Wielton dostarczył CLIP Group partnerowi 100 szt. nowoczesnych pojazdów typu huckepack. Są to naczepy przeznaczone do transportu intermodalnego na wagonach kolejowych.
Współpraca firmy Wielton z CLIP Group, czyli jednym z największych i najnowocześniejszych centrów logistycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, to doskonały przykład działań na rzecz rozwoju transportu intermodalnego i poszukiwań rozwiązań niskoemisyjnych. W ostatnich latach można zaobserwować intensywny rozwój transportu intermodalnego.
Jedyny w Polsce
W Polsce pomimo korzystnej lokalizacji geograficznej i gęstej sieci połączeń kolejowych, w porównaniu z niektórymi państwami Unii Europejskiej, nie wykorzystuje się pełnego potencjału przewozów intermodalnych. Jednak na przestrzeni kilku, ostatnich lat transport kombinowany zyskuje na znaczeniu także w naszym kraju, dzięki funduszom unijnym przeznaczonym na realizację inwestycji z zakresu infrastruktury drogowej i kolejowej, rosnącemu zainteresowaniu tym rodzajem transportu ze strony władz państwa, a także modernizacji i rozbudowie infrastruktury towarzyszącej.
CLIP Group nieustannie inwestuje w modernizację swojego terminalu intermodalnego. W ostatnim czasie dokonał instalacji innowacyjnego systemu Lohr Railway, będącego nowoczesną technologią pozwalającą na poziomy załadunek standardowych naczep drogowych na wagony kolejowe. To pierwsze i jedyne tego typu rozwiązanie w Polsce, które nie wymaga użycia dźwigu. W 2020 r. CLIP Group nawiązał również współpracę z firmą Wielton w celu pozyskania nowoczesnych naczep intermodalnych.
Współpraca pomiędzy CLIP Group i Wieltonem dotyczyła dostarczenia 100 szt. nowoczesnych pojazdów typu huckepack: 50 naczep kurtynowych Mega Curtain Master i 50 furgonowych Dry Master. Pojazdy te są przeznaczone do transportu intermodalnego.
Szczególny nacisk położono w nich na wytrzymałość, szczelność i funkcjonalność użytkowania. Nowoczesna konstrukcja ramy i zabudowy zapewniają wysoką wytrzymałość pojazdu potwierdzoną licznymi testami przeprowadzonymi na stacji do całopojazdowego badania naczep w Dziale Badawczo-Rozwojowym Wieltonu. Jednocześnie zachowano niską masę własną naczep, co istotnie wpłynęło na obniżenie kosztów eksploatacji. Pojazdy te zostały dostosowane do transportu kombinowanego, dzięki wzmocnionej ramie i zawieszeniu pneumatycznemu, a także zastosowaniu takich rozwiązań, jak składany zderzak. Produkty mają odpowiednie wzmocnienia w podwoziu, umożliwiające przeładunek pionowy, zawieszenie rozłączne, 4 punkty chwytania „grab handles” rozmieszczenie zgodnie z normą UIC 596-5 i wzmocnioną tablicę przyłączeniową, która jest chroniona dodatkowymi odbojami gumowymi. Po wyposażeniu w uchwyty promowe tego typu naczepy mogą być również wykorzystywane do transportu promem. Dodatkowo, furgony Dry Master mają podwójną podłogę DoubleDeck, która umożliwia maksymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej. Z kolei naczepy Mega Curtain Master mają dodatkowe opcje, które zwiększają uniwersalność zestawów pod kątem transportu różnorodnych towarów m.in. opon i napojów.
– Możliwość zredukowania ogólnych kosztów procesu transportowego i zmniejszenia negatywnego oddziaływanie na środowisko naturalne sprawiają, że transport intermodalny cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Mamy w Wieltonie wieloletnie doświadczenie w produkowaniu naczep wykorzystywanych w tym rodzaju transportu. Z tego powodu cieszymy się, że nawiązaliśmy współpracę z CLIP Group i możemy wspierać kolejnego klienta, dostarczając unikatowe, spersonalizowane pojazdy. Jesteśmy partnerem, który rozumie biznes transportowy, potrafi słuchać i dostarcza najlepsze rozwiązania, dopasowane do wymagań klientów – mówi Przemysław Skrivanek, dyrektor Regionu Zachodniego Wielton S.A.
– Naszym głównym zadaniem jest właściwe dopasowanie produktów do potrzeb klientów, którzy oczekują przede wszystkim produktów nowoczesnych i trwałych, a jednocześnie wygodnych w obsłudze i bezpiecznych. Pojazdy typu huckepack marki Wielton, dostarczone do CLIP Group, to doskonałe rozwiązania dedykowane do transportu kombinowanego. Łączy je innowacyjna i sprawdzona konstrukcja, wysoka jakość wykonania i rozwiązania ergonomiczne, które usprawniają proces ich załadunku oraz wyładunku, skracając czas. Tym samym korzystanie z nich jest efektywne, co przekłada się na konkretne oszczędności – dodaje Krzysztof Beder, doradca biznesowy Wielton S.A.
Kontrakt pomiędzy firmami CLIP Group i Wielton został realizowany w ramach projektu „Zakup naczep intermodalnych do obsługi połączeń” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.