Wózek widłowy wysokiego składowania SENSiA EX

C

10-05-2017

Wychodząc z założenia, że praca z szerokim i nietypowym ładunkiem nie powinna wpływać ujemnie na możliwości manewrowania wózkiem widłowym wysokiego składowania, firma Mitsubishi Forklift Trucks rozszerza rodzinę wózków SENSiA o model SENSiA EX.   Mniej uszkodzeń   Dwie nowe wersje oferują sześć trybów jazdy wielokierunkowej, które można błyskawicznie przełączać za pomocą klawiatury. Dzięki temu wózek SENSiA EX może poruszać się po najciaśniejszych alejkach, przenosząc ładunek o maksymalnej masie 2500 kg na wysokość 10 metrów.   Jest to możliwe dzięki zastosowaniu w modelu SENSiA EX układu kierowniczego skręcającego wszystkie koła z kołami ładunkowymi obracającymi się w zakresie 360°. Dzięki temu, że koła obracają się w obrębie obrysu podwozia, ładunek jest zabezpieczony przed uszkodzeniem, podobnie jak same koła.   Maksymalna wydajność   Dwa tryby robocze modelu SENSiA EX pozwalają dostosować charakterystykę wózka do potrzeb operatora i do wykonywanego zadania. Tryb profesjonalny pozwala bardziej doświadczonemu operatorowi osiągnąć maksymalną wydajność, natomiast tryb EcoLogic umożliwia naturalne i ekonomiczne prowadzenie wózka nowym i tymczasowym operatorom.   Model SENSiA EX jest także standardowo wyposażony w unikatowy układ napędowy Mitsubishi Sensitive Drive System. Układ ten automatycznie dostosowuje osiągi wózka do indywidualnych potrzeb operatora oraz do ładunku, zapewniając jednocześnie stabilność, jak i zwinność urządzenia.   Dla zapewnienia maksymalnej wydajności na każdej wysokości mocne podwozie wózka SENSiA EX zostało wyposażone funkcję pasywnej redukcji kołysania. Funkcja ta amortyzuje ruch podniesionego ładunku, do którego może dochodzić, gdy ładunek znajduje się na większej wysokości.   Wysokowydajne i mocne silniki napędowe prądu przemiennego oraz układy hydrauliczne wózka SENSiA EX zapewniają odpowiednią długość czasu pracy między ładowaniami lub wymianami akumulatora.   Nagradzana ergonomia   Praca na długich zmianach może odbijać się negatywnie na operatorach i dlatego dołożono starań, by zredukować ich zmęczenie. Przestronna kabina modelu SENSiA EX bazuje na konstrukcji SENSiA. Do kabiny można wybrać jeden z szeregu komfortowych foteli i montowany jest w niej standardowo w pełni regulowany podłokietnik z podparciem dłoni.   Częstą dolegliwością u operatorów wózków widłowych wysokiego podnoszenia są urazy spowodowane chronicznym przeciążeniem mięśni i ścięgien okolicy łokcia. Unikatowy podłokietnik podpiera zarówno łokieć, jak i dłoń, co sprawia, że wymagane ruchy są minimalne i zmniejsza ryzyko urazu.   Specjalnie zaprojektowane elementy sterowania hydraulicznego obsługiwane palcami ograniczają niepotrzebne ruchy do minimum. Funkcje wysuwu, podnoszenia, przechyłu i rozsuwu są w zasięgu palców operatora, co pozwala na maksymalną kontrolę i umożliwia skoncentrowanie się na wykonywanym zadaniu.   Zastosowana w modelu SENSiA EX górna osłona Clearview zapewnia maksymalną widoczność do góry, jednocześnie chroniąc operatora przed spadającymi przedmiotami.

SENSiA EX 1aWychodząc z założenia, że praca z szerokim i nietypowym ładunkiem nie powinna wpływać ujemnie na możliwości manewrowania wózkiem widłowym wysokiego składowania, firma Mitsubishi Forklift Trucks rozszerza rodzinę wózków SENSiA o model SENSiA EX.

 

Mniej uszkodzeń

 

Dwie nowe wersje oferują sześć trybów jazdy wielokierunkowej, które można błyskawicznie przełączać za pomocą klawiatury. Dzięki temu wózek SENSiA EX może poruszać się po najciaśniejszych alejkach, przenosząc ładunek o maksymalnej masie 2500 kg na wysokość 10 metrów.

 

Jest to możliwe dzięki zastosowaniu w modelu SENSiA EX układu kierowniczego skręcającego wszystkie koła z kołami ładunkowymi obracającymi się w zakresie 360°. Dzięki temu, że koła obracają się w obrębie obrysu podwozia, ładunek jest zabezpieczony przed uszkodzeniem, podobnie jak same koła.

 

Maksymalna wydajność

 

Dwa tryby robocze modelu SENSiA EX pozwalają dostosować charakterystykę wózka do potrzeb operatora i do wykonywanego zadania. Tryb profesjonalny pozwala bardziej doświadczonemu operatorowi osiągnąć maksymalną wydajność, natomiast tryb EcoLogic umożliwia naturalne i ekonomiczne prowadzenie wózka nowym i tymczasowym operatorom.

 

Model SENSiA EX jest także standardowo wyposażony w unikatowy układ napędowy Mitsubishi Sensitive Drive System. Układ ten automatycznie dostosowuje osiągi wózka do indywidualnych potrzeb operatora oraz do ładunku, zapewniając jednocześnie stabilność, jak i zwinność urządzenia.

 

Dla zapewnienia maksymalnej wydajności na każdej wysokości mocne podwozie wózka SENSiA EX zostało wyposażone funkcję pasywnej redukcji kołysania. Funkcja ta amortyzuje ruch podniesionego ładunku, do którego może dochodzić, gdy ładunek znajduje się na większej wysokości.

 

Wysokowydajne i mocne silniki napędowe prądu przemiennego oraz układy hydrauliczne wózka SENSiA EX zapewniają odpowiednią długość czasu pracy między ładowaniami lub wymianami akumulatora.

 

Nagradzana ergonomia

 

Praca na długich zmianach może odbijać się negatywnie na operatorach i dlatego dołożono starań, by zredukować ich zmęczenie. Przestronna kabina modelu SENSiA EX bazuje na konstrukcji SENSiA. Do kabiny można wybrać jeden z szeregu komfortowych foteli i montowany jest w niej standardowo w pełni regulowany podłokietnik z podparciem dłoni.

 

Częstą dolegliwością u operatorów wózków widłowych wysokiego podnoszenia są urazy spowodowane chronicznym przeciążeniem mięśni i ścięgien okolicy łokcia. Unikatowy podłokietnik podpiera zarówno łokieć, jak i dłoń, co sprawia, że wymagane ruchy są minimalne i zmniejsza ryzyko urazu.

 

Specjalnie zaprojektowane elementy sterowania hydraulicznego obsługiwane palcami ograniczają niepotrzebne ruchy do minimum. Funkcje wysuwu, podnoszenia, przechyłu i rozsuwu są w zasięgu palców operatora, co pozwala na maksymalną kontrolę i umożliwia skoncentrowanie się na wykonywanym zadaniu.

 

Zastosowana w modelu SENSiA EX górna osłona Clearview zapewnia maksymalną widoczność do góry, jednocześnie chroniąc operatora przed spadającymi przedmiotami.

SENSiA EX 3SENSiA EX 2

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C