Z początkiem września zadebiutował na polskim rynku VDO Drive Time (VDO DT) – program bazujący na systemie do pobierania danych z tachografów cyfrowych – DLD wraz z anteną GPS. Dzięki DLD i VDO Drive Time zarządzający flotą oprócz automatycznego pobierania danych z tachografu i karty kierowcy ma również możliwość śledzenia pojazdów z jednoczesnym przeglądem czasu pracy.
Taki istny kombajn informacyjny pozwala na zmaksymalizowanie wykorzystania floty przy jednoczesnym skróceniu poświęcanego na to czasu. VDO DT działa wyłącznie we współpracy z DLD Dalekiego Zasięgu, wykorzystując go jako hardware.
VDO Drive Time to przede wszystkim software track&trace i co jest szczególnie istotne dla firm transportowych, w bardzo przejrzysty sposób informujący o pozostałym czasie pracy, czy też odpoczynku. Jednoznaczne wykresy aktywności kierowcy przedstawiają na liniach czasu, jak długo kierowcy mogą jeszcze jechać bez ryzyka naruszenia przepisów prawa (bazując na regulacjach unijnych). Raporty o czasie pracy kierowców, streszczające podstawowe informacje mogą być eksportowane do innych programów księgowych, dostępnych w firmie.
Jednakże najważniejsza funkcja VDO DT to śledzenie pojazdów w czasie rzeczywistym. Funkcja ta została bardzo szeroko rozbudowana przez producenta, co pozwala na otrzymanie informacji o tym, gdzie znajdują się w danej chwili pojazdy oraz kto je prowadzi i z jaką prędkością w danej chwili się porusza. Przebyte drogi pozostają w historii programu, co ułatwia planowanie tras w przyszłości tak, by były one ekonomiczniejsze i szybsze. Za pomocą linii czasu aktywności pojazdu zawsze wiadomo, jak wykorzystywana jest flota (ilość zatrzymań, czasu postoju itp.), a zdefiniowane obszary jazdy i raporty przemieszczeń pomagają szybko sprawdzić planowane trasy (jest to szczególnie ważne przy kwestiach bezpieczeństwa związanych z transportem przedmiotów wartościowych).
Dla używających urządzeń mobilnych przygotowane zostały również aplikacje na systemy iOS, Android i BlackBerry, za pomocą których poza łatwym przeglądem na mapie o obecności i używaniu pojazdów, dostajemy bardzo przejrzystą informację o każdym kierowcy – ile jeszcze pozostało mu czasu pracy danego dnia, ile w tygodniu, a ile w okresie dwóch tygodni.
Dodając do powyższych funkcji właściwości DLD Dalekiego Zasięgu, czyli pobieranie danych źródłowych *.ddd z pamięci masowej i karty kierowcy zdalnie i bez konieczności użycia karty przedsiębiorstwa, otrzymujemy system, który spełnia swoje najważniejsze cele tj. przekazywanie istotnych informacji o pojeździe i kierowcy oraz zautomatyzowanie obowiązku pobierania danych z tachografu.