdowego badania naczep w Dziale Badawczo-Rozwojowym Wieltonu. Jednocześnie zachowano niską masę własną naczep, co istotnie wpłynęło na obniżenie kosztów eksploatacji. Pojazdy te zostały dostosowane do transportu kombinowanego, dzięki wzmocnionej ramie i zawieszeniu pneumatycznemu, a także zastosowaniu takich rozwiązań, jak składany zderzak. Produkty mają odpowiednie wzmocnienia w podwoziu, umożliwiające przeładunek pionowy, zawieszenie rozłączne, 4 punkty chwytania „grab handles” rozmieszczenie zgodnie z normą UIC 596-5 i wzmocnioną tablicę przyłączeniową, która jest chroniona dodatkowymi odbojami gumowymi. Po wyposażeniu w uchwyty promowe tego typu naczepy mogą być również wykorzystywane do transportu promem. Dodatkowo, furgony Dry Master mają podwójną podłogę DoubleDeck, która umożliwia maksymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej. Z kolei naczepy Mega Curtain Master mają dodatkowe opcje, które zwiększają uniwersalność zestawów pod kątem transportu różnorodnych towarów m.in. opon i napojów.

 

Specjalnie dopasowane

– Możliwość zredukowania ogólnych kosztów procesu transportowego i zmniejszenia negatywnego oddziaływanie na środowisko naturalne sprawiają, że transport intermodalny cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Mamy w Wieltonie wieloletnie doświadczenie w produkowaniu naczep wykorzystywanych w tym rodzaju transportu. Z tego powodu cieszymy się, że nawiązaliśmy współpracę z CLIP Group i możemy wspierać kolejnego klienta, dostarczając unikatowe, spersonalizowane pojazdy. Jesteśmy partnerem, który rozumie biznes transportowy, potrafi słuchać i dostarcza najlepsze rozwiązania, dopasowane do wymagań klientów – mówi Przemysław Skrivanek, dyrektor Regionu Zachodniego Wielton S.A.

– Naszym głównym zadaniem jest właściwe dopasowanie produktów do potrzeb klientów, którzy oczekują przede wszystkim produktów nowoczesnych i trwałych, a jednocześnie wygodnych w obsłudze i bezpiecznych. Pojazdy typu huckepack marki Wielton, dostarczone do CLIP Group, to doskonałe rozwiązania dedykowane do transportu kombinowanego. Łączy je innowacyjna i sprawdzona konstrukcja, wysoka jakość wykonania i rozwiązania ergonomiczne, które usprawniają proces ich załadunku oraz wyładunku, skracając czas. Tym samym korzystanie z nich jest efektywne, co przekłada się na konkretne oszczędności – dodaje Krzysztof Beder, doradca biznesowy Wielton S.A.

Kontrakt pomiędzy firmami CLIP Group i Wielton został realizowany w ramach projektu „Zakup naczep intermodalnych do obsługi połączeń” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

 

 

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C