Wraca ruch na drogach

C

28-05-2020


W związku z epidemią w Europie odnotowano większy spadek mobilności niż w Ameryce Północnej (64% vs. 80% normalnego poziomu), ale szybszy powrót do stanów sprzed pandemii – co odzwierciedla poziom aktywności gospodarczej w obu regionach.

 

 

 

Webfleet Solutions i Geotab, globalni dostawcy usług telematycznych stworzyli wspólny Panel przedstawiający aktywność flot komercyjnych.  Analizuje on dane z ponad trzech milionów pojazdów na całym świecie i pokazuje wpływ COVID-19 na ruch flot komercyjnych, a tym samym wspiera działania związane z wychodzeniem z kryzysu. Dzięki połączeniu sił obu firm, możliwa stała się kompleksowa ocena sektora, która pozwoli przedsiębiorstwom oraz rządom, mierzącym się ze skutkami COVID-19, podejmować lepsze decyzje biznesowe.

Analizując aktywność pojazdów flotowych w krajach Europy i Ameryki Północnej, w tym w USA, Niemczech, Wielkiej Brytanii i w Polsce, otrzymujemy pełny przegląd mobilności pojazdów komercyjnych na dwóch kontynentach. Zestawienie dostarcza informacji, jak sytuacja wpłynęła na poszczególne branże, takie jak budownictwo, usługi biznesowe czy transport. Aktywność ruchu komercyjnego jest mierzona co tydzień i porównywana do poziomu sprzed COVID-19, co wprost odzwierciedla kondycję danej branży.

 

Kto szybciej zdrowieje?

Zagregowane dane prezentowane w Panelu wskazują, że w czasie pandemii spadek mobilności pojazdów komercyjnych w Europie wyniósł 36%, podczas gdy w Ameryce Północnej najniższy spadek wyniósł 20%. W ostatnim tygodniu (18-20 maja), aktywność pojazdów komercyjnych w Europie wyniosła 86% normalnego poziomu, zaś w Ameryce Północnej 90% (19-22 maja).

Ponadto:

– W Polsce nastąpił szybki wzrost mobilności pojazdów użytkowych w branży budowlanej, w porównaniu do sektora usług biznesowych i transportu ładunków.

– Poziom mobilności spadł w Polsce do poziomu 67% podczas największych restrykcji, zaś w ubiegłym tygodniu wynosił nawet 90% stanu sprzed epidemii.

– Mobilność w Polsce była bardzo zbliżona do tej w Niderlandach – w obu krajach najniższy poziom oscylował wokół 70%.

– Odnotowano szybszy powrót do stanów sprzed pandemii w Europie, w tym znaczące, gwałtowne wzrosty aktywności przy wychodzeniu z najniższych poziomów w porównaniu z Ameryką Północną.

– Stały, stopniowy wzrost aktywności pojazdów komercyjnych wystąpił w Europie, poza weekendami i dniami świątecznymi, porównując okres 11-15 maja do 18-20 maja – o 4,6%.

– W Ameryce Północnej nastąpił wzrost aktywności pojazdów komercyjnych o 2,2% w tym samym okresie.

– Najniższe poziomy aktywności pojazdów komercyjnych w porównaniu do stanu sprzed epidemii odnotowuje Wielka Brytania – szczególnie od 23 marca. Aktywność wynosiła w tym okresie od 50% do 60%, a od 22 maja jej poziom wynosi jedynie 65%.

 

Ponad 3 mln pojazdów

Panel przedstawiający mobilność flot komercyjnych, analizuje zagregowane i zanonimizowane dane z ponad trzech milionów pojazdów, pochodzące od ponad 100 tysięcy klientów flotowych Geotab i Webfleet Solutions, w tym pojazdów dostawczych ostatniej mili, długodystansowych samochodów ciężarowych oraz pojazdów służb ratunkowych i pierwszej pomocy. Od przyszłego tygodnia, Panel będzie co tydzień przedstawiał aktualne informacje na temat transportu komercyjnego w Europie i Ameryce Północnej.

Aby uzyskać więcej informacji i zapoznać się z nowym Panelem mobilności flot komercyjnych, zajrzyj tutaj

 

Czytaj również: W czasie epidemii COVID-19 Renault Trucks wspiera kierowców ciężarówek

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C