Wysoka popularność paczkomatów InPost

C

21-09-2017

Według raportu Gemiusa e-commerce w Polsce w 2017 roku, Paczkomat InPost jest drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci. W 2017 roku wybierany jest przez 22 % klientów, podczas gdy w 2015 było to 11 %.

Według raportu Gemiusa e-commerce w Polsce w 2017 roku, Paczkomat InPost jest drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci. W 2017 roku wybierany jest przez 22 % klientów, podczas gdy w 2015 było to 11 %.

 

Paczkomaty tym samym zdeklasowały dostawy pocztą (w praktyce takie usługi oferuje tylko Poczta Polska), które w 2015 roku wybierało 21 %, a w 2017 już tylko 13 % kupujących w sieci.

„Tegoroczne badania Gemiusa przyniosły nam rewelacyjne informacje. Paczkomat® InPost staje się synonimem zakupów w sieci i jest drugą najbardziej popularną formą dostaw po dostawach kurierem. Warto przy tym zaznaczyć, że liczących się firm kurierskich jest blisko dziesięć, a Paczkomat® InPost jest naszym unikalnym rozwiązaniem” – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes spółki Integer.pl.

Dodał, że smaczkiem tego badania jest fakt, że Paczkomat InPost jest wybierany blisko dwa razy częściej niż dostawa poprzez okienko pocztowe. „Nikt z nas nie lubi czekać w kolejkach, a są one znakiem rozpoznawczym punktów pocztowych dominującego operatora. Samoobsługowy Paczkomat będzie w stanie w praktyce w ciągu kilku najbliższych lat w większości zastąpić tradycyjną pocztę. Już teraz można w nim nie tylko odebrać, ale także nadać przesyłkę zarówno krajową jak i zagraniczną oraz zapłacić za te usługi kartą. To nie koniec jego funkcjonalności, bo cały czas pracujemy nad nowymi” – podkreśla Brzoska.

Raport Gemiusa przynosi też inne bardzo dobre dla Grupy Integer.pl informacje. Obecnie 50% klientów polskiego e-commerce wskazuje Paczkomat InPost jako formę dostawy motywującą do zakupów online, podczas gdy jeszcze 2 lata temu było to 41% osób.

„Nic lepiej nie motywuje do pracy nad jakością usług jak informacja, że oferowane rozwiązanie jest doceniane przez coraz większą grupę klientów. Fakt, że dla 50% kupujących w sieci Paczkomat jest motywatorem do zakupów powinien być też mocnym sygnałem dla sklepów internetowych. Oznacza on bowiem jedno, nie udostępniasz możliwości dostaw poprzez Paczkomat to klient może ze swoimi pieniędzmi udać się do konkurenta, który ma taki sam produkt, ale jego przewagą jest możliwość dostaw poprzez Paczkomat” – zaznacza Rafał Brzoska.

 

Paczkomat jest mężczyzną?

Ciekawostką jest fakt, że zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn udział osób wybierających Paczkomat dynamicznie rośnie. Jednak o ile w 2015 roku 12% kobiet i 9% mężczyzn korzystających z e-handlu wybierał Paczkomat to w 2017 roku  ten parytet się odwrócił i w 2017 roku większość klientów Paczkomatów stanowili mężczyźni 27% (osób wybiera tą formę dostarczenia zakupów) wobec 18% wśród kobiet.

Jak wynika z raportu Gemiusa wśród klientów Paczkomatów InPost można znaleźć przede wszystkim ludzi młodych, z wyższym wykształceniem, czyli lepiej zarabiających, którzy są najzasobniejszymi i najbardziej przyszłościowymi klientami branży e-commerce. Przykładają oni przy tym niezwykłą wagę do szybkości, terminowości oraz zaawansowania technologicznego oferowanych usług.

W grupie wiekowej 25-34 lata aż 56% jako formę dostawy, motywującą do zakupów w Internecie wskazało Paczkomat InPost, a średnie i wyższe wykształcenie ma odpowiednio 54% i 58%.

Raport Gemius e-commerce w 2017 roku stanowi bardzo dobrą prognozą na przyszłość, ponieważ klienci ci w perspektywie kilku lat będą dysponować rosnącymi dochodami i jako osoby, które od wychowały się już w epoce e-commerce będą preferować tę formę zakupów” – powiedział Rafał Brzoska.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C