Z centrum logistycznego platformy modowej Zalando w Gardnie koło Gryfina została wysłana pierwsza paczka do jednego spośród 21 milionów klientów Zalando w Europie. Kolejnym etapem inwestycji będzie rozpoczęcie obsługi manualnej.
Prace nad budową międzynarodowego centrum logistycznego Zalando rozpoczęły się w sierpniu 2016 roku. Trzy miesiące później odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod inwestycję, w której udział wzięli m.in. Burmistrz Gryfina Mieczysław Sawaryn, Starosta gryfiński Wojciech Konarski, Prezes KSSSE Krzysztof Kielec oraz Marszałek woj. Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz. W tym miesiącu, po roku od rozpoczęcia budowy, z centrum logistycznego pod Gryfinem została wysłana pierwsza paczka.
„Polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie. Centrum logistyczne w Gardnie koło Gryfina jest dla nas bardzo istotną inwestycją, dzięki której będziemy mogli sprawniej realizować większą liczbę zamówień dla klientów z wszystkich 15 rynków, na których Zalando jest aktywne, a zwłaszcza z Polski, Skandynawii oraz Niemiec” komentuje Giuseppe Tamola, Country Manager Zalando na Polskę, Włochy oraz Hiszpanię.
„Wraz z całym zespołem jesteśmy dumni, że już po roku od daty rozpoczęcia budowy, możemy obsłużyć pierwszego klienta. Z niecierpliwością czekamy na kolejne zamówienia oraz dalszy rozwój inwestycji w Gardnie” komentuje Paweł Laska, Site Manager Zalando Gardno.
Pierwszy etap budowy magazynu o wielkości 130 000 metrów kwadratowych, został ukończony w sierpniu b.r. Początkowo centrum będzie obsługiwane przez niewielki zespół pracowników, których celem będzie dostosowanie procesów sprzedażowych pod zamówienia klientów, a także zatrudnianie nowych pracowników. Dostawcą usług logistycznych jest FIEGE, który w środkowej fazie inwestycji zatrudni około 1000 osób.
„Do tej fazy projektu przygotowywaliśmy się z niezwykłą starannością. Wiemy, jak ważnym aspektem jest dla naszego partnera obsługa klienta końcowego, dlatego korzystając z naszego wieloletniego doświadczenia w obsłudze branży e-commerce, dbamy o każdy szczegół procesu zakupowego. Wierzę, że poprzez zapewnienie szybkiej, sprawnej i perfekcyjnej obsługi przyczynimy się do budowania zaufania i lojalności klientów Zalando.” mówi Grzegorz Warzecha, Site Manager FIEGE w Gardnie.
Regularna praca rozpocznie się jesienią 2018 roku, kiedy większa część centrum logistycznego będzie oddana do użytku, a obsługa zostanie w pełni zautomatyzowana. Latem 2019 roku planowane jest osiągniecie pełnej pojemności inwestycji.